וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בבתי הספר: התיכונים עלולים להצטרף

19.1.2000 / 12:20

אירגון המורים מאיים לעמוד לצד עמיתיו בהסתדרות המורים, אם לא יושג הסדר עד סוף השבוע

מנכ"ל משרד האוצר אבי בן-בסט אמר היום, כי משרדו מוכן לשלם למורים באופן מיידי 1.2 אחוז על שחיקת שכרם עד שנת 95', ובמקביל לפתוח בבדיקה של בורר, האם שכרם נשחק מאז 95'. לדברי בן-בסט, אם יתברר כי שכרם של המורים אכן נשחק בחמש השנים האחרונות, האוצר ישלם זאת. בינתיים, שביתת המורים נמשכת גם היום.
השביתה בחטיבות הביניים, בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים צפויה להימשך עד סוף השבוע, על רקע הפערים הגדולים בין דרישות המורים לעמדות האוצר. עד כה דחו המורים את כל הצעות הפשרה שהוצעו להם. לטענתם, שכרם נשחק בחמש השנים האחרונות ב-15 אחוז, והם דורשים פיצוי לא פחות מכך. מזכ"ל הסתדרות המורים, אברהם בן-שבת, אמר אמש בהמשך להודעה על העלאת שכר הבכירים בשירות הציבורי בשישה אחוזים, כי התוספת הזו "כמעט משתווה למשכורת חודשית של מורה". ייתכן כי גם ארגון המורים יצטרף לשביתה, אם עד סוף השבוע לא יגיעו להסכם עם האוצר בנושאים שטרם סוכמו עימם.
הערב צפויים להיפגש מזכ"ל הסתדרות המורים והממונה על האוצר, יובל רכלבסקי.
במקביל, מוחים המורים על הפעילות של הרשויות המקומיות בימי השביתה. הרשויות הרחיבו את פתיחת גני הילדים, המתנ"סים והמועדונים עבור התלמידים המושבתים מלימודים. לדברי בן-שבת, הרשויות המקומיות מחבלות במאבק המורים, והוא איים כי "בכל מקום בו תחבל רשות מקומית במאבק של מורי הילדים ביישוב - השביתה תימשך גם אם יסתיים המשא ומתן עם האוצר בהצלחה. אם הם רוצים להיכנס לעימות, הם יקבלו עימות".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully