וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הצוואה של הרב עובדיה יוסף: 11 ילדים ויורש אחד

1.6.2014 / 11:10

מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס הוריש את חלק הארי של הונו לבנו הצעיר, הרב משה יוסף. שאר הילדים יאלצו לחלוק בדירה ובחפציו האישיים. לבנו הורה לנהוג ברכוש "כראות עיניו"

צילום: מור שאולי, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שמונה חודשים לאחר שהלך הרב עובדיה יוסף לעולמו, הבוקר (ראשון) נחשפה הצוואה שהותיר לילדיו, וממנה עולה כי את מרבית רכושו והונו יקבל בנו הצעיר, הרב משה יוסף. על פי הדיווח בגלי צה"ל, משה יקבל את הדירות, את הנכסים, את הספרים ואת כתבי היד שהותיר אחריו אביו. שאר רכושו של הרב והדברים שאינם מוזכרים בצוואה, ובהם הדירה שבה התגורר ברחוב הקבלן 45 בירושלים, יתחלקו בין 11 ילדיו.

עוד ידיעות בנושא:
ביתו של הרב עובדיה יוסף צפוי להימכר ב-10 מיליון שקלים
למכירה: דיוקן של הרב עובדיה ב-26 אלף שקל
בניגוד לחוק: מספסרים בקברים סמוך לקברו של מרן

במסמך נכתב כי מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס הפקיד בידי בנו הצעיר, שהיה הקרוב אליו ביותר לאורך שנים, את כל הכספים, הדירות והנכסים ואת הזכויות להוצאת ספריו והבעלות על כתבי היד שלו. במסך מודגש כי "אין למחות בידיו של משה יוסף" וכי הוא יוכל לעשות ברכוש "כראות עיניו ועל פי שיקול דעתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היורש. הרב משה יוסף ואביו/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הצוואה כתב הרב בכתב ידו והפקיד אותה בידי נאמנו, עורך הדין דוד גלאס. בראש המסמך, שנכתב כבר ב-2005, צוין כי הוא מחליף צוואות קודמות. דברי הירושה שאינם מוזכרים במסמך יתחלקו בין 11 ילדיו של הרב. מדובר בבית שבו מתגוררים כעת בנו הצעיר משה ורעייתו יהודית, ובחפצים אישיים שהותיר אחריו הרב, שלהם ערך סנטימנטלי והיסטורי לא מבוטל.

בסביבתו של משה יוסף אמרו לוואלה! חדשות כי לא מדובר במסמך צוואה רגיל וכי "זו מתנת חיים". לדבריהם, "הרב לא רצה לכתוב צוואה קלאסית אף על פי שהפצירו בו. הוא חזר ואמר עד כמה בנו הצעיר חשוב לו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. עומר מירון
עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף בירושלים/עומר מירון

אף שבש"ס נמשך הקרב על זהותו של "מרן" הבא ועל אופי הנהגה הפוליטית, במשפחת יוסף לא מתקוממים על צוואת אביהם. רוב הילדים מכירים בקרבה המיוחדת ובמסירות של הבן הצעיר לאביו. עם זאת, בני משפחתו של הרב יעקב יוסף, בנם השני של הרב ואשתו, שמת חודשים ספורים לפני מות אביו, פנו לייעוץ משפטי משום שיש להם השגות על האופן שבו מעוניינים חלק מבני המשפחה לחלק ביניהם את הדירה ברחוב הקבלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully