וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספסוף הרג מכשף ש"העלים" איבר מין של אחר

תושב מהעיירה קודוגו שבבורקינה פאסו, האשים מבקר זר שכישף אותו ו"העלים" את איבר מינו. קהל שהתאסף במקום החליט שלא להמתין להגעת המשטרה ולהעניש את המכשף באמצע הרחוב

בורקינה פאסו. ShutterStock
עשרות מקרים מתחילת החודש. בורקינה פאסו/ShutterStock

אספסוף ביצע לינץ' בתחילת השבוע באדם בקודוגו, עיירה במרכז בורקינה פאסו, לאחר שהאשימו אותו בהעלמת איבר מינו של גבר אחר. על פי דיווח אתר החדשות הצרפתי " FRANCE24", ללניץ' קדמה קטטה במסעדה מקומית בין שני גברים, כשאחד האשים את השני בכך שהטיל עליו כישוף כשנגע בו. הראשון, שעובד במוסך, טען שאיבר המין שלו "נגנב", על ידי האדם השני, שאינו תושב המקום.

עוד כותרות שאסור לפספס:
ראש המועצה סורס ונרצח "כי בגד עם אישה נשואה"
"ניסה לרצוח את אשתו בגלל שלקחה את השמיכה בלילה"
התינוק הוכרז כמת ו"קם לתחיה" אחרי 36 דקות

המוסכניק התקשר למשטרה, אך לפני שהשוטרים הספיקו להגיע למקום החליט קהל שכבר הספיק להתאסף במקום להעניש את האיש הזר ולבצע בו שפטים באמצע הרחוב.

לא מדובר במקרה בודד. בשבועות האחרונים חלה עלייה באזור בכמות ההאשמות המוזרות מסוג זה כלפי זרים. המקרה הראשון של "העלמת איבר מין על ידי כישוף" בקודוגו התרחש ב-2 במאי. סיריל זומא, כתב ה"Observateur Paalga" בבורקינה פאסו, סיפר כי מאז ספר עשרות מקרים דומים בעיר.

"זה תמיד אותו הסיפור", הסביר זומא. "מישהו מתלונן שאדם זר ניגש אליו ונגע בו. באופן מיידי ה'קורבנות' מתלוננים על כאבים בבטן התחתונה, מתחילים לרעוד ואומרים שאינם יכולים להרגיש עוד את איבר מינם. זה קורה רק עם גברים, ונאמר לי שזה קורה גם בחלקים שונים של העיר".

ביום ראשון האחרון היה מקרה נוסף בו המשטרה הייתה צריכה להציל אדם מלינץ'. תושבים זועמים הגיעו לתחנת משטרה, שם החזיקו אותו כדי להגן עליו, ואמרו שיש להרוג את גנבי אברי המין כדי ללמד אותם לקח ולהרתיע גנבים פוטנציאלים.

"המשטרה עושה כל שביכולתה במקרים הללו", הוסיף זומא. "במקרה מתחילת השבוע לא היו מספיק שוטרים כדי לשלוט בכעס של האספסוף". לדבריו, "כשהאירועים מסתיימים וצוותים רפואיים מגיעים כדי לבדוק את ה'קורבנות', תמיד הבדיקות יוצאות תקינות. הם אף פעם לא מוצאים שמשהו לא בסדר איתם".

ההאשמות הללו אינן דבר חדש, ובמהלך 15 השנים האחרונות היו מקרים רבים דומים במדינות נוספות באפריקה. מומחים שחקרו את התופעה סיפרו ששמועות על כישופים כאלה הובילו לכמעט 300 מקרי מוות ויותר מ-3,000 פציעות במערב אפריקה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully