וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת ההורים: רשימת קייטנות הקיץ של משרד החינוך

42 ישובים יצורפו לפרויקט ”בתי הספר של החופש הגדול” במסגרתו תינתן פעילות העשרה מ-1 עד 21 ביולי. העלות: בין 0 ל-450 שקלים. ”חיסכון של עד 3,000 שקל למשפחה”

בחירות למועצת תלמידים. ShutterStock
יש מה לעשות בחופש./ShutterStock

משרד החינוך והקרן לידידות פרסמו היום (שלישי) את רשימת היישובים שבהם יפעלו לראשונה קייטנות קיץ בכיתות ג'-ה', במסגרת פרויקט "קיץ של ידידות - בתי ספר של החופש הגדול". הרשימה, בה ייהנו התלמידים מפעילות בימי החופש, כוללת 42 יישובים בכל הארץ בהם: ירושלים, בית שאן, טירת הכרמל, מגדל העמק, נתיבות, נצרת עילית, ערד ופורדיס.

מדובר בהרחבה לתכנית שהוכרזה לפני כחצי שנה ואשר נועדה לתת מסגרת חינוכית מעשירה לתלמידים בימי החופש הגדול. מדובר מסגרות חינוכיות לתלמידים מ-1 ביולי עד 21 בחודש, בימים ראשון עד חמישי מ-8:00 בבוקר עד 13:00 בצהריים. עלות קייטנות הקיץ נקבעת לפי מצבם הכלכלי של ההורים ושל הרשות המקומית – כך שבעוד שבערים במעמד סוציו-אקונומי נמוך הפעילות היא בחינם, במקומות אחרים במעמד גבוה יותר היא יכולה לעלות עד 450 שקלים לילד.

התכנית המקוריות אמנם מיועדת לתלמידי כיתות א'-ב' בכל הארץ, אולם בשכונות ובערים מוחלשות הוחלט לאפשר לעוד עשרות אלפי תלמידים בכיתות ג'-ה' לקבל מסגרת חינוכית מסובסדת ולסייע להורים בנטל ההוצאות הגדול של הקיץ. הרחבת המיזם התאפשרה הודות למימון בסך שישה מיליון דולרים מהקרן לידידות ומתקצוב נוסף של משרד הרווחה. מדובר בסך הכל בכ-30 אלף תלמידים שיתווספו לפרויקט.
מהקרן לידידות נמסר כי בישובים הכלולים בפיילוט, "בתי הספר של החופש הגדול" יפעלו מכיתה א' ועד כיתה ה' – וכי הורים שלהם שני ילדים או יותר בשכבות הגיל הרלוונטיות יוכלו לחסוך הקיץ כ- 3,000 שקלים או יותר בעבור תשלום לקייטנות.

"פעילות איכותית בתקופת הקיץ"

במסגרת הפיילוט בכיתות ג'-ה', מבטיחים בקרן לידידות ובמשרד החינוך, כי התלמידים בכל המגזרים במערכת החינוך יחשפו למגוון פעילויות לימודיות והעשרה בתחום החברתי והערכי בהן: פעילויות המעודדות קריאה ותגבור השפה, פעילויות בנושא זהירות בדרכים ופעילויות בתחום המדע והטכנולוגיה.

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, שמממנת את הפיילוט אמר: "אנו שמחים לאפשר ל-30 אלף ילדים ביישובי הפריפריה ליהנות כבר מהקיץ הקרוב מפעילות מוגנת ואיכותית בתקופת הקיץ, להקל על עשרות אלפי משפחות בהוצאותיהן הכספיות ולאפשר להורים להמשיך לעבוד בראש שקט. אנו מודים לשרי החינוך והרווחה על השותפות והחזון המשותף אשר מאפשר את קיומו של המיזם המהפכני של הארכת שנת הלימודים".

מספר התלמידים הממוצע בקבוצה ב"בתי הספר של החופש הגדול" יעמוד על 28 בחינוך הרגיל ושבעה בכיתות החינוך המיוחד. מנתונים ראשונים שנאספו במשרד החינוך עולה כי בשבוע הראשון של ההרשמה נרשמו כ-60 אלף תלמידים לתכנית (יותר מרבע מכלל התלמידים בגילאי א'-ב'). בנוסף, כאלף מורים ומנהלים הצטרפו עד כה לתכנית וכן כ- 5,000 סטודנטים. לדברי משרד החינוך, כ- 80% מהם הם סטודנטים במכללות לחינוך ומתמחים שסיימו שנת סטאז'.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully