וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה, הגיע הזמן שתתעוררי

בועז ביסמוט

26.5.2014 / 8:04

יהודי בלגיה הם 0.3 אחוז מהאוכלוסייה. המפגעים לא צריכים יותר מזה כדי להפוך גם את בלגיה ליעד טרור מועדף. הפיגוע הראשון היה בפסח 1979, עת תקפו שלושה מחבלים פלשתינים את שדה התעופה זבנטם בבריסל. האחרון היה שלשום במוזיאון היהודי במרכז בריסל. בין שני אותם פיגועים מזוויעים היו עוד רבים אחרים, מה שמעורר את החשש כי הפיגוע שלשום לא היה האחרון. בלגיה בפרט, ואירופה בכלל, הפכו (שוב) למקום לא בטוח ליהודים.

בלגיה - ואיתה אירופה כולה - צריכות לעשות חשבון נפש כיצד היבשת, שבה לפני כ-70 שנה התרחשה אחת הזוועות הגדולות ביותר בתולדות האנושות, איפשרה לאנטישמיות להצמיח שוב כנפיים. אם זה בשם האיסלאם הרדיקלי ואם זה בשם הימין הקיצוני המחליא. זה נבלה וזה טריפה. היהודי מוצא עצמו בין הפטיש לסדן.

כמה טוב שיש את ישראל - אבל ישראל היא גם הסיבה. האנטי-ציוניות מעניקה היום לגיטימציה לאנטישמיות המודרנית. זה לא דבר חדש. התופעה הזו תפסה תאוצה במהלך האינתיפאדה השנייה בין 2000 ל?2004. הפיגוע שלשום בבריסל, ותקיפת שני האחים היהודים הצעירים בפרברי פאריס בשעה שהיו בדרכם לתפילת ערבית, רק הזכירו לנו פעם נוספת כי ביקור במוסד יהודי - בית כנסת או מוזיאון - הוא משום מה דבר מסוכן. נורא.

ב-2013 נרשמו בבלגיה 88 תלונות על רקע אנטישמי. מדובר בעלייה לעומת 2011 (62) ו?2010 (57). וזה במדינה שבה חיים בסך הכל 34 אלף יהודים. ולחשוב שהיו עוד מקרים רבים שבכלל לא נרשמו בסטטיסטיקה.

בצרפת, שם הקהילה היהודית גדולה בהרבה, היו מן הסתם מקרים רבים יותר. 614 מקרים על רקע אנטישמי היו בצרפת ב-2012, לעומת 389 שנה אחת קודם. גם בצרפת האנטישמיות במגמת עלייה. לא צריך להיות מופתעים ששומעים כל כך הרבה צרפתית ברחובות ישראל...

בלגיה הפכה בשנים האחרונות מאוד ביקורתית כלפי ישראל. היא לא שונה במיוחד מרוב מדינות האיחוד. ישראל נתפסת בסכסוך הישראלי כתוקפן, ככובש, כמדכא. גם התקשורת האירופית לא מאוזנת בלשון המעטה בטיפולה בסכסוך. ישראל? "מדינת אפרטהייד". מישהו מהם טרח לבדוק כיצד מטופלים אויבינו בבתי חולים ישראליים?

מה הפלא שמוחמד מראח, הטרוריסט הצרפתי הצעיר ממוצא אלג'ירי שרצח שלושה ילדים יהודים ומורה בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז ב-2012, הפך לגיבור ורק דירבן מעשים נוספים על רקע אנטישמי. עבור הצעירים האירופאים ששבים מג'יהאד, אתמול מאפגניסטן והיום בסוריה, מראח הוא גיבור והיהודי הוא יעד.

ממשלות אירופה צריכות להתעורר. הקהילות המוסלמיות ביבשת הולכות וגדלות. לא כל המוסלמים הם אנשים אלימים. רובם הגדול רוצים להתפרנס בכבוד ולחנך היטב את ילדיהם. אבל מה לעשות שמתוך אותן קהילות גדלים בכל יום מוחמד מראחים חדשים. אולי אחד כזה אחראי לרצח בבלגיה. המפגע מבריסל, כמו מוחמד מראח, אף הספיק בקור רוח לוודא הריגה. חלילה שלא יישאר יהודי בחיים.

לפני כמה שנים יצא בצרפת ספר שכותרתו "מותר לבקר את ישראל?". ודאי שמותר. אבל אף אחד לא מונע מאותה ביקורת גם להיות מאוזנת.

ממשלות אירופה צריכות להתעורר: לביקורת הבלתי מרוסנת לעיתים על ישראל יש גם מחיר. מחיר כבד. נכון, מפתה לרצות את הקהילה המוסלמית הגדולה, אבל חישוב אלקטורלי הוא טעות במקרה הזה. אנטישמיות תמיד היתה ותמיד תהיה. רק הסיבות מתחלפות. כעת הסיבה היא ישראל. ממשלות אירופה צריכות להיאבק בתופעה, ולא להוסיף שמן למדורה. הצגת ישראל כשטן חוזרת לאירופה כמו בומרנג. השטן האמיתי חי בקרבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully