וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשיפה לרעלן נדיר: בן 7 חודשים בסכנת חיים

28.5.2014 / 10:32

התינוק אושפז בבית החולים קפלן לאחר שאמו התלוננה כי הוא סובל מקשיי נשימה. הרופאים איתרו בגופו רעלן "בוטולינום", הנחשב לחזק בטבע. נסיוב מיוחד שקיבל שיפר במעט את מצבו

צילום: דניאל בוק, עריכה: קשת סידי

תינוק בן שבעה חודשים מאזור השפלה מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים קפלן שברחובות, בשל מקרה נדיר של הימצאות הרעלן החזק ביותר בטבע, "בוטולינום", בגופו. לפי שעה נשקפת סכנה לחייו וטרם ברור כיצד נחשף לחומר המסוכן. הצוות הרפואי במחלקת טיפול נמרץ ילדים במוסד הרפואי נתן לתינוק נסיוב מיוחד, הניתן במקרים של פגיעה מהתקפה ביולוגית, והוא האט את התקדמות מחלתו. המקרה החריג דווח למשרד הבריאות.

התינוק הובא לבית החולים ביום חמישי האחרון לאחר שסבל מעצירות, ישנוניות, חוסר תיאבון וקשיי נשימה. אמו סיפרה כי הוא סירב לאכול ולינוק, הקיא ולא הצליח לנשום. "הוא היה נראה אפאתי, עיניו היו שמוטות והוא לא הצליח להכניס נוזלים לפה", סיפרה האם. "הבנו שמדובר בתופעה חריגה מאוד והגענו לחדר המיון בבית החולים. הרופאים הבינו שמשהו חריג עובר עליו והיה חשש לבעיה נוירולוגית, משום שהוא סבל ממצוקה נשימתית וחולשת שרירים באזור הגרון והפה". לדבריה, "במהלך האשפוז העלו הרופאים את ההשערה שמדובר בחיידק הנדיר, והחלו מיד לפעול לשם השגת התרופה. לאחר שהיא ניתנה לו יש שיפור קל בחיוניות שלו ובמבט עיניו, אך נדרש תהליך שיקום ארוך".

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, אשר איתר את מקור המחלה יחד עם ד"ר מיכאל צ'יגרינסקי וד"ר אלכס גורי, הסביר כי מדובר בהרעלה נדירה ביותר של תינוק. "מדובר ברעלן שגורם לשיבוש חמור במערכת העצבים ולשיתוק שרירים באופן מהיר", הסביר ד"ר שפירו. "התינוק הגיע לקפלן במצב של חולשה כללית עם תהליך של שיתוק עצבים, קושי בהאכלה, בכי חלש וירידה בהבעת פנים ללא בעיה בבדיקות הדם", המשיך. "התמונה הקלינית של המחלה התאימה לאבחנה נדירה מאד של בוטוליזם. במקרים אלה קיימת חשיבות גדולה ביותר למתן הנסיוב מוקדם ככל האפשר, על כן החלטנו לדרוש את הנסיוב ממחסני החירום ולהעניק טיפול לתינוק עוד בטרם אושרה אבחנתו בבדיקות המעבדה". ד"ר שפירו הוסיף כי עדיין נשקפת סכנה לחייו של התינוק, אך כי תהליך שיתוק השרירים נעצר ואף חל שיפור זעיר בחולשתם.

עוד ידיעות בנושא בריאות:
גבר בן 30 הזריק סם "נייס גאי" לווריד - ומת
מת התינוק בן ה-11 חודשים שטבע באמבטיה בדירה בתל אביב
אישה בת 36 מתה באילת בשל סיבוך נדיר בהריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully