וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבטל את הוויזה לישראל, גם אנחנו מרגלים אחרי כולם"

חבר הקונגרס היהודי בראד שרמן טוען כי ביטול אשרת כניסה לישראלים לא יפגע בביטחון ארה"ב, בניגוד למה שאומרים גורמי מודיעין אמריקניים. "אחרי תדרוכים רבים עדיין לא שוכנעתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבר הקונגרס הדמוקרטי, בראד שרמן, תומך בביטול הוויזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה הזהירו גורמי מודיעין אמריקניים שהענקת פטור מוויזה לישראלים תקל על ישראל לרגל אחר ארצות הברית, אולם חבר הקונגרס היהודי בראד שרמן חושב אחרת. "אני תומך בפטור", אמר שרמן, שמייצג את המחוז ה-27 של קליפורניה מטעם המפלגה הדמוקרטית. "אני אכן מודע לכל הטיעונים נגד המהלך הזה".

שרמן, שנכח בתדרוך מסווג בנושא, אמר שהטענה כי הדרת ישראל מתכנית הפטור לוויזה בשל חשש מפעילות חתרנית ומריגול לא ממש הגיונית. "ארצות הברית מרגלת אחרי כולם. יש לנו אנשי צללים שפועלים על פי ההנחה שכולם מנסים לרגל אחרינו", אמר שרמן. הוא הדגיש כי אי-הכללת מדינות בתכנית הפטור מוויזה תורמת מעט מאוד למניעת פעולות ריגול, משום שמרגלים זרים יכולים להשיג בקלות ויזת תיירים. "עברתי תדרוכים רבים, אבל עדיין אף אחד לא שכנע אותי שלמודיעין של פרגוואי, לדוגמה, יהיה קושי להשיג ויזת תייר לאחד מאנשיו", הוסיף שרמן.

לקריאה נוספת בנושא
"מישהו מנסה לחבל ביחסי המודיעין עם ארה"ב"
ישראל על האשמות הריגול בארה"ב: "ניחוח אנטישמי"
קרי הורה לקדם תכנית שתפטור ישראלים מהצורך בוויזה

שרמן זכה לביקורות רבות מצדן של קבוצות המייצגות אמריקנים ממוצא ערבי, שתומכות בהגבלות על תיירים ישראלים בשל היחס המפלה שלו זוכים אמריקנים ממוצא ערבי כשהם מגיעים לישראל. "אני חושבת שחבר הקונגרס שרמן מנותק לחלוטין מיתר מקבלי ההחלטות, מבוחריו וממחלקת המדינה", אמרה מיה ברי, מנהלת המכון האמריקני-ערבי.

שרמן סיפר כי אינו מופתע מההתנגדות לעמדתו והוסיף כי הותקף על כך שהוא מעדיף את האינטרסים של ישראל על פני אלו של ארה"ב. "יש הרבה אנטי-ישראליים ואנטישמיים שם בחוץ, שאומרים כי בראד שרמן הוא יהודי, ולכן אי אפשר לסמוך עליו", אמר שרמן. "הקדשתי את 18 השנים האחרונות למען ביטחון ארה"ב, מה שלא יספיק אף פעם עבור האנטישמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully