וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר בקיצוצים - המפקדים טסים ב"מטוסים פרטיים"

22.5.2014 / 14:38

גורמים בצבא מבקרים מפקדים בבסיסי חיל האוויר המשתמשים במטוסים לצרכים אישיים, לא רק במקומות מרוחקים מאוד מהמרכז. צה"ל: "השימוש במטוסים נעשה באישור מפקד הבסיס ובפיקוחו"

מערכת וואלה!

בזמן שנעשים קיצוצים בתקציב חיל האוויר ושר הביטחון משה יעלון החליט לבטל את אימוני טייסי המילואים, מפקדים בבסיסים נהנים מ"מטוס פרטי". ההטבה הזאת אינה רק נחלתם של מפקדים בבסיסים רחוקים מאוד מהמרכז, אלא גם בבסיס נבטים שבצפון הנגב.

הפריבילגיה של טיסה במטוסי הבסיסים כמעט אינה נגישה לקצינים "ירוקים" בכירים. אלה יכולים לעשות שימוש במטוסים רק לאחר שקיבלו לכך אישור מיוחד. לעומת זאת, בקרב המפקדים מחיל האוויר נעשה בהם שימוש תדיר, ולא רק לצרכים מבצעיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק לצרכים מבצעיים. מטוס "חופית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

החל מ-2004 מפעיל חיל האוויר את המטוסים "חופית" ו-"בוננזה" מתוצרת חברת "ריית'און". טייסת 135 "מלכי האוויר" בבסיס שדה דב קלטה את המטוסים למשימות איסוף מודיעין ותצפית, אך במקביל הם נקלטו גם בבסיסים המרוחקים של החיל כדי להיענות לצרכים המידיים של בכירי חיל האוויר.

לדברי קצינים בכירים בחיל, לא בכל הבסיסים יש מטוס "חופית", אלא רק בבסיסים המרוחקים כמו רמון, עובדה, ונבטים, ומטרתם להעביר את מפקד הבסיס ואת הקצונה הבכירה לבסיסים אחרים במקרים דחופים. נוסף על כך, הסביר אחד הקצינים כי במקרים לא מועטים יש צורך להעביר חומר מסווג באופן מהיר ביותר מבסיס לבסיס, ולכן נעשה שימוש בין היתר במטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שימוש בכירי חיל האוויר במטוסים עורר ביקורת רבה בתוך צה"ל, בפרט על רקע ההחלטה של שר הביטחון לבטל את אימוני טייסי המילואים החל מ-1 ביוני. גם לפני שנים אחדות נמתחה ביקורת חריפה על התנהלות בכירי חיל האוויר, שהגיעו לטקס בבסיס רמת דוד באמצעות מטוסים צבאיים של החיל כדי לעקוף פקקים, ולא נסעו ברכב הצבאי כדי לחסוך בעלויות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, לא עומד לרשות מפקדי טייסות מטוס פרטי וכל אמירה אחרת משוללת כל יסוד. בבסיסים בודדים של חיל האוויר קיימים מטוסי תובלה קטנים המשמשים למשימות מבצעיות ושוטפות של הבסיס ולא לשימוש אישי כזה או אחר. השימוש במטוסים אלו נעשה באישור מפקד הבסיס בלבד ובפיקוחו".

עוד במהדורה:

בזמן הקיצוץ בחיל האוויר - "מטוסים פרטיים" למפקדים בבסיסים: שר הביטחון החליט לבטל את אימוני טייסי המילואים, אך מפקדים בבסיסים ממשיכים ליהנות מהטבה שקצינים "ירוקים" יכולים רק לחלום עליה. הפריבילגיה אינה רק בבסיסים רחוקים מאוד מהמרכז, אלא גם בבסיס נבטים ליד באר שבע. דו"צ: "השימוש במטוסים למשימות מבצעיות ושוטפות, ולא לשימוש אישי".

"הבגרות במתמטיקה - טירוף לא מוצדק". 250 אלף תלמידים נבחנים היום בבגרות במתמטיקה, שנתפסת בחברה ובתקשורת כמאיימת והחשובה מכולן. "אנחנו בלחץ מטורף", אומרים היום התלמידים. מדוע היא מקבלת משקל נכבד כל כך בין בחינות הבגרות, האם הטירוף סביבה יצא מפרופורציה והאם היא אכן מנבאת הישגים בחיים?

תנובה נמכרה לסינים: כך זה ישפיע עלינו: תאגיד המזון הסיני "ברייט פוד" שילם יותר מארבעה מיליארד שקל עבור השליטה בחברת מוצרי החלב הישראלית. איך זה ישפיע על המחירים והמוצרים, והאם סין משתלטת על השוק הישראלי?

פסטיבל קאן: הסרטים הישראלים עושים כבוד. הפסטיבל היוקרתי יינעל בסוף השבוע והיום מתחילה שם חלוקת הפרסים. לא פחות משישה סרטים ישראלים משתתפים באירוע, וישראל מקווה לחזור לפחות עם אחד. לאיזה סרט יש את מרב סיכויי הזכייה? אבנר שביט, שליח וואלה! תרבות לפסטיבל, מדווח מהריביירה הצרפתית.

איש השבוע: טכנאי הסאונד שביאס לבלאט את החגיגות. השבוע מעניקה המהדורה את תואר הכבוד לאיש הסאונד - שבמהלך חגיגות הניצחון של מכבי תל אביב על ריאל מדריד בגמר היורוליג הרס לדיוויד בלאט את שיחת הטלפון עם נשיא המדינה, שמעון פרס.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ובמהלך סוף השבוע ללא שינוי בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully