וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת לשדרות על הכוונת: "פגיעה תגרור תגובה קשה"

19.5.2014 / 0:01

במערכת הביטחון הגיבו לסרטון של חמאס שעלה לרשת, המראה כיצד עוקבים מהרצועה על הרכבת בדרכה לשדרות: "תקיפה בטיל נ"ט תהיה קטלנית, אולם יש לנו מענה מבצעי לאיום כזה"

צילום: סוכנות הידיעות "אל-ראי"

סרטון שפורסם בסוף השבוע בסוכנות הידיעות "אל-ראי" של חמאס בעזה, בו נראית רכבת בדרכה לשדרות כשהיא חשופה לתקיפה אפשרית מכיוון הרצועה העלתה לפני השטח את הדיון בנוגע לסיכון האפשרי לנוסעים. במערכת הביטחון אמנם מודעים לקלות בה ניתן ליירט רכבת באמצעות טיל נ"ט, המצוי ברשות הטרוריסטים – אולם ציננו את החשש והוסיפו כי לא מדובר באיום שלא נלקח בחשבון כשהוקם הקו הזה.

עוד בוואלה! חדשות
פעוט בן שנתיים טבע בבריכה בצפון; מצבו קשה
מילואימניקים ביצהר נגד "תג מחיר": "לשים קו אדום"
7 התמונות שאתם חייבים לראות היום

בדצמבר האחרון הושקה בחגיגיות תחנת הרכבת של שדרות. במשרד התחבורה ציינו את החשיבות שבקו, שמחבר את העיר הדרומית למרכז - עודדו את תושבי האזור למוד הקסאמים להשתמש בשירות ואף הקנו נסיעה חינמית למשך חצי שנה. אלא שההחלטה להניח את המסילה באזור המרוחק במקומות מסוימים רק מאות מטרים מגדר המערכת עם רצועת עזה – לא נעלם מעיניהן של הרשויות.

במערכת הביטחון היו הדעות חלוקות בנושא – כשלצד הקולות שקראו לאישור הקמת המסילה מאשקלון לשדרות ואופקים באזור הרגיש, היו גם גורמים שחשבו כי יש להרחיק את הרכבת מהטווח האפקטיבי לשיגור טילים ומקו הראייה של ארגוני הטרור הפלסטינים. לבסוף הוחלט כי בהתאם ליכולות מערכת הביטחון וצה"ל תקום המסילה בנתיב הנוכחי, ושבמקרה של הידרדרות המצב הביטחוני – יתקבלו החלטות מתאימות, לרבות הפסקת הפעילות של הרכבת.

"מטרה חדשה להתנגדות"

בתגובה לפרסום הסרטון, שכותרתו "מטרה חדשה להתנגדות - רכבת נוסעים ישראלית בגבול רצועת עזה", שתיעד את הרכבת כשהיא נעה באזור קיבוץ ארז אמר הערב גורם ביטחוני: "כל הנגב המערבי מאוים על ידי רקטות, טילים ופצצות מרגמה. אין חדש באיום הזה. ארגוני הטרור מבינים היטב את משמעות ירי של טילים לעבר רכבת". הגורם הזכיר כי בעבר לא היססו לשגר טיל נ"ט מתקדם לעבר ישראל. בשנת 2011 פגע טיל באוטובוס הסעות ילדים בצומת סעד, פיגוע שגבה את חייו של הנער דניאל ויפליך. הגורם הוסיף כי למרות זאת הוחלט לא להפסיק את תנועת כלי הרכב בכבישי עוטף עזה.

"צריך לקחת דברים בפרופורציה", אמר, "נכון שטיל נ"ט מתקדם כמו קורנט, שנמצא ברצועת עזה, הוא קטלני מאוד בטווחים הללו – אולם לצה"ל יש מודיעין ברמה גבוהה, מענה מבצעי גדול לאירועים מסוג זה ומאזן הרתעה שעובד יפה מאז מבצע 'עמוד ענן'". הגורם הביטחוני שלח איום לצד השני והזהיר: "אירוע מסוג זה של פגיעה ברכבת יגרור תגובה קשה ביותר של צה"ל". גורמים נוספים במערכת הביטחון ובצה"ל העריכו כי פרסום הסרטון נועד לצורכי לוחמה פסיכולוגית בישראל.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל העביר את המלצותיו לדרג המדיני אשר יקבל את ההחלטות בנושא".

אילן זלאיט השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully