וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל חיבל בתותח כדי לא להשתתף בתרגיל

8.5.2014 / 17:54

הסמל ושניים מחבריו חתכו את הכבל החשמלי בתותח המתנייע כדי להתחמק מתרגיל גדודי. בית הדין הצבאי גזר עליו מאסר שירוצה בדרך של עבודה צבאית והוא הורד לדרגת טוראי

תותח צה"ל יורה לעבר רצועת עזה. baz ratner, AP
תותח מתנייע של צה"ל/AP, baz ratner

חייל בשירות סדיר מחיל התותחנים הורשע אתמול (רביעי) במסגרת הסדר טיעון בגרימת נזק בזדון לרכב צבאי מסוג תותח מתנייע. בית הדין הצבאי גזר עליו שלושה חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודה צבאית. כמו כן, הוטלו עליו מאסר על תנאי וקנס בסך 2,500 שקלים, והוא הורד מדרגת סמל לדרגת טוראי.

על פי כתב האישום, החייל ושני חיילים נוספים מהיחידה שלו החליטו לחבל בתותח המתנייע שאותו איישו לקראת תרגיל של הגדוד. הסיבה לכך, כך נטען, הייתה מניעת השתתפותם בתרגיל. אחד החיילים חתך את כבלי החשמל בתותח, בעוד חייל אחר האיר לו את המקום. ואכן, כתוצאה מהחבלה, לא השתתף התותח המתנייע בתרגיל. נגד שני החיילים הנוספים נפתחו הליכים משפטיים, אך הם עדיין לא נשפטו.

"מעשי הנאשם הם חמורים עד מאוד", נכתב בגזר הדין. "לא מדובר בכישלון בשיקול הדעת, אלא במעשה פלילי ממש שפגע פגיעה קשה במוכנות היחידה, בכושרה וביכולתה לבצע אימון שעל חשיבותו אין כלל צורך להכביר במילים. מעשיו של הנאשם אף פגעו קשה במשמעת הצבא והם מהווים בראש ובראשונה כישלון פיקודי חרוץ".

עוד בנושא צבא וביטחון:
המהלך שסודק את המונופול של חיל האוויר על השמים
יעלון מזהיר: "הקיצוץ - פגיעה אנושה באימונים"
צפו: קרן הלייזר הצבאית חותכת מרחוק סירה בים

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully