וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ספינות המלחמה שמפנות את הנשק הכימי של אסד

19.5.2014 / 14:46

בתמונות שהגיעו לוואלה! חדשות נראות שתי הספינות הדניות מתכוננות להפלגה מלרנקה לסוריה. הן יאספו את המשלוח האחרון שנותר מתוך המאגר הקטלני לקראת השמדתו בלב ים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

לידי וואלה! חדשות הגיעו תמונות שצולמו אתמול (ראשון) בקפריסין, המתעדות את ספינות המלחמה שאחראיות לפינוי הנשק הכימי מסוריה. הספינות יפליגו היום מנמל לרנקה לחופי סוריה, שם הן צפויות לאסוף את המשלוח האחרון שנותר מתוך מאגר הנשק הכימי של משטר אסד, ולהעביר את החומרים לספינה אמריקנית כדי להשמידם בלב ים.

שתי הספינות המופיעות בתמונות משתייכות לצי של דנמרק, שיחד עם שכנתה נורבגיה מובילה את פינוי מאגר הנשק הכימי של סוריה. עד כה הוציאו ספינות דניות ונורבגיות כ-92% מהנשק הכימי המוצהר של אסד. עם זאת, גורמי מודיעין בישראל ובמערב הביעו חשש שהמשטר הסורי מחזיק במקומות מסתור במדינה מאגרים נוספים של נשק כימי, שלא דווחו לקהילייה הבינלאומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה-Peter Willemeos F362, הספינה החדישה של הצי הדני, אתמול בנמל לרנקה./מערכת וואלה!, צילום מסך

בתצלומים מופיעות שתי ספינות מלחמה, שהחדישה והמשוכללת מביניהן היא ה-Peter Willemeos F362, שנכנסה לשימוש הצי הדני בשנת 2012. ה-F362 היא הספינה המבצעית הראשונה בצי הדני שמותאמת לשיגור טילי טומהוק, והיא מצוידת במערכות נ"מ מהמתקדמות בעולם ובטילי טורפדו להגנה מפני צוללות. לצורך המשימה בסוריה נמצאים על סיפונה כמאה אנשי צוות, בהם מומחים לנשק כימי ורופאים. זו הפעם הראשונה שספינה זו משתתפת בפינוי הנשק הכימי מסוריה.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות נוספות
סוריה: מפקד מערך הנ"מ של אסד נהרג בקרבות בדמשק
שני עיתונאים נחטפו בסוריה ונמלטו בחילופי אש
תיעוד: פיצוץ עז מחריב בסיס של צבא אסד באידליב

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשק מוטען על ה-Esbern Snare L17. בהמשך תצא הספינה להגן על ספינות סוחר ממתקפות פיראטים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בדנמרק מעריכים שהמשימה שתצא לדרך הערב מקפריסין תהיה האחרונה, בהנחה שמשטר אסד אכן ימסור את אותם 8.5% שנותרו מתוך מאגר הנשק הכימי המוצהר שלו. שר החוץ הדני, מרטין לידגארד, ביקר בשבוע שעבר את הלוחמים הדנים על הסיפון ואמר כי אסד "חייב למסור את הנשק שנשאר בידיו במהרה, למרות הקשיים הטכניים". בהקשר של המשימה הנוכחית, הותקן בספינה מתחם גדול לחיטוי מנשק כימי , למקרה שתתבצע דליפה ואנשי הצוות ייפגעו. במקרה של תקלה כימית, ניתן לאטום לחלוטין את הספינה כדי למנוע את התפשטות החומר.

הספינה השנייה הנראית בתמונות היא ה-Esbern Snare L17, כלי השיט הקרבי הגדול ביותר בשימוש הצי הדני. אורכה מגיע ל-137 מטרים ורוחבה ליותר מ-20 מטרים. ספינה זו השתתפה בחודשים האחרונים בסבבים הקודמים של הוצאת הנשק הכימי מסוריה. בתמונה ניתן לראות את ה-F362, שהגיעה זה עתה מדנמרק, מעמיסה עליה תחמושת. בתום המשימה בסוריה תמשיך ה-Esbern Snare L17 לאזור קרן אפריקה, כדי לסייע בהגנה על ספינות מסחר מפני מתקפות של פיראטים סומלים. לצורך כך הותקן בבטן הספינה מתקן כליאה ארעי.

במסגרת תהליך הוצאת הנשק הכימי מסוריה, הכוח המשולב של הצי הדני והצי הנורבגי אחראי לקלוט את הנשק בלב ים, לא הרחק מחופיה של העיר הסורית לטקיה. הנשק מועמס על הספינות במכליות אטומות. הספינות אמורות להעביר את המכליות לספינה אמריקנית בשם Cape Ray, שנמצאת באזור איטליה ואחראית להשמיד את הנשק בלב ים.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully