וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט ושמירת מצוות - זה אפשרי

ח"כ אלעזר שטרן

22.5.2014 / 10:41

אתמול פורסם במדור הספורט של עיתון זה טור דעה ובו התנגד הכותב להצעת החוק שהגשתי, העוסקת במועדוני ספורט ובספורטאים שומרי שבת. על פי ההצעה, יוכל מועדון ספורט להצהיר על היותו שומר שבת, והצהרה זו תחייב את איגודי הספורט וההתאחדויות לדאוג שאותם ארגונים לא יחויבו להשתתף בפעילויות ספורט ביום המנוחה.

בטור נטען כי ה"מגזר הדתי והחרדי אינם עוסקים בפעילות ספורטיבית עממית או במסגרת מועדונים בצורה מספקת". הכותב, עדי רובינשטיין, מסביר כי הסיבה לחוסר העיסוק בספורט נעוצה בבעיות פיננסיות של אותם המגזרים וכן בבעיות של "דעות קדומות" ו"חוסר מסורת", כלשונו. הסברים אלו, ללא קשר להיותם לא נכונים ביסודם, הם גזעניים ומעידים על החפיפניקיות של הכותב ועל חוסר הבנתו מהו אדם דתי בישראל. כמו כן, הוא כורך תחת אותה הגדרה של יכולת כלכלית חרדים, חובשי כיפה סרוגה, מסורתיים ועוד. הכותב כאילו אינו יודע שגם בנבחרות ישראל בענפים השונים נמצאים ספורטאיות וספורטאים שהתעקשו לשמור על אורח חיים דתי. הוא טוען כי מי שבוחר להיות ספורטאי צריך להביא בחשבון שעליו להיפרד מאורח החיים שבו בחר. עבור חלקם זו פשוט הטבעת אות קין, בבחינת "בחרת לעסוק בספורט - החלטת לנטוש עולם תורה ומצוות". כותב הטור אולי אפילו מעודד אותם לעשות זאת. החיבור של שפתו המשתלחת וחוסר המקצועיות בשיקולים שהוא מביא אינו תורם לוויכוח הלגיטימי על אודות נכונותו של חוק זה כמו כל של כל חוק אחר.

אומר שלאחר שהבנתי את רוחב ידיעותיו והבנתו של הכותב רשמתי כמחמאה שדווקא במאמר כזה הדביק לי את הכינוי פופוליסט. אם יהיה מוכן הכתב להשקיע רק כמה דקות מזמנו יגלה גם ספורטאים, קבוצות ואף אירועים שונים שבהם עשו קבוצות צמרת בישראל, וגם נבחרות ישראל, מאמצים גדולים על מנת להכיל בתוכם ספורטאים שומרי תורה ומצוות. הוא אף ימצא ספורטאים שאורח חייהם הדתי לא מנע מהוריהם אפשרויות לשלוח אותם לחוגי ספורט שונים ולשלם בעבורם.

הכותב מוסיף ומציין את החיבור בין הציבור הדתי לבין עוני ועיסוק בספורט. אני מוכן להזמין אותו לחוגי הספורט הרבים ביישוב שבו אני מתגורר, או בכל יישוב דתי אחר, כדי שיבין עד כמה טעה. כמות התושבים המשתתפים בקבוצות ספורט מקצועיות רק עולה מדי שנה. אני בטוח שהתבטאויותיו הקיצוניות נגד הספורטאים הדתיים לא ימנעו מהם להמשיך לעסוק בספורט אלא להפך.

אסור שהעיסוק בספורט יהיה מזוהה אך ורק עם קבוצה מסוימת בחברה, וודאי שאסור שידיר מקרבו קבוצות אחרות. הצעת החוק אינה באה להרחיק ספורטאים מספורט מקצועני אלא לקרב אליו ספורטאים אחרים שאינם יכולים להשתתף בו.

הכותב הוא ח"כ מטעם מפלגת "התנועה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully