וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך להתפשט: עוד 5 מתו מנגיף מרס בערב הסעודית

הנגיף הקטלני גרם למותם של חמישה בני אדם נוספים במדינה שבה התגלה ב-2012. בכך, עלה מניין הקורבנות במדינה ל-147. בארה"ב התגלה מקרה שני של הידבקות בנגיף המזרח תיכוני

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

חמישה בני אדם נוספים מתו בערב הסעודית מהידבקות בנגיף המזרח תיכוני מרס (Middle East respiratory syndrome) – כך הודיע שלשום (שני) משרד הבריאות במדינה. על פי ההודעה, במהלך היממה החולפת התגלו שמונה חולים נוספים שנדבקו בנגיף, בעיר הבירה ריאד ובערים ג'ידה ומדינה.

הנגיף, שמקורו במזרח התיכון, פוגע בדרכי הנשימה והוא התגלה לראשונה ב-2012 בערב הסעודית. מאז, מתו בממלכה הסעודית בלבד 147 בני אדם ו-491 נוספים אובחנו כנושאים את הנגיף.

תצלום תקריב של וירוס מרס כפי שצולם במכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות במרילנד. רויטרס
צילום תקריב של נגיף המרס כפי שצולם במכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות במרילנד/רויטרס

במקביל, הודיע המרכז לבקרת מחלות בארצות הברית, CDC, כי מקרה נוסף של הידבקות בנגיף אותר במדינה. לפי ההודעה, הנגיף התגלה בגופו של אזרח ערב הסעודית, בן 44, המבקר קרובי משפחה בפלורידה. עוד נמסר כי הוא מאושפז במצב טוב בבית החולים על-שם ד"ר פ.פיליפס באורלנדו. "החולה מבודד ומצבו משתפר", אמר מנכ"ל המרכז, טום פריידן, במסיבת עיתונאים שקיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עמדת הסגר לחולי מרס בשדה התעופה במנילה. AP
עמדת הסגר לחולי מרס בשדה התעופה במנילה/AP

בתחילת החודש אותר הווירוס בגופו של אדם במדינת אינדיאנה שבמזרח ארה"ב, לאחר שזה חזר מביקור בערב הסעודית. החולה סבל מקשיי נשימה, חום ושיעול, ואושפז בבידוד בחדר המיון בבית החולים בעיר מונסטר שבאינדיאנה יום לאחר שובו לארצות הברית.

בשנתיים האחרונות דווח על מקרי הידבקויות בנגיף גם בקטאר, בעומאן, בכווית, באיחוד האמירויות הערביות, בצרפת, בגרמניה, ביוון, במלזיה, בתוניסיה ובריטניה. בשלב זה אמנם טרם דווח על מקרים של הידבקות בנגיף בישראל, אולם במשרד הבריאות עוקבים אחר הנגיף וממליצים לצוותים הרפואיים בארץ להגביר ערנות. לאחרונה אף הופצו חוזרים לאנשי מקצוע במערכת הבריאות עם הנחיות בדבר זיהוי, אבחון והיערכות, וכן טופס סיכום מגעים שאמור לשחזר עם מי בא החולה במגע מתוך חשש כי נחשף לנגיף המדבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully