וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט הפריז? הראיות של זקן יוכיחו אחרת

דן מרגלית

15.5.2014 / 6:17

מורה נבוכים או מפת דרכים מסתעפת לעיסקת הטיעון של שולה זקן הנידונה הבוקר במחוזי לפני השופט דוד רוזן:

התובעים ליאת בן ארי ויהונתן (יוני) תדמור מזה, והסניגורים עופר ברטל ודב גלעד כהן מזה, יתמזגו לשכנע את רוזן להסתפק ב?11 חודשי מאסר. הם ידברו כ?45 דקות. זקן תאמר כמה מילים, דקות ספורות, והשופט יחליט. ברור שהתביעה תבקש לצמצם את הפרסומים מתוך הקלטות והעדויות במשטרה כדי לא להפריע לחקירתם של אהוד אולמרט ואחרים בסוגיית השיבוש.

הצומת הראשון שייך לרוזן. אם יקבל את העיסקה - תפנה הפרקליטות לעליון בירושלים, שדן בערעור על זיכויו של אולמרט מפרשות ראשונטורס והמעטפות של משה טלנסקי, ותבקש להעיד את זקן.

זו הזדמנות יחידה במינה להציג לבית המשפט את "יומני שולה" - קטעי המחשב שנתפסו בזמנו על ידי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ויד ימינו יעקב בורובסקי, אבל שתיקתה של זקן מנעה את הצגתם לשופטים במחוזי בירושלים. פנייה כזאת להעיד את זקן ולהציג את יומניה האלקטרוניים תוגש לנשיא העליון אשר גרוניס, גם אם רוזן לא יאשר את עיסקת הטיעון.

הצומת הבא הוא הכרעה של העליון. אם ממילא החליט לקבל את הערעור על טלנסקי וראשונטורס - עלולים שופטיו לגלות חוסר עניין בעדות מחודשת של זקן. יש לחמשת השופטים מספיק מידע להרשעת אולמרט. אבל אם טרם החליטו אם לאשר או להפוך את הזיכוי - סביר להניח כי יאפשרו לזקן להעיד במחוזי אותה עדות שעליה ויתרה לפני יותר משנתיים. עדות של זקן עלולה להיות גורלית לאולמרט בסעיפים שמהם זוכה.

הצומת הבא שייך שוב למשפט הולילנד. אולמרט יערער. ייתכן שגם הפרקליטות, מפני שרוזן לא רצה בשלב הקודם להעיד את זקן לאחר שכבר כתב פסק דין. אבל משהעניין יגיע לעליון יש שתי אפשרויות: שופטי העליון יחליטו לאשר את פסק הדין של רוזן ולדחות את ערעורו של אולמרט, ואינם רוצים עוד עדויות, או שהם מתחבטים ואז ירצו שזקן תספר מה ידוע לה על העברת הכספים מדכנר לאולמרט. מבחינה זו עיסקת הטיעון היא פוליסת הביטוח של פסק הדין של רוזן. עדותה תחזק את ההכרעה השיפוטית שלו.

בשלב הנוכחי ברור כי הפרקליטות מעוניינת בעדויות של זקן בכל צומת שבו יש חשש להחלשת ההרשעה של רוזן, או אם עשוי להינתן גיבוי לזיכוי שהעניקו מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל לאולמרט. רק שלצד השחמט המשפטי מצוי גם האינטרס הציבורי. רצוי, כמעט חובה, שהציבור ינצל את זכותו לדעת מה נאמר בין אולמרט לבין זקן, גם אם הדבר ייעשה לאחר תום הדיונים בבתי המשפט ומחוץ למסגרתם. העובדות הן הסכר הטוב מכל כדי לפורר את ה"ספין" של אנשי אולמרט, כאילו מדובר בהרשעה זניחה או מופרזת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully