וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בירי בבריסל: בני זוג ישראלים מתל אביב

25.5.2014 / 6:31

השניים, בשנות ה-50 לחייהם, נורו סמוך למוזיאון היהודי בעיר. בנוסף, עובד מוזיאון בן 23 נפצע אנוש. הרשויות תגברו את האבטחה במוקדים יהודיים. בכירי הממשל: "אנו בהלם"

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שניים משלושת ההרוגים באירוע הירי הקטלני בבלגיה, שאירע אתמול סמוך למוזיאון היהודי בבריסל, הם זוג תיירים מישראל. השניים, גבר ואישה בשנות ה-50 לחייהם מתל אביב, נורו למוות סמוך למוזיאון היהודי בעיר. פצוע נוסף בתקרית, עובד מוזיאון בן 23, מאושפז במצב קריטי בבית חולים במדינה. אדם שנעצר לאחר הירי שוחרר, והמשטרה המקומית עדיין מחפשת אחרי היורה, שנמלט מהמקום במכונית.

ממשרד החוץ נמסר כי השגרירות נמצאת בקשר עם המשטרה המקומית ותטפל בהטסת הגופות מיד לאחר שהשופט-חוקר הממונה על החקירה יאפשר זאת. משרד המשפטים הבלגי יערוך בשעה 10:00 בבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים, ובה ימסור עדכון על מצב החקירה.

בכירי הממשל בבלגיה כינסו אמש מסיבת עיתונאים מיוחדת בבריסל. "הממשלה בהלם מהאירוע הדרמטי הזה, ואנו מגנים את המעשה האלים. מחשבותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם", אמר ראש הממשלה הבלגי, אליו די רופו. לדבריו, שלושת ההרוגים והאדם הנוסף שנפצע באורח אנוש מהירי, שבוצע ערב הבחירות לפרלמנט האירופי, הם "קורבנות חפים מפשע". הוא הוסיף והביע תמיכה בקהילה היהודית של בלגיה, והבהיר כי המשטרה ומשרד המשפטים פתחו בחקירה מאומצת של נסיבות האירוע.

שרת הפנים, ג'ואל מילקה, שמוקדם יותר ביקרה בזירת הירי וטענה כי "כל הראיות מצביעות על כך שמדובר במתקפה אנטישמית", דיברה גם היא במהלך מסיבת העיתונאים המיוחדת. "קורבנות חפים מפשע איבדו את חייהם", אמרה. "הגעתי למקום זמן קצר לאחר האירוע, ונקטנו בצעדים בסיסיים להשבת הביטחון וכדי להבטיח שלא תהיה מתקפה נוספת".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
האפיפיור נחת בירדן: "יש להגיע לפתרון צודק לסכסוך"
כך נחשפים הסודות הכמוסים של חיל האוויר
הטרוריסטים ששואפים להקים מדינה מוסלמית בסין

הרוגים מירי סמוך למוזיאון היהודי בבריסל. רויטרס
"ההערכה היא כי אכן מדובר במעשה אנטישמי". זירת הירי בבריסל, אתמול/רויטרס

מחקירה ראשונית של התקרית אתמול, עלה כי מכונית מסוג "אאודי", ככל הנראה גנובה, עצרה מחוץ למוזיאון. אחד מנוסעיה נכנס למוזיאון כשעל גבו הוא נושא תיק ופתח באש. הוא יצא מהמוזיאון ונמלט במכונית, כשאיתו אדם נוסף או שניים. דוברת משרד התובע הכללי, אינה ואן וימרש, עלתה לדבר אחרי שני הפוליטיקאים הבכירים, ושפכה אור נוסף על נסיבות האירוע. "הירי היה בתוך המוזיאון", הבהירה, ובכך הזימה דיווחים שונים אשר טענו כי בוצע ירי גם מחוץ למבנה המוזיאון.

"חשוד שנמלט ברכב נתפס, והודה כי היה במקום, אך לא ברור אם יש לו קשר למעשה. חשוד נוסף נמלט ברגל, והוא טרם נתפס". לדבריה, "הקורבנות נורו באזור הפנים והצוואר. מותם של שתי נשים נקבע באופן מיידי, ומותו של גבר נוסף נקבע זמן קצר לאחר מכן. הקורבן הרביעי נאבק על חייו בבית החולים. ההערכה היא כי אכן מדובר במעשה אנטישמי, אולם איננו יכולים לפי שעה לאשר זאת באופן מלא". לבסוף, אמרה כי אנשי כוחות הביטחון "מקווים שהתיעוד במצלמות האבטחה יוביל למידע חדש בחקירה. נשקיע את כל המאמצים במיצוי המידע שבידינו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הרוגים מירי סמוך למוזיאון היהודי בבריסל. רויטרס
"מרגישים שאין עתיד לילדים שלנו באירופה". בריסל, אמש/רויטרס

לאחר התקרית הקשה, סיפרו חברי הקהילה היהודית בבלגיה על אווירה אנטישמית ברחובות, ועל חששם מפני התפרצויות אלימות נגדם. "האנטישמיות גדלה. רואים את זה במדיה בטלוויזיה ובעיתונים", סיפרה בטי דן, מנהלת קק"ל בבלגיה.

"זה תמיד נגד ישראל והיהודים. כל הכתבות על מה שקורה בארץ תמיד שליליות. כרגע כל הפוליטיקאים אומרים שזו טרגדיה, אבל אנחנו לא תמימים. כל פעם שיש כתבות נגד יהודים וישראל לא עושים כלום". "אנחנו מרגישים שאין עתיד לילדים שלנו באירופה", הוסיפה, "זה לא כמו לפני 20 שנה. יש כל הזמן אבטחה סביבנו. אי אפשר לטייל עם כיפה או עם מגן דוד בחופשיות. כל הדברים האלה לא היו בעבר. אני נולדתי בבלגיה ולא הרגשתי ככה, זה רק ב-10 השנים האחרונות".

ריסטוף גווסאנס, היועץ המשפטי של הליגה הבלגית נגד אנטישמיות, הודה כי "היינו מודעים לתעמולה האנטישמית של פוליטיקאים נגד יהודים בתקופה האחרונה, ואם מדובר בפגיעה אנטישמית קרוב לוודאי שזה תוצר לוואי של הרעיונות האנטישמיים המופצים בבריסל מזה עשור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully