וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללנים הצליחו לפרוץ למדור נוסף בתוך הצוללת קורסק

4.11.2000 / 10:43

הצוות הרוסי-נורבגי קדח חוד בדופן מדור 4 החיפוש אחר גופות נוספות; מזג האוויר השתפר ומאפשר את חידוש מאמצי החילוץ; 12 גופות כבר נמשו, 8 זוהו ונקברו


צוללנים רוסים ונורבגים הצליחו היום לפרוץ למדור נוסף בתוך הצוללת הטבועה "קורסק". צוותי החילוץ חידשו את מאמצי החילוץ לאחר שמזג האוויר בים ברנטס השתפר ואיפשר את המשך העבודה, כך דיווח דובר הצי הרוסי.

עד כה הצליחו הצוללנים להוציא 12 גופות מתוך 118 המלחים שטבעו על סיפון הצוללת הגרעינית הרוסית. 8 מן הגופות כבר זוהו וחלקן כבר נקבר.

"הצוללנים קדחו פירצה במדור 4. בשעות הקרובות הם ירחיבו את הפתח כדי שיוכלו לעבור דרכו ולבדוק האם יש במדור גופות נוספות", אמר דובר הצי הרוסי הצפוני. לדבריו ידוע בוודאות כי שני פיצוצים גרמו לטביעת הצוללת, אך סיבתם עדיין לוטה בערפל. את הפיצוצים קלטו מכשירים סיסמולוגיים גם בנורבגיה.

מפקד הצי הצפוני, הגנרל ולדימיר קורוידוב, אמר כי הוא מעריך שהקוסק טבעה לאחר שהתנגשה בכלי שייט אחר שעבר בסמוך. "יש בידינו מספר עובדות המצביעות על כך", אמר. ארה"ב ובריטניה שוללות את גירסת קורוידוב. לטענת מומחים המערב עסקה הצוללת בבדיקה של טורפדו חדש בזמן שאירע הפיצוץ.

הצוללת טבעה בחודש אוגוסט כשעל סיפונה 118 מלחים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully