וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 350 הרוגים במפולת בוץ, אלפי נעדרים

כפר שלם נקבר תחת הבוץ בעקבות גשמים עזים בצפון-מזרח המדינה. לפחות 2,000 אדם מוגדרים נעדרים. מושל המחוז סיפר כי צוותי החילוץ מתקשים לפעול באזור בשל מחסור בציוד

מחוז בדחשן באפגניסטן לאחר מפולת בוץ שבו נהרגו מאות ואלפים הוגדרו נעדרים, מאי 2014. רויטרס
יותר מ-2,000 בני אדם מוגדרים נעדרים/רויטרס

לפחות 350 בני אדם נהרגו במפולת בוץ שאירעה היום (שישי) בצהריים וקברה כפר שלם בצפון-מזרח אפגניסטן - כך מסר דובר מטעם האו"ם. על פי הדיווח בסוכנות אי-פי, נוסף על ההרוגים כ-2,000 בני אדם מוגדרים נעדרים, אולם ב-BBC דווח כי מדובר ביותר מ-2,500.

על פי מושל מחוז בדחשן, שעה וליוללה אדיב, בעקבות גשמים כבדים באזור התמוטטה גבעה על הכפר הובו באריק וקברה תחתיה כ-300 בתים. לפי דיווחים אחרים, מלבד הבתים שנקברו לחלוטין נפגעו כ-700 בתים נוספים.

בשל העובדה שיום שישי הוא יום חופשה, רוב תושבי המקום שהוו בבתיהם בעת האסון. המושל מסר עוד כי צוותי חילוץ והצלה פועלים במקום, אולם הם נמצאים במחסור של ציוד חפירה. "זה בלתי-אפשרי מבחינה פיזית כרגע. אין לנו די אתי חפירה, אנו זקוקים למכשירים נוספים", אמר. המושל ציין כי הרשויות במדינה הורו לפנות כפר נוסף בקרבת מקום מחשש למפולות נוספות.

מחוז בדחשן באפגניסטן לאחר מפולת בוץ שבו נהרגו מאות ואלפים הוגדרו נעדרים, מאי 2014. רויטרס
אזור האסון, אתמול/רויטרס

מפקד המשטרה המחוזי מסר ל-BBC לא סביר שיצליחו לחלץ בחיים ניצולים מתחת להריסות. לטענתו, גם אם היה בידי הצוותים באזור הנידח הציוד הדרוש, היה קשה ביותר לחפור ולחלץ אנשים מהבוץ.

מחוז בדחשן ממוקם בין רכסי ההרים הינדו-כוש ופמיר, הגובלים בסין, ונחשב לאחד האזורים המבודדים ביותר במדינה. האזור ספג כמה תקיפות של לוחמים בעקבות הפלישה האמריקנית למדינה. תושבי האזור ההררי בצפון אפגניסטן מורגלים למפולות מפעם לפעם. הקטלני ביותר שאירע באזור עד כה היה ב-2010, אז יותר מ-170 בני אדם במעבר ההרים סלאנג.

עוד חדשות מהעולם:
צבא אוקראינה מסתבך: "מסוקים הופלו, טייס נהרג"
"אני הוא רוחאני": הסרט החדש שמסעיר את איראן
יממה של הפקרות: המחדלים שקדמו להוצאה להורג

(עדכון ראשון: 18:30)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully