וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לא לבד

דניאל דורון

15.5.2014 / 6:15

כשראש ממשלה מורשע בקבלת שוחד, מה זה מעיד על החברה הישראלית ועל המערכת השלטונית? תמיד יהיו תפוחים רקובים. אך מקרה הולילנד, ומקרי שוחד רבים אחרים בצמרת, מעידים שהרקב הפושה בשלטון הוא חלק מהשיטה המשליטה את הפוליטיקה על הכלכלה.

לאולמרט היו שותפים: ראשי עירייה, חברי מועצה, מהנדס העיר, חברים בוועדות הבנייה ומאכערים. אך הולילנד לא בודדת בצמרת. יום?יום מתגלים מעשי שחיתות הרסניים במערכות פרטיות וציבוריות, מאי.די.בי והדסה, דרך עיריות רבות ועד לקרן קיימת ולמטכ"ל - הכל לכאורה, כמובן.

השחיתות היתה למכת מדינה, לחלק מובנה מהממשל הישראלי הריכוזי ("מושחתים נמאסתם", זוכרים?). חברי הכנסת והביורוקרטיה הממשלתית מרכזים בידיהם כוח כלכלי אדיר. הם מטילים מסי גזל על רוב האוכלוסייה ופוטרים מקורבים. הם מעניקים זכויות מונופול השוות מיליארדים ל"מחוברים". יש בקרבם גם ישרים, אך היש סיכוי שמשהו מהתנובה הזאת לא ידבק בחלקם, שהפירצה לא תזמין גנבים? פוליטיקאים וביורוקרטים מסוימים, וחבריהם המשרתים את הטייקונים, מאפשרים להם ולחברותיהם לגזול מאות מיליארדים ממאות אלפי המשפחות שבקושי מסיימות את החודש.

הכוח משחית, וכוח בלתי מוגבל משחית החלטית.

לאחרונה התפרסמה רשימת "חווסים" (צירוף של חזיר וטווס), שהכילה רבים מבכירי האוצר ובנק ישראל לשעבר. תמורת משכורות של מאות אלפי שקלים, ומיליונים רבים בבונוסים, הם "מנהלים" את המונופולים של הטייקונים. לבושתם, הם מסייעים לטייקונים לסחוט מהממשלה כל מיני הטבות ופריבילגיות וזכויות מונופול הסוחטות מהציבור, בייחוד מעוט ההכנסה, מיליארדים רבים במחירים מופקעים. הם מקבלים משכורות עתק, גם אם הם מנהלים כושלים שעסקיהם גורפים רווחים רק על ידי עושק הציבור. בסיוע של עורכי דין צמרת, המעוותים את החוק כדי להכשיר כל שרץ, ובעזרת רואי חשבון בכירים, המנפיקים מצגי שווא המסתירים את המצב הגרוע של עסקי הטייקונים; בעזרת בנקאים ידידותיים, יחצנים וציפורי תקשורת מזמרות, הם סחטו אשראי במיליארדים מכספי הפנסיה שלנו, שפוזרו למיזמים ספקולטיביים. מיליארדים מכספי הפנסיה הושמדו ורוששו את כלכלת ישראל, שההון האנושי המצוין שלה וטריליון השקלים שהושקעו בה מבחוץ היו אמורים לעשותה אחת הכלכלות העשירות בעולם. אלו הם "קברניטי המשק" המוצלחים שעו"ד רם כספי מאיים עלינו שאם נרסנם, הם יעזבו וישאירו אותנו חסרי כל.

לדוגמה: משפחת דנקנר קיבלה זיכיון להנפקת מלח מאדמות מדינה בעתלית. כקרקע חקלאית, לאדמות לא היה ערך רב, אך משום מה אישר מנכ"ל המינהל לשדרג את הקרקעות לבנייה רוויה. ערכן נסק לשחקים. העיסקה לא אושרה כנדרש, אך מכתב הכוונות הספיק לבנק לאומי כדי לתת לדנקנרים הלוואה של 358 מיליון דולר כדי לקנות כ?12 אחוז בבנק הפועלים ולמנף את מעמדם בבנק כדי להשתלט על אי.די.בי ועל חברות מרכזיות אחרות ולהביא אותן לסף פשיטת רגל.

הגזל המרושש של הטייקונים מביא להרס משפחות. הוא גם חותר תחת ביטחוננו. יותר ממיליון צעירים ישראלים עזבו לארה"ב ולאירופה, לא מחוסר פטריוטיות אלא כי אי אפשר להקים משפחה ב?5,000 שקלים לחודש, כשמחיר דירה הוא 140 משכורות ומחירי מוצרים ושירותים כפולים מאלה שבארה"ב. הסיכוי לקידום מקצועי קלוש. מרבית מקומות העבודה נשלטים בידי טייקונים או ארגוני עובדים מונופוליסטיים רוויי שחיתות, המונעים קידום ממי שאינם "מחוברים".

ישראל לא תהיה המדינה היחידה שהשחיתות - שגורמת השתלטות הפוליטיקאים, האוליגרכים ואיגודי עובדים מונופוליסטיים על הכלכלה - מפוררת. אבל היא תהיה המדינה היהודית היחידה, שבניה מסרו את נפשם על הקמתה, הנהרסת על ידי רודפי שררה ובצע מפני שרוב הציבור, כולל האליטות, מתעלמים מהקמח שבלעדיו אין תורה, מבעיית הכלכלה המנוצלת בידי בני בליעל - באין מוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully