וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר הדין של אולמרט: אכזרי ולא אנושי

13.5.2014 / 15:21

השופט דוד רוזן כנראה התעלם מכך שראש הממשלה לשעבר העביר כסף לאחיו, אם בכלל, ולא שילשלו לכיסו בשעה שגזר לחומרה את עונשו. צריך היה לגזור עליו שנת מאסר בלבד

לקול מצהלותיו הסמויות והגלויות של דן מרגלית, רעו לשעבר של אהוד אולמרט, שלא הפסיק לרדוף אותו, נשמע גזר דינו המזעזע של השופט דוד רוזן: אולמרט נידון לשש שנות מאסר בגין שתי עבירות שוחד שלא הגיע לכיסו כלל, גם על פי שיטתו של השופט. הנוכל המת שמואל דכנר, איש מושחת ונואל לכל הדעות, העביר על פי הכרעת הדין חצי מיליון שקלים לאח יוסי אולמרט שנקלע למצוקה קשה, ועוד 60 אלף שקל הועברו בדרך זו או אחרת מדכנר לטובת כיסוי גירעונות במערכת בחירות כזו או אחרת. אף אחד לא טוען ולא טען שמשהו מהכספים האלה הגיעו ישירות לכיסו של אולמרט.

לכל הטורים של מנחם בן בוואלה! דעות

ואזכיר קודם כל באוזני דן מרגלית, איש נבון המרבה לצטט את נביאי ישראל (וזה לזכותו) משהו שנאמר בתלמוד הירושלמי, וכה נאמר שם: "המתכבד בקלון חברו (וזה דן מרגלית המתכבד בקלונו של אולמרט) אין לו חלק לעולם הבא". בגילו של דן מרגלית (ואני בגיל לא רחוק בהרבה) לא הייתי מזלזל באזהרות מהסוג הזה. האופן שבו הפכה ידידותו הקרובה של דן מרגלית עם אולמרט לשנאה לוהטת שאין לה מרפא הוא עניין פסיכולוגי ורכילותי ראוי לעיון.

הלשון המשפטית התעלמה מההיבט האנושי

אבל נחזור לגזר הדין הבלתי ניתן לעיכול של השופט רוזן, שכולו מריח ריח רע של משפטיציה, עם כל "מתחמי העונש" הקבועים בחוק, עם כל התקדימים המלומדים, עם כל הלשון המשפטית הרוויה. מעבר לזה, קיים ההיבט האנושי הקטן, הלא נחשב: האם אדם שניסה לעזור לאחיו במצוקתו, אם אכן זה הסיפור, האם הוא ראוי לעונש כבד כל כך? האם לא חל על גזר הדין הזה מה שאמר קהלת – ועם כל הכבוד, הוא יותר חכם גם מדוד רוזן וגם מדן מרגלית - על השופטים והמשפט: "מקום המשפט שמה הר?ש??ע ומקום הצדק שמה הר?ש??ע".

וכבר אמרתי: אולמרט ראוי לעונש כבד על הרבה דברים אחרים. על עצם העובדה שטיפח לצדו גנבים ומקבלי שוחד כמו אברהם הירשזון ושולה זקן; על זה שעמד למכור הכול לאבו מאזן, בלי סמכות ובלי רשות, בחוסר אחריות מוחלט, כשמעמדו כראש ממשלה היה בתחתית; ועל שורת דברים נוספים (מעבר לזכויותיו כראש ממשלה שיצא לשתי מלחמות הצלה לישראל, בלבנון ובעזה, והחזיר לנו את כושר ההרתעה, עם כל הכאב הנורא על החללים), אבל על מה שהורשע בו הייתי מכניס אותו לכלא לשנה אחת בלבד.

סליחה שאני עוטה על עצמי את גלימת השופט, אבל גם אם אולמרט מעד בניסיון להציל את אחיו (ואני חוזר ואומר: אני בכלל לא בטוח שזה הסיפור, ואני בכלל לא בטוח שידה של שולה זקן לא היתה לגמרי במעל גם בעניין זה), שש שנים בכלא זה עונש מתאים? לא סביר, לא אנושי, אכזרי. אני מסרב לכבד את גזר הדין הזה ואת השופט שקבע אותו, כבוד השופט דוד רוזן.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully