וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לאמהות החד-הוריות: יוגדל הסיוע מהמדינה

שרי האוצר והרווחה הציגו תכנית, במסגרתה תורחב התקרה לקבלת מענק עבודה, יינתן מענק ליציאה לעבודה ותפותח תכנית להכשרה מקצועית. "נכון יותר לעזור לאזרחים שעוזרים לעצמם"

הפגנת עגלות בקינג ג'ורג' בתל אביב, אוגוסט 2011. קובי אליהו
מחאת אמהות נגד יוקר המחייה ב-2011/קובי אליהו

שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הרווחה, מאיר כהן, הכריזו אתמול (ראשון) על תכנית סיוע לאמהות חד-הוריות, במסגרתה תוגדל הכנסתן ויוגברו התמריצים להשתתפותן בשוק העבודה. על פי התכנית שגובשה, שהוצגה בתום פגישה של שני השרים יחד סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, וקבוצת אמהות חד-הוריות, תורחב התקרה לקבלת מענק עבודה, כך שהאמהות יוכלו להשתכר סכום גבוה יותר ועדיין להיות זכאיות לקבל מענק. הטבה זו לא מותנית בקבלת קצבת הבטחת הכנסה ותינתן לכלל ההורים היחידים העומדים בתנאי הזכאות. עלותה מוערכת בכ-90 מיליון שקלים.

עוד קובעת התכנית, כי יינתן לאמהות החד-הוריות מענק העצמה ליציאה לעבודה, כדי לאפשר להן לפתח עצמאות כלכלית מבלי להסתמך על מערך הקצבאות. המענק יינתן כמענק רבעוני במשך שנתיים, ויתוקצב בהתאם לביצוע בפועל. כמו כן, תפותח תכנית להכשרה מקצועית בעלות של כ-15 מיליון שקלים, לצורך שיפור הכישורים התעסוקתיים של האמהות ולהגדלת יכולת ההשתכרות.

"כל אישה עובדת בעולם המודרני מנהלת אותו מאבק פנימי - את צריכה להיות גם האמא הכי טובה וגם אשת קריירה הכי טובה", אמר שר האוצר לפיד. "המאבק הזה מכפיל את עצמו כשאתן חד-הוריות. אנחנו הגוף שמטרתו לעזור לכן, האמהות החד-הוריות. זה הרבה יותר נכון לעזור לאזרחים שעוזרים לעצמם".

שר הרווחה, מאיר כהן, הצטרף גם הוא לברכות, ואמר: "אני מברך על כך שאחרי שנים אנחנו נוגעים בסקטור חשוב זה. אנחנו נקדם את נושא המזונות שלא יוכרו כקצבה ומה שהוצג היום מעיד על דרכינו החברתית והתחלה חשובה. כל דבר שהמדינה תעשה, יהיה במטרה לסייע לאם חד הורית לצאת לעבוד ולפרנס את עצמה ברווחה".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
משאל העם באוקראינה: "כ-90% בעד עצמאות לדונייצק"
חשד: סא"ל במיל' "עקץ" קצינים ב-5 מיליון שקלים
סיסי: אם נצטרך לעשות שינוי בהסכם עם ישראל, נעשה

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully