וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקה של פשע מאורגן

דן מרגלית

28.5.2014 / 9:47

מלאת 60 שנים בדיוק להקרנת סרטו הקלאסי של איליה קאזאן "חופי הכרך" על שלטון האגרוף והמאפיה והפשע המאורגן בנמל ניו יורק הוא חזר בשידור תיעודי באשדוד. כך לפחות לטענת המשטרה והפרקליטות אשר ניהלו חקירה סמויה במשך שנה, ועצרו אתמול את יושב ראש ועד העובדים אלון חסן ושותפיו ותומכיו בנמל ובהנהלה. האיש אשר הוחזר על ידי עופר עיני לעמדת מפתח בנמל אשדוד הוכנס אתמול לשבעה ימי מעצר בכלא.

התיאור שבפי המשטרה הוא קלאסיקה של פשע מאורגן. הדעת נותנת כי לא קל היה לחדור אל שורות החשודים המשולבים בפוליטיקאים ובטייקונים ובהרבה כסף שחור. ראש אגף החקירות מני יצחק התייצב אתמול בפני הציבור - מעשה נדיר - וחתם על שטר ציבורי ברמה העליונה כי שער הכניסה הראשי לישראל וממנה ייפתח ויטוהר מן העבריינות אשר דבקה בעורקיו והכבידה על הכלכלה הלאומית.

מורסה מוכחת

ברגע כזה, בעיקר ברגע כזה, יש לחזור ולקבוע כי כל אחד מהעצורים ומהנחקרים מאלון חסן וג'קי בן זקן ועד המנהל בדימוס שוקי סגיס חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בבית משפט, והדרך לשם עדיין ארוכה וטרם נמצא משתף פעולה, מין מרלון בראנדו. אבל מבחינה ערכית ההוויה בנמל אשדוד - כמו האירועים בביתו של הרב יאשיהו פינטו, ומה שנחשף אתמול מחדש בפרשיות של אהוד אולמרט, וההתנהלות החמורה של לשכת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שהעיד אמש במשטרה על אירועי נמל אשדוד - הם מורסה אחת מוכחת ומעוררת סלידה מכל היבט ציבורי.

ראוי לזכור כי שנים ארוכות סירבה הנהלת הנמל לטפל בידיעות ובתחקירים של "דה?מרקר" וערוץ?2 אשר חשפו את המורסה. להפך, מי שהעז להתגרות הותקף. שוב מבחינה ציבורית - בנפרד מהחקירה הפלילית - עופר עיני חייב הסבר להתנהלותו כאשר החזיר את חסן לעמדת המפתח בנמל לאחר השהיית זוטא.

כרגיל במקרים כאלה נמלטים החשודים אל עיר המקלט וזועקים בקול מחריש אוזניים כאילו הם נרדפים פוליטיים. כאילו הפרקליטות רדפה את אולמרט. כאילו אהוד ברק רדף את אשכנזי. כאילו מישהו עלום שם העליל על שלמה לחיאני והתנכל לחצר הרב פינטו. עתה מחזיקים גם אנשי חסן בקרנות המזבח של טענת הנרדף.

המשטרה בגיבוי הפרקליטות פתחה את החקירה בעוצמה רבה. הן ראויות לתמיכה על הרוח המלווה אותן. אך המבחן עוד לפניהן, שלא ינהגו ברשלנות ובעצלות כמו בפרשת המסמך המזויף שיצא מלשכת אשכנזי ונסיבות כתיבתו - החוט העיקרי להבנת העלילה החמורה - טרם הובהרו; ולא יעשו עיסקת טיעון מעוררת משיכת כתף מהסוג ההולך ונרקם עם הרב פינטו.

על הפרקליטות לתת גם את דעתה לטענה שמא היא נוהגת יד קשה בעברייני הצווארון הכחול, נציגי העובדים, ולאו דווקא באילי ההון מהצווארון הלבן. הפור טרם נפל. אבל ההתחלה מבטיחה. ראוי להעניק לה הזדמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully