וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמם של יהודי התפוצות הותר

26.5.2014 / 11:35

הירי במוזיאון היהודי בבריסל הוא מקרה נוסף של אנטישמיות באירופה, שמתודלקת תדיר על ידי ארגונים פשיסטים ואיסלאמיסטים, שקושרים את שנאת ישראל בשנאת יהודים

פיגוע הטרור במוזיאון היהודי בבריסל בו נרצחו זוג ישראלים ושני בני אדם נוספים מצטרף לרצף אירועים אנטישמיים הולך ומתגבר בכל העולם, אך בעיקר באירופה. במדינות מזרח-אירופה כמו הונגריה ואוקראינה האנטישמיות היא מילולית בעיקרה. לעומת זאת, במערב היבשת, במדינות כמו צרפת ובלגיה – הפגיעה היא פיזית, כולל פגיעות בנפש.

לאנטישמיות העכשווית באירופה שני מרכיבים: ימין פשיסטי ואיסלאם קיצוני. למרות שגורמים מחוללים אלה שונים בתכלית ואף אויבים זה לזה, הם מאוחדים בשנאת ישראל. האנטישמיות ההיסטורית רוכבת על האנטי-ישראליות שמחולל האיסלאם הקיצוני.

לכל הטורים של דני אילון בוואלה! דעות

שונאי ישראל באירופה לא מבחינים בין ישראלים ליהודים. ההסתה הפלסטינית במסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל מתירה גם את דמם של יהודי התפוצות. האוכלוסייה המוסלמית הגדלה באירופה צוברת כוח פוליטי ומפנה אותו גם נגד מדינת ישראל בקריאות לחרמות וסנקציות, וגם נגד הקהילה היהודית בה הם רואים כחלק בלתי נפרד מישראל.

ישראל יכולה לסייע בתחומים רבים

עד להקמתה של מדינת ישראל בשנת 1948, היו יהודי הגולה טרף קל לפוגרומים, הפלייה ורצח המוני. הפוגרום האחרון שבוצע ביהודים היה בקילצה שבפולין בשנת 1946 בו נטבחו ניצולי שואה שחזרו לכפרם לאתר בני משפחה ורכוש שהשאירו. מאז הכרזת העצמאות ועד היום לא בוצעו פוגרומים ולא נפגעו זכויות יהודים ברוב מדינות העולם. האנטישמיים למדו כי דם יהודי אינו הפקר יותר. ישראל פעלה מול ממשלות ודרשה מדיניות של אפס סובלנות לגילויי האנטישמיות על ידי גינויים, חקיקה אפקטיבית ואכיפה.

בימים אלו ישראל נלחמת במסע השמצה ודה-לגיטימציה נגד קיומה. בראש מערך מסע ההסתה עומדת הרשות הפלסטינית בסיוע ארגונים פלסטינים חוץ-ממשלתיים. הפלסטינים מנצלים את הקונפליקט כדי לערער על עצם הלגיטימיות של מדינת ישראל על ידי ניסיון לתאר את ישראל כמדינה גזענית המבצעת פשעי מלחמה. האווירה הציבורית שנוצרת בעיקר באירופה נגד ישראל היא זו שמעודדת מפגעים בודדים, בעיקר מוסלמים, לפגוע במטרות יהודיות המייצגות מבחינתם את מדינת ישראל.

כדי להבטיח את חיי היהודים באירופה, מוטלת על ישראל החובה לדרוש מממשלות אירופה גינויים נגד כל סממן אנטישמי - קל ככל שיהיה, כמו גם להילחם בכל הקריאות לבידוד ישראל על ידי חרמות וסנקציות. היום אי אפשר להבדיל בין אנטי-ישראליות לאנטישמיות.

ממשלות אירופה חייבות להגביר את האבטחה על הקהילות היהודיות ומוסדותיהן בתחומם וכן להשקיע משאבים גדולים יותר במודיעין ובשיטות לוחמה בטרור. גם כאן לישראל יכולת לסייע רבות ודרוש שיתוף פעולה ממוסד ורחב בתחום זה בין ישראל למדינות אירופה.

הכותב שימש כשגריר ישראל בוושינגטון, חבר כנסת וסגן שר החוץ

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully