וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה במודיעין: 4 ילדים אושפזו בחשד שחלו בדיזנטריה

במהלך סוף השבוע לקו 16 ילדים מגן טרום חובה בעיר בהקאות ובשלשולים. ארבעה מהם טופלו בבתי חולים. ההורים: חתולים עושים צרכים בארגז בגן, והחול לא הוחלף במשך עשור

ארגז חול. ShutterStock
על פי ההנחיות, יש להחליף את החול בגנים פעמיים בשנה/ShutterStock

16 ילדים בגן טרום חובה במודיעין לקו בהקאות ובשלשולים במהלך סוף השבוע האחרון, ולפחות ארבעה מהם פונו לבתי חולים בסביבה ואושפזו עם חשד לדיזנטריה. לטענת ההורים, חתולי רחוב מסתובבים באופן חופשי בחצר הגן ועושים את צרכיהם בחול, שלא הוחלף בעשר השנים האחרונות – וזאת בניגוד לתקנות משרד החינוך ומשרד הבריאות. כמו כן, ההורים טוענים כי הם התלוננו כבר בתחילת השנה על הליקויים בגנים, אך העירייה לא עשתה דבר.

"ביום חמישי האחרון ראיתי שהילד מרגיש לא טוב. הוא הקיא ואחר כך היה לו חום גבוה ושלשולים", סיפרה ורד, אימא של אחד מילדי הגן. הזעקתי את אימא שלי שתשמור עליו, ואחרי שעה בעלי התקשר אליי ואמר שהילד לא מגיב ולא מתעורר, ושהגיע אמבולנס. הגעתי הביתה, וראיתי אותו מפרכס". היא אמרה כי היא חשבה שהוא סובל מפרכוסי חום, אבל אז "הרופאים הזכירו את מילה דיזנטריה, ועשיתי אחד ועוד אחד".

הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות בנושא היגיינת סביבת ילדים בגיל הרך קובעות כי יש להחליף את החול בגנים פעמיים בשנה, וכי על הגננות והסייעות לגרוף מדי יום את החול שבארגז החול בחצר, ובסוף כל יום לכסות את הארגז בברזנט למניעת כניסת בעלי חיים. משרד הבריאות אף קבע כי גדר הגן צריכה להיות מתאימה כדי למנוע כניסת בעלי חיים מתחתיה. על פי התקנות, במצב שבו נמצאים צרכים של בעלי חיים בארגז החול, יש לזמן תברואן או וטרינר מהרשות המקומית לניקוי החול ולטיפול בו. גני הילדים בארץ ומחלקות החינוך ברשויות המקומיות אף קיבלו תדריך מפורט בנושא עוד בספטמבר 2011, שהסביר כיצד למנוע התפשטות של מחלות מדבקות. עם זאת, לדברי הורי הגן, שערכו בדיקה מקיפה בכל גני העיר בשיתוף הורים בגנים מקבילים, קיימת אי עמידה בנהלים בכל גני הילדים העירוניים במודיעין.

עוד בוואלה! חדשות
עמנואל ומירה נרצחו בבריסל: "הבנות נשארו לבד"
המרוץ לנשיאות: שכטמן בפנים, דורנר ואיציק בדרך
כפתו המוכרת בחנות תכשיטים בתל אביב - ושדדו זהב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תסמיני גירוי על רגלו של אחד הילדים./מערכת וואלה!, צילום מסך

"הסיפור הזה חוזר לסירוגין בחודשים האחרונים, אבל בסוף השבוע האחרון זה היה פשוט זוועה", סיפרה נחמה, אימא לאחד מילדי הגן. "כל חמש דקות אימא אחרת סיפרה שהילד שלה סובל משלשולים ומהקאות, וחלק אושפזו. אני לא שלחתי את הילד שלי לגן". נחמה אמרה כי מתחילת השנה ההורים מתלוננים על הזיהומים, אבל העירייה לא עשתה דבר כדי לטפל במפגעים החמורים. "בתחילת השנה הילד היה בגן פרטי. אילו ידעתי שזה מה שיהיה, הייתי משאירה אותו שם. זה פשוט הזוי", הוסיפה.

"התחושה היא שהעירייה לא מעוניינת לעשות שינוי אלא רק סותמת לנו את הפה", אמרה ראש ועד הורי הגן, עדי מן. "מטפלים אד הוק בנושא במקום לעקוב אחר התפשטות הבעיה. שיעשו מה שהם רוצים עם התקציב אבל עד שזה מגיע לילדים שלנו, כשזה מגיע לילדים אנחנו לא נשתוק" .

"הטענה שלהם היא שהפיילוט מוצלח. הם לא מבינים איך יכול להיות שדווקא אצלנו נכנסות חיות וגנים אחרים מדווחים להם שאין בעיה. אבל מבחינתי גם אם חתול אחד נכנס לחצר, הפיילוט הוא כישלון. הוא יעשה את הצרכים בארגז החול והילדים יידבקו במחלות זיהומיות". לדברריה, "אומרים שהחול טוב להתפתחות הילדים ואני לא פוסלת את זה, אני חושבת שהוא נהדר, אבל הוא חייב להיות מתחוזק. בגן עושים המון פעולות עם החול חוץ מלהחליף אותו, כשאתה רק מסנן את החול אתה לא מסנן את כל הבקטריות שיש בו. בחורף כשיורד גשם, הצואה מתמוססת וזה מתפזר בכל החול בגן, ואז אין לך שליטה על זה. עכשיו הם הופכים את הדרישה להחלפת החול ללא הגיונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בעקבות תלונות ההורים, העירייה החליטה להציב בשישה גנים בעיר גדר העשויה ברזנטים, בפיילוט שנקרא "עיבוי גדר היקפית". למרות זאת, הילדים המשיכו לחלות וההורים אמרו כי הגדרות הותקנו בצורה רשלנית, כך שחתולים המשיכו להסתובב ולעשות את צרכיהם ללא מפריע.

ההורים פנו למפקחת משרד הבריאות במחוז מרכז, אשר הפנתה אותם חזרה למחלקת החינוך העיר, מאחר שאכיפת הנהלים שנקבעו היא באחריות הרשויות המקומיות. משרד הבריאות הוציא מכתב לכל מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות שבו התריע על "תופעה של פיזור חול בכל חצר הגן ללא הקפדה על שמירת החול עם גבולות".

ההורים המשיכו להתלונן על מחלות, גירודים, עקיצות חמורות של הילדים, ולפני חודשיים, כשראו כי אין שיפור בנושא, פנו במכתב לשר החינוך, לשרת הבריאות, למבקר המדינה, לראש העיר ולמבקר העירייה, שבו הם הביעו את מורת רוחם מהטיפול בבריאות ילדיהם, ועד היום לא התקבלה תגובתה.

חרף התנגדות ההורים לפיילוט, העירייה מתכוונת דווקא להרחיב את התכנית לכל גני העיר. לטענת העירייה, התקבלו תגובות חיוביות מגננות הגנים שהשתתפו בפיילוט. כמו כן, השיבו בעירייה כי הגנים יידרשו להתחיל לכסות את החול בארגזי החול, תקנות שטרם בוצעו עד כה, וגן שלא יעשה כך ייקנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית מודיעין מכבים-רעות נמסר בתגובה: "ביום שישי האחרון לא הגיעו לגן ארבעה ילדים מחשש כי הם חלו, כשמקור המחלה עדיין לא ברור. עם קבלת המידע שלחה העירייה צוות לניקוי וחיטוי הגן וסביבותיו. הצוות ניקה את הגן פעמיים: ביום שישי ובמוצאי שבת. הצוות נמצא בקשר עם הילדים החולים והוריהם. הילדים ישובו לגן לאחר שיציגו אישור רפואי שיקבע כי הם בריאים.

"החול בגן עבר בתחילת שנת הלימודים טיפול יסודי הכולל החלפה וניקוי, כפי שעוברים כל גני הילדים בתחילת כל שנת לימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully