וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא מכוער!": דייג תפס כריש גובלין במפרץ מקסיקו

הדייג בן ה-63 מג'ורג'יה כבר לכד בעבר דגים מוזרים, אך את כריש הגובלין הנדיר, באורך של כחמישה מטרים וחצי, הוא לא ציפה לתפוס ברשתו. התיעוד המיוחד שלו ישמש חוקרים ימיים במחקר

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

המדענים בהלם: דייג מארה"ב לכד במפרץ מקסיקו כריש גובלין נדיר במיוחד, השני בלבד ממינו שנתפס אי פעם באזור זה, והראשון שנצפה זה עשר שנים. להערכת חוקרים ימיים, הכריש שחה לאזור בעקבות פגר של לווייתן שנסחף באוקיינוס.

"היופי הוא בעיני המתבונן", אומר ג'ון קרלסון, חוקר וביולוג ימי במנהל האוקיינוסים והאטמוספרה הלאומי של ארה"ב. "יש אנשים שיאמרו שמדובר בכרישים מכוערים, אני חושב ש'מעניינים' הוא תיאור יותר נכון".

קרל מור בן ה-63 מג'ורג'יה הוא האיש שאחראי לתפיסת מה שחוקרי הדגים קוראים לו "פלא", באורך של כחמישה מטרים וחצי, להערכתו. מור תפס את הכריש בחודש שעבר, במהלך מסע דיג בספינת דייגי חסילונים. "התכוונתי למדוד את האורך שלו, אבל אז אמרתי לעצמי 'שכח מהמדידה, הדבר הזה יאכל אותך!'", הוא סיפר.

עוד ידיעות שאסור לפספס:
סוף דוב, הכול דוב: מנגו נותח בשל פריצת דיסק
טמנה את הכלב בבית קברות נוצרי - ותשב בכלא?
צפו: "לוויתן מתנפח" נשטף לחוף - חשש שיתפוצץ

ספינת ציד סרטנים תפסה גובלין – כריש נדיר   8 במאי 2014. מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי,
"היופי הוא בעייני המתבונן". כריש הגובלין/מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי

כבר 50 שנה דג מור באוקיינוס האטלנטי. לאורך השנים הוא תפס כבר דגים מוזרים רבים, אפילו דגי חרב וצבי ים, אבל כשכריש הגובלין נשפך מרשת הדיג שלו, יחד עם חסילונים מלכותיים אדומים, הוא סירב להאמין. "הדבר הראשון שאמרתי לאחד מאנשי הצוות שהיו איתי היה 'בן אדם, הוא מכוער! הוא נראה לי פרה-היסטורי'", סיפר מור.

כרישי הגובלין אכן דומים מעט לזן פרה-היסטורי, ולדברי קרלסון, הממצא של מור חשוב מאוד. הגובלינים אינם נראים בתדירות גבוהה כלל, אם כי ביפן מתגאים שהכרישים הללו נצפו בחופיהם פעמים. "אנחנו לא יודעים הרבה על עולם החי במים העמוקים", מסביר קרלסון, "ואנחנו יודעים מעט על הכרישים הללו".

התמונה שסיפק מור למנהל האוקיינוסים והאטמוספרה הלאומי צפויה לסייע להרחיב את הידע בנושא. לדברי קרלסון, בימים אלה הוא עובד עם עמית נוסף שלו על כתיבת מאמר על כריש הגובלין, שיישלח לכתב עת מדעי.

על הממצא המדעי יכול קרלסון להודות לפעוט כבן ארבע. רק לאחרונה החל מור להסתובב עם מצלמה במסעות הדיג שלו, כדי שיכול לשתף תמונות מעבודתו עם הנכד שלו. לאחר שצילם הוכחות לסיפור הדיג הגדול ביותר אי פעם, שחרר מור את הכריש. "אנחנו משתדלים להחזיר לאוקיינוס כל יצור חי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully