וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לנתניהו: "יש להכפיל את מאמצי השלום"

13.5.2014 / 2:44

מביקורו בארמון מלך נורבגיה, קרא נשיא המדינה לראש הממשלה לחדש את השיחות עם הפלסטינים "ולא להיכנע לסקפטיות". עם ראשת הממשלה ידון בסוריה ובגרעין האיראני

נשיא המדינה בארוחת ערב ממלכתית בארמון מלך נורבגיה. חיים צח, דוברות בית הנשיא,
נשיא המדינה שמעון פרס בארמון מלך נורבגיה, אתמול/חיים צח, דוברות בית הנשיא

מסרב להרים ידיים: נשיא המדינה, שמעון פרס, קרא אמש לראש הממשלה נתניהו "לא לוותר" על תהליך השלום ולנסות למצוא דרך לחידוש השיחות עם הפלסטינים. בנאום מדיני שנשא במהלך ביקורו המדיני בנורבגיה, אמא פרס כי "תהליך שלום אינו דבר פשוט. יש להתמודד באומץ אל מול המכשולים. גם בזמנים קשים, אסור לנו לוותר על תהליך השלום. להפך, עלינו להכפיל את המאמצים. עלינו לחזור למשא ומתן ולא להיכנע לסקפטיות".

היום (ש?לישי) ייפגש עם ראשת ממשלה נורבגיה, ארנה סולבג, שעומדת בראש אחת הממשלות הכי פרו-ישראליות ביבשת אירופה כיום. השניים ידונו בגרעין האיראני, במשא ומתן עם הפלסטינים, במלחמת האזרחים בסוריה וביחסים בין ישראל לנורבגיה.

עוד בוואלה! חדשות:
ראש ממשלה יישלח לכלא? היום גזר הדין של אולמרט
בנט נגד לפיד: ”נבלום חוקים של יש עתיד”
דוח חשאי חושף: כך איראן מרמה את העולם

נשיא המדינה בארוחת ערב ממלכתית בארמון מלך נורבגיה. חיים צח, דוברות בית הנשיא,
"אותה מידת נעליים כבר שבעים שנה"/חיים צח, דוברות בית הנשיא

דבריו של פרס נאמרים על רקע מאמץ נוסף, אולי אחרון, מצד ארה"ב לחדש את המשא ומתן. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה אמש כי לקראת סוף השבוע תיערך בלונדון פגישה מכרעת בין שר החוץ האמיקני, ג'ון קרי, לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), בניסיון למצוא דרך להחיות את השיחות. פרס הבהיר בדברים שנשא בנורבגיה כי "שלום במזרח התיכון אולי נשמע בלתי אפשרי בימים אלו, אך ההיסטוריה כבר הפתיעה אותנו עוד בעבר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אין בכוונתי להאריך את כהונתי בבית הנשיא"

אמש ערך מלך נורבגיה ארוחת ערב ממלכתית לכבוד פרס במהלכה התייחס הנשיא לסערה במערכת הפוליטית סביב הבחירות לנשיאות, והבהיר שוב כי הוא מתנגד לביטול מוסד הנשיאות. "ברוב המדינות הדמוקרטיות יש ראש ממשלה ונשיא, ויש לכך סיבות", אמר פרס. הוא הדגיש כי אין בכוונתו להאריך את כהונתו שלו בבית הנשיא. בתשובה לשאלה אם המחלוקת הנוכחית קשורה לקושי "להיכנס לנעליו" שלו, השיב פרס בחיוך כי "אני אותה מידת נעליים כבר שבעים שנה, אין שינוי בנושא הזה".

שר החוץ הנורבגי, בורגה ברנדה, אמר על רקע ביקורו של פרס כי ארצו "מתנגדת בתוקף לחרמות על ישראל". בשיחה עם כתבים ישראלים הוא הוסיף כי נורבגיה, אחת התורמות הגדולות ביותר לרשות הפלסטינית, שואבת עידוד מהתחייבותו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, שהממשלה החדשה ברשות לא תכלול שרים מטעם חמאס, תכיר בישראל ובהסכמים הקודמים עמה, ותימנע מאלימות.

ביקורו של פרס בנורבגיה הינו הביקור הראשון אי-פעם של נשיא ישראלי במדינה ובמהלך ארוחת הערב הממלכתית הזמין הנשיא את המלך הנורבגי לביקור גומלין בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully