וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממה מפחד גלעד שרון?

עו"ד אליעד שרגא

19.5.2014 / 9:02

חמתו של בן ראש הממשלה לשעבר התעוררה לאחר שדרשתי לבדוק שינוי בייעוד הקרקע שהוא התכוון לערוך בחוותו. עד כדי כך שמי שנודע כ"שומר על שתיקתו" נטל את זכות הדיבור

קוראי העיתון בוודאי תהו, מה גורם ל"חקלאי" אשר יושב תחת גפנו ותחת תאנתו בחוותו המטופחת ורחבת הידיים לפרסם בבוקר בהיר אחד מאמר "דעה" שכל כולו ניסיונות להשמיץ את יו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל.

הייתכן שהנחקר הסדרתי, אשר כל חייו הקפיד באדיקות לעשות לביתו בלבד, הפך לפתע את עורו והחליט להשמיץ אותי כ"שירות לציבור", או שמא הצדיק הידוע כתב את טורו הבזוי בשל מניעים נסתרים, אשר אינם מוזכרים בכתבה כלל? מה דחף את מי ששמר בקנאות כה רבה על זכות השתיקה, ליטול לפתע את זכות הדיבור?

כמו בנו של ראש הממשלה המנוח, גם אני קבעתי לעצמי כלל אצבע בהשראתו של שרלוק הולמס: "ברגע שאתה מסלק את הבלתי אפשרי", אמר שרלוק הולמס לד"ר ווטסון, "מה שנותר, הגם שהוא נראה בלתי סביר, חייב להיות האמת". היות שהאפשרות שטורו של חבר זה במסדר השתקנים נכתב ממניעים אלטרואיסטים הנה בחזקת הבלתי אפשרי, הרי שעלינו לשאול את עצמנו, מה הם המניעים הנסתרים לכתיבת הטור הנקלה?

נראה כי ליועצו המיוחד לשעבר של האסיר דוד אפל יש מספר מניעים להשמיצני בצורה כה נלעגת. הסיבה העכשווית ביותר להוצאת דיבתי, אשר אינה מוזכרת בטורו ולו ברמז, הנה החלטתו של החקלאי להפוך לחשמלאי ולבנות מתקן להפקת אנרגיה סולארית, במקום לזרוע שדות כותנה.

החוואי "שומר החוק" אינו מוטרד מהוראות החוזה עליו חתם מול מדינת ישראל, האוסרות עליו לבצע פעילות שאינה חקלאית בשטח החווה, אותה קיבל אביו במתנה ממשולם ריקליס. הוא גם אינו מתרגש מפסק דין של בית המשפט העליון, אשר אסר עליו להקים את המתקן הסולארי באחוזתו הפיאודלית ואינו טורח להמתין לקבלת היתר בניה בטרם יתחיל בהקמת המתקן הסולארי.

את החוקים יש לאכוף גם על אריסטוקרטים

אכן, מדוע שיטריח את עצמו בזוטות שכאלו, כאילו היה אחד האדם ממש, שעה ששר הבינוי והשיכון בכבודו ובעצמו פועל למענו להכשרת השרץ, כאילו היה השר אחרון המאכערים? העננה היחידה בשמיו הבהירים של פנחס רוטנברג זה מן הנגב, הנה התעקשותה "הקטנונית" של התנועה לאיכות השלטון כי את חוקי המדינה יש לאכוף גם על אריסטוקרט מיוחס שכמוהו.

פרט למניע העכשווי, לשותפו העסקי לשעבר של סיריל קרן יש גם מניע "היסטורי" לרצות ברעתי. מניע זה נובע ממאבקה המתמיד של התנועה לאיכות השלטון כנגד נגע השחיתות בכלל, ובפרט ממאבקה של התנועה כנגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד את אריאל שרון ואת בנו, הפובליציסט לעת מצוא, לדין בגין פרשת "האי היווני". פעילותה של התנועה לאיכות השלטון למען חקירת פרשת סיריל קרן, פרשת נמרודי ופרשיות אחרות בהן היה מעורב, בוודאי פגעה בפרנסתו של יזם מצטיין זה ועוררה עליה את חמתו. מכאן, קצרה ביותר הדרך להפצת טענות שקריות כנגדי ממעל הבימה התקשורתית שניתנה לאותו אדם, אשר לצערי הרב לא למד דבר ולא שכח דבר.

לצערי, איני יכול להגיד שהופתעתי מהאשמותיו הפרועות של "השותק לחוקרים", שכן כבר למדתי להכירו היטב בעת שירותו הצבאי, ביחידת הצנחנים המובחרת אליה שובץ אך ורק בזכות קשריו של אביו ולא בזכות כישוריו שלו. כבר אז סלל האב את דרכו של בנו המפונק, אגב שהוא משחית מן היסוד את המערכת הצבאית, באמצעות מתן הבטחות קידום לקצינים בכירים ביחידה, על מנת שיסכימו לבלוע את הצפרדע בדממה. את תוארי כ"תחמן ונכלולי שאין כמותו", הרווחתי אז ביושר, עת סירבתי לקבל את הקצין הצעיר והמקושר תחת פיקודי.

המניעים לכתיבת הטור הנבזי ברורים כעת, והם מאירים את הטענות המופיעות בו באור מגוחך. טענות אלו כבר נטענו כנגדי בעבר על ידי חשוד נוסף בפלילים, אשר פעילותה של התנועה לאיכות השלטון פגעה בעסקיו והייתה לצנינים בעיניו. גם אז כמו עכשיו, ניצל אותו חשוד בפלילים את גישתו הנוחה לתקשורת, על מנת לתקוף אותי אישית ועל מנת להטיח בי האשמות שקריות, אשר הופרכו מאז בראש חוצות. אותו חשוד בפלילים הספיק מאז לאבד את נכסיו, בעוד שהתנועה לאיכות השלטון לא האטה ולו לרגע.

על אפם ועל חמתם של המושחתים למיניהם, התנועה לאיכות השלטון תוסיף לפעול לביעור נגע השחיתות אשר פושה בכל, מבלי להירתע ומבלי לסגת לאחור. לפיכך, מוטב לו לגלעד שיוסיף לשמור על זכות השתיקה, שכן על ראש הגנב בוער הכובע.

הטור נכתב כתגובה למאמרו של גלעד שרון, "הג'ינג'י הוא העירום", שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר

הכותב הוא יו"ר התנועה למען איכות השלטון

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully