וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בשירות פוטין

בועז ביסמוט

4.5.2014 / 8:20

ההסלמה באוקראינה טובה לרוסיה. אודסה השקטה עד כה הצטרפה בסוף השבוע למערכה, לקורת רוחו של פוטין. האוקראינים עושים עבורו את העבודה. בקצב הזה הנשיא הרוסי רק יהיה צריך להוציא את הערמונים מהאש. קייב דואגת ללהבות. הממשלה הזמנית האוקראינית לא מפספסת שום הזדמנות לטעות וממשיכה לפעול על פי התסריט הרוסי, שבו מתקיימת בסוף גם מלחמת אזרחים.

מה היתה צריכה לעשות הממשלה הזמנית בקייב? לפני הכל, היא היתה צריכה לייצב את המצב הבלתי אפשרי שנוצר אחרי מהפכת מיידן ולהמתין לבחירות הנשיאותיות ב?25 במאי. קייב אמנם לא יכולה להסכים למשאלי עם במחוזות שונים, התובעים עצמאות ובהמשך חיבור לאמא רוסיה, כפי שהיה בחצי האי קרים וכפי שצפוי ב?11 בחודש בדונייצק, אבל מה שקורה בפועל הוא שהיא אינה מצליחה למנוע את ההתנתקות וגם גורמת לעימותים אלימים פנימיים.

פוטין ממתין לאתגר האמיתי

למעשה, מאז תחילת המשבר נופלים האוקראינים בכל המלכודות שטומנים להם הרוסים. כיתור העיר התעשייתית סלביאנסק על ידי הכוחות האוקראיניים הוא הטעות האחרונה ברשימה של קייב. האוקראינים שלחו טנקים מיושנים וחיילים חסרי מוטיבציה, אבל זה מספיק כדי לתת למוסקבה את הטיעון שאזרחי רוסיה בצרה ובסכנה. פתאום מוסקבה דואגת לחיי אזרחים, פתאום מוסקבה פונה למועצת הביטחון, פתאום מוסקבה אפילו נשמעת כמו המערב, כשהוא מדבר על הצלת אזרחי סוריה מהנשיא אסד.

מעבר לעובדה שמוסקבה אינה מכירה בחוקיות המשטר בקייב, היא גם טוענת כי הוא פשיסטי ונהנה מתמיכה של הימין הקיצוני. גם כאן שגתה קייב כשצירפה לממשלה נציגים משתי מפלגות ימין ולא צירפה שום אישיות "רוסית" ממזרח המדינה. לפני שחידשה את גיוס החובה, היתה קייב צריכה דווקא לפרק מנשקן את המיליציות הימניות באוקראינה.

פוטין ממתין לאתגר האמיתי הראשון. הבחירות אמורות להיות אתגר כזה. בקצב הזה מותר לתהות אם הן ייערכו במועדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully