וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט ראשון באוגנדה לזוג הומואים בגין יחסי מין

12.5.2014 / 0:38

ג'קסון מוקאסה בן ה-19 וקים מוקיסה (24) נתונים במעצר מאז חודש ינואר. הם נשפטים בגין חוק עתיק, ולא בשל החוק החדש שעורר סערה בעולם. עורכי דין ינסו לבטל את המשפט

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שני אזרחי אוגנדה הם הראשונים בהיסטוריה של המדינה שיעמדו למשפט בגין הומוסקסואליות, או "מעשים נגד הסדר הטבעי של האדם", לפי לשון כתב האישום. אם יורשעו, השניים צפויים למאסר עולם.

ג'קסון מוקאסה, בן 19, וקים מוקיסה, בן 24, נתונים במעצר זה יותר מארבעה חודשים. הם נעצרו בהתאם לחוק עתיק במדינה האוסר על מעשה סדום, ולא על בסיס החוק נגד הומוסקסואליות, שעבר בחודש פברואר ועורר ביקורת חסרת תקדים נגד הנשיא יוורי מוסווני. כשחתם על החוק, הסביר מוסווני שצריך להוציא מהחוק את ההומוסקסואלים משום שהם "מלאים בתולעים".

עד כה, התביעה ביטלה את כתבי האישום נגד מי שנעצרו לפי החוק החדש, מכיוון שלא הושגו די ראיות להרשיעם. המשטרה באוגנדה עצרה את מוקאסה ומוקיסה בחודש ינואר, בזמן שנמלטו מאספסוף זועם. עורך דינם, לדיסלאוס רואקאפוזי, אמר כי התביעה כינסה כמה עדים שיעידו נגדם.

מוקיסה קים (מימין) ומוקאסה ג'קסון - נאשמים בעבירה על חוק ההומוסקסואליות. בית המשפט בקמפאלה, אוגנדה. מאי 2014. AP
קים מוקיסה/AP

משפטם של השניים צפוי להיפתח היום (שני) באופן רשמי. מריה בורנט, נציגת ארגון "משמר זכויות האדם", אמרה כי ייתכן שתוגש עתירה לביטול המשפט. פעילים מקומיים מדווחים כי הליך ההעמדה לדין מתנהל ברשלנות רבה, וכי מוקאסה נעדר משני הדיונים המקדימים בנסיבות מסתוריות; פעם אחת דווח כי הוא "חולה מדי" כדי להגיע לבית המשפט, ובפעם השנייה נמסר כי הוא "מוותר" על זכותו לבוא לדיון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ב-2011 נרצח פעיל להט"ב בולט שכתובתו פורסמה בעיתון

בפברואר 2011, נרצח באוגנדה דיויד קאטו, אחד מהדוברים הבולטים ביותר למען זכויות הקהילה ההומוסקסואלית. שלושה חודשים קודם לכן, שמו וכתובתו פורסמו בהבלטה ב"רשימת ההומואים" של העיתון המקומי "רולינג סטון" (שאינו קשור למגזין האמריקני). הוא הוכה למוות בפטיש. המשטרה דיווחה כי המניע לרצח היה שוד. רשת בי-בי-סי דיווחה כי הכומר שליווה אותו לקבורה גינה את ההומואים באוגנדה.

הומוסקסואליות נחשבת לטאבו ביבשת השחורה, והיא בלתי חוקית ב-37 מדינות אפריקניות. מספר ההומוסקסואלים המוצהרים קטן מאוד בשל החשש ממאסר, אלימות ואובדן של מקום העבודה. בעבר היה נהוג עונש מוות על הומוסקסואליות באוגנדה, אך סעיף זה בוטל ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully