וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתא זפטה: היכתה שודד סדרתי וסייעה בלכידתו

7.5.2014 / 21:00

סופיה גולדנברג, סבתא אמיצה, התעמתה עם שודד שגנב את ארנקה בבת ים. "זינקתי ואחזתי בו", סיפרה. החשוד אמנם ברח, אך הודות לטביעות אצבע שנותרו בזירה, הוא נלכד. "לא חששתי"

סופיה גולדנברג שהדפה פורץ, מאי 2014. יותם רונן
"הבחנתי בגבר שמנסה להסתתר מאחורי אחד מכלי הרכב". גולדנברג/יותם רונן

שודד התיקים הסדרתי נעצר אחרי מאבק עם סופיה גולדנברג בת ה-66 מנתניה - סבתא עקשנית במיוחד, שנפלה קורבן לניסיון שוד.

הסיפור החל בתחילת השבוע שעבר, כשגולדנברג הייתה בדרכה לבקר את בנה, המאושפז זה שלוש שנים בבית חולים סיעודי בבת ים, לאחר שנפגע קשה בתאונת דרכים. בידה היא החזיקה כמה תיקי אוכל, בגדים, וכן את ארנקה שהכיל אלפים שקלים במזומן - שנועדו לרכישת מזון מיוחד ותרופות להן זקוק בנה במסגרת האשפוז.

עוד סיפורי פלילים
על חם: נתפס חשוד ב-7 מקרי "תג מחיר" ביקנעם
כך תילחם המשטרה בנהגי טרקטורון שמתפרעים בחופים
השופטת למשטרה: די להתעכב בחקר רצח החייל

"הנחתי את התיקים על הספסל בכניסה לבית החולים. והמתנתי לפתיחת המחלקה על פי שעות הביקור", סיפרה גולדנברג. אלא שלאחר זמן קצר הבחינה כי אחד התיקים שלה נעלם. בתיק היה גם הארנק עם הכסף, לצד מסמכים רפואיים - החיוניים לטיפול בבנה. "הרחוב היה ריק מאדם ולא הבנתי מי לקח את התיק. התחלתי לסרוק את מגרש החניה הסמוך ואז הבחנתי בגבר שמנסה להסתתר מאחורי אחד מכלי הרכב בחניה. מיד הלכתי לכיוונו ואז ראיתי שהוא מסתיר את התיק שלי מתחת לחולצה".

"באותו רגע לא חשבתי על שום דבר"

חרף גילה, היא לא היססה לפעול ושחזרה את שאירע. "זינקתי עליו, ובשתי ידיי התחלתי להכות אותו. הוא ניסה לברוח אבל תפסתי אותו בחולצה ולא אפשרתי לו לברוח. הוא התחיל לדחוף אותי, צעק ונאבק איתי - אבל אני לא פחדתי, המשכתי להחזיק בו". הסבתא האמיצה סיפרה כי בשלב הזה, נוכח המאבק והצעקות, יצאו הפקידות של בית החולים לרחבה. "אמרתי להן שתפסתי גנב ושיזעיקו מהר את המשטרה", סיפרה.

אלא שהחשוד לא הפסיק להתנגד לאחיזה. כעבור זמן קצר הצליח להשתחרר, כשהוא פושט את החולצה שלבש – בו אחזה האישה, וברח. כשהגיעו השוטרים לזירה, מסרה להם גולדנברג את החולצה של החשוד, בה הייתה מונחת גם קופסת סיגריות. השוטרים הצליחו לדגום ממנה את טביעת האצבע של החשוד, ואתמול התבשרה הסבתא כי החשוד נלכד בשעה שתקף שוב. הוא זוהה בוודאות על פי טביעת האצבע שנדגמה.

במשטרת תל אביב שיבחו את גבורתה של סופיה ואת הנחישות שהפגינה מול השודד. "לא פחדתי. האמת, שבאותו רגע לא חשבתי על שום דבר. הרגיז אותי שהוא ניסה לגנוב את הכסף עבור התרופות והאוכל המיוחד לבן שלי. כשהייתי צעירה הייתי ספורטאית, וכנראה שנשאר לי עוד קצת כוח", סיכמה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • שוד
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully