וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: אגרת הטלוויזיה תבוטל

27.5.2014 / 0:04

הח"כים אישרו ברוב של 33 מול 14 את הצעת החוק של השרים ארדן ולפיד לרפורמה שבמסגרתה תיסגר רשות השידור במרץ 2015. ארדן: ההצעה תהפוך את השידור הציבורי למשנה ומעצב תודעה

גלעד ארדן. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"מקדימים רק את לבנון". ארדן מציג את עיקרי הרפורמה ברשות השידור, במרץ/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של שר התקשורת גלעד ארדן ושל שר האוצר יאיר לפיד לרפורמה ברשות השידור. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, 14 התנגדו לה ושניים נמנעו.

במסגרת הרפורמה, המבוססת על המלצות ועדת לנדס לבחינת השידור הציבורי, תבוטל אגרת הטלוויזיה ורשות השידור תיסגר. לפי ההמלצות, שהתקבלו פה אחד, הרשות תיסגר במרץ 2015. זאת לאחר שסמכויותיה יועברו בהדרגה לידי מנהלת שתוקם לשם כך, ותקבל חופש פעולה מלא במינוי בעלי תפקידים לגוף החדש, לרבות עובדים ברשות השידור הנוכחית.

"הצעת החוק שמונחת לפניכם תקנה לשידור הציבורי את המעמד לו הוא ראוי – שידור שמשנה ומעצב תודעה", אמר ארדן לחברי הכנסת לפני ההצבעה. "האופן בו השידור הציבורי ינוהל יקרין על תהליך השידור והיצירה כולו והגוף החדש יהיה שקוף יותר והגון יותר".

באשר למצבה הנוכחי של הרשות, ארדן אמר כי נתח הצפייה שלה הלך והידרדר בשיעורי צפייה וחשיפה וכי "אנחנו מקדימים רק את לבנון. מדינת ישראל פורצת דרך בתחומים רבים, אז איך קרה שדווקא השידור הציבורי שצריך להיות חלון הראווה של ישראל נראה כמו חצר אחורית מוזנחת?", תהה. ארדן ציין כי מדינת ישראל "זקוקה לרשות שידור עצמאית וחדשנית ולשידור ציבורי שמשקף את הרבדים השונים בחברה הישראלית".

עוד בנושא רשות השידור:
פרסום ראשון: כל הפקות רשות השידור יעברו מכרז
המבקר על הרשות: אפליה בהפקות; שימור גרוע בארכיון
פנייה למשטרה: חיקרו המעקב החשאי אחרי השר ארדן
ארדן הציג למליאה את חוק הרשות - העובדים החשיכו את המסך

עובדי רשות השידור הפגינו מול הכנסת. מור שאולי
"יופקרו על אף שאינם אשמים בכישלון". עובדי רשות השידור מפגינים מול הכנסת/מור שאולי

בתחילת החודש אישרה הממשלה את טיוטת ההצעה. בישיבת ממשלה שהתקיימה באותו בוקר אמר השר ארדן: "רשות השידור נמצאת בהליך הידרדרות כבר כמה שנים. השידור הציבורי חייב להיות רלוונטי ומשפיע. אחרי 14 ועדות הגיע הזמן שתתקבל החלטה בנושא". הוא ציין כי משרדו יתחיל במשא ומתן עם העובדים של רשות השידור למצוא דרך לשלבם בערוצים חדשים שיוקמו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר בפתח הישיבה כי הרפורמה מובאת אחרי כתריסר ועדות שעברו דרך ממשלות ישראל. "כאן אנחנו באים לממש את הרפורמה. אזרחי ישראל יפסיקו לשלם את האגרה", אמר נתניהו. "השידור הציבורי יעבור רפורמה משמעותית שתחזק אותו מאוד. עובדי הרשות הטובים ימשיכו לעבוד ברשות החדשה ואלה שיפרשו יזכו לתנאים הוגנים". ראש הממשלה הדגיש כי הוא תומך ברפורמה. "יש בה בעיות אבל הכיוון הוא מוצלח", אמר.

במהלך הדיון הגן השר להגנת הסביבה עמיר פרץ על עובדי רשות השידור, והדגיש את העובדה שנחתמו עמם הסכמים וכי זאת "הפקרה של ציבור עובדים גדול שאינו אשם בכישלון ההנהלה". נתניהו הגיב לדברים אלה, ואמר כי "הוועדים הפכו לבוסים". שר הכלכלה נפתלי בנט תקף את פרץ ושיגר עקיצה: "תמשיך להגן על הוועדים במקום על המיליונים שכולנו משלמים. אין כאן מתפקדי עבודה, לא צריך את הנאום הזה". גם השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך הביע תמיכה במהלך. "לערוץ הראשון יש כבר כל כך מעט צופים שכבר התחילו לכתוב אותם בקרדיטים בסוף", אמר בלגלוג. בסופו של דבר ההצעה אושרה בהתנגדות השר פרץ ושר התחבורה ישראל כץ.

לפני כחודשיים, במסיבת העיתונאים שבה הודיעו ארדן ולפיד על הרפורמה, קרא לפיד לחברי הכנסת לאשר אותה. "ככל שתסייעו לנו לקצר את ההליך, יוכלו אזרחי ישראל להפסיק מהר יותר לשלם אגרה", אמר אז שר האוצר. "הגוף החדש יצמצם את ההוצאות שלו ב-300 מיליון שקלים, אבל ההשקעה בתוכן תגדל. הזיקה לפוליטיקאים תבוטל, אין להם מה להתעסק בתקשורת".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:04)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully