וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה הפלשתינית לפרנסיסקוס

ד"ר ראובן ברקו

26.5.2014 / 8:20

יגידו הפלשתינים את אשר יגידו, פגישותיו של האפיפיור פרנסיסקוס עם נשיא ישראל ועם רה"מ הישראלי הן ביטוי דה?פקטו להכרת הוותיקן בירושלים כבירת ישראל. בפגישת הצליין מספר 1 עם אבו מאזן בבית לחם יקנה האפיפיור במו רגליו הכרה בחלוקת המקומות הקדושים לנצרות בארץ הקודש בין ישראל לפלשתינים.

מסעו של האפיפיור נערך בעיתוי קשה לנוצרים באזור. כידוע, מצויות העדות הנוצריות, על זרמיהן השונים, ברדיפה קשה על ידי המוסלמים על רקע ה"אביב הערבי". אנשי הוותיקן גם לא שכחו כיצד התבצרו הטרוריסטים הפלשתינים בכנסיית המולד, חיבלו בה ועשו בה את צרכיהם. אמנם מרבית קהילת בית לחם ברחה למערב, אולם מעשי האונס וההתנכלויות של צעירי העיר חברון, ובייחוד מעשי בני שבט התעאמרה כנגד בנות הנוצרים בטקסי חגם בבית לחם, לא נשכחו. הנוצרים לא ישכחו גם את "בגידת" ישראל שנסוגה מהעיר בעקבות תהליך השלום והפקירה אותם.

במגעיו עם הפלשתינים מנסה האפיפיור לחקות את הנס המיוחס שאירע לישו בכנרת. פרנסיסקוס מנסה ללכת, בלי לטבוע, על גלי שנאת הנוצרים (והיהודים) באזור המוכה ברדיקליזם איסלאמי. הוא יודע כי היהודים (כולל אלה הנלחמים עתה למען קבר דוד) אינם מסוכנים, אך האיסלאמיסטים והפלשתינים, עניין מוכח, מצריכים זהירות יתרה.

במקביל לביקור האפיפיור מתאמצים הפלשתינים להראות כי ישראל אינה מאפשרת חופש פולחן לבני הדתות השונות בירושלים. לצורך כך משתמשים הפלשתינים באל-ג'זירה, המשרתת בשידוריה בעיקר את האחים המוסלמים. תחת הכותרת "העלייה לרגל האסורה" (אלחג' אל-מוחרם) מציגים הפלשתינים קטעים מצולמים של עימותים ושל הפרות סדר במסגדי הר הבית (שמהם זורקים צעירים מוסלמים אבנים לרחבת הכותל) ושל אירועים נוצריים (שבהם משבשים פלשתינים את טקסי החג), במגמה להציג את המשטרה הישראלית הפועלת נגדם כבריונים המונעים מהנוצרים בזדון חופש פולחן.

מעולם לא היתה ירושלים פתוחה יותר לתפילת צליינים מכל קצוות העולם. על רקע אסונם של הנוצרים באזורנו בולטת העובדה שדווקא ירושלים מתנהלת בנורמליות, חרף הפרובוקציות של קיצונים איסלאמיים הפועלים מטעם חמאס או ארגונים פלשתיניים אחרים.

חופש הפולחן והביטחון בירושלים הם לצנינים בעיני הפלשתינים, הפועלים להפר את הסדר כדי לפגוע בלגיטימיות הישראלית בעיר. במאמץ נואש מוסיפים תועמלניהם, בטיעוני בערות, גם מימד גרוטסקי למאבקם כנגד הלגיטימיות הישראלית. נוסף על טענתם האווילית שהם צאצאי הכנענים (או היבוסים - תלוי את מי שואלים), טוענים הפלשתינים (שאינם מוזכרים אפילו בקוראן) שהיהודים בישראל אינם בני ישראל האמיתיים, יורשי הארץ, ומפריכים בכך את דברי הנביאים (כולל מוחמד).

ערב פגישת האפיפיור עם המופתי חוסיין במסגד אל-אקצא, גברה התעמולה הפלשתינית שתכליתה לגנוב את זהותם של היהודים. המאמץ מתרכז בהכחשת מקום מקדש היהודים בהר הבית, שהוא עובדה דתית והיסטורית מקובלת בכל הדתות (כולל האיסלאם). מנהיגיהם אף אימצו את מרים ה"פלשתינית" ואת בנה ישו הנוצרי כ"משיח הפלשתיני" וכ"שהיד" הפלשתיני הראשון. בכך מזימים הפלשתינים בדריסת רגל גסה את הנרטיב הנוצרי ומציגים אותו כשקר.

חרף האנטישמיות, כל נוצרי יודע כי ישו היהודי פעל בישראל ובמקדש שבירושלים 600 שנה לפני האיסלאם. הפלשתינים, בכישרונם, מכחישים את קיום המקדש שבו הפך ישו את דוכני המושחתים, אך מצליחים להפוך את ישו ל"פלשתיני". בראבו.

במהלך סעודתו עם המופתי ישמע פרנסיסקוס כיצד הפך ישו לשהיד הפלשתיני הראשון שהרגו היהודים. הסבת ישו, "איש השלום ומגיש הלחי השנייה", לאייקון אלים של שהיד וטרוריסט פלשתיני הרוצח חפים מפשע, היא יריקה בפרצוף הנצרות (שזיכתה אותנו מהריגתו). זוהי גם בערות איסלאמית: הקוראן קובע שישו לא נהרג אלא נשאר בחיים ו"רק נדמה היה לאנשים" ("הנשים", פסוק 157).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully