וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופל וקם ונופל

ערן סויסה

2.5.2014 / 6:00

גילי ארגוב רוצה להיות הכוכב של "דה וויס" בעונה החדשה, אבל מסתבך בדרך. לאחרונה נצפה מוציא אבקה מהכיס במונית, מסדר שורות ומסניף לעיני כול. "אני שורד יפה אחרי כל מה שעברתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גילי ארגוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו הייתה אמורה להיות שנת הפריצה של גילי ארגוב. אחרי חצי שנה של ניקיון וגמילה מהסמים הקשים, ועם דיסק חדש, נדמה היה שמשהו עומד להשתנות. הבן של "המלך" הגיע לאודישנים של "דה וויס", שצולמו לפני שבועות אחדים, והצליח להמם את השופטים כשביצע את השיר "עוד דקה את נעלמת" - במקור של אביו המנוח, זוהר ארגוב. ארבעת השופטים לחצו על הכפתור, ובסופו של דבר (זהירות, ספוילר) הוא בחר באביב גפן. בעונה הקרובה הם אמורים לנסות יחד לכבוש את ליבם של הצופים בבית. אבל במוצאי פסח סיפק ארגוב אירוע חריג נוסף, דווקא במונית שירות מטבריה לתל אביב. על פי עדויות וצילומי וידאו שהגיעו לידי "שישבת", הוציא ארגוב חומר מהכיס, סידר בשורות, גלגל שטר - והסניף לעיניהם של הנוסעים ההמומים.

נוסע במונית סיפר: "עוד לפני שעלינו למונית הוא היה לא מפוקס בכלל, בלשון המעטה. עבר בין כל מי שחיכה למונית ושאל למי יש סיגריה. אף אחד לא נתן לו. כולם הסתכלו עליו כמו על נרקומן. אחרי שיצאנו לדרך הוא ביקש חמישה שקלים מכל אחד, הוא אמר שהוא הבן של זוהר ארגוב וביקש שיעזרו לו. אבל אף אחד לא נתן לו. ואז הוא פתאום שלף חבילת שטרות מטורפת מהכיס, ומישהי צעקה לו, 'למה ביקשת כסף? חצוף'. הוא מלמל משהו כמו 'אני יכול לקנות אותך, אני יושב על שלושים ומשהו מיליון דולר'. אחד הנוסעים שאל אותו 'אז איפה המרצדס שלך?' וארגוב השיב: 'מרצדס זה לאנשים טיפשים ומשעממים'".

"אחרי שהדברים נרגעו הוא הוציא את תעודת הזהות שלו, וסיפר על האודישן שלו ב'דה וויס'. כמעט לא התייחסו אליו. אמר שהוא שר את השיר 'עוד דקה את נעלמת', ושכולם הסתובבו. שאביב הוא המנטור שלו, שהוא מקסים ולא כמו שהוא נראה, ושהם יעשו יחד אחלה עבודה. בסוף הוא
אמר: 'בעוד חודש, בשידור החי, אני מבקש מכולם להצביע בשבילי'".

מי המציא את הגמילה

גילי ארגוב (41) התייתם מאביו זוהר כשהיה בן 14. שנתיים אחר כך כבר ניסה להיכנס לנעליים הענקיות של האב, שהותיר חלל שלא התמלא עד היום. ההתחלה שלו במוסיקה נראתה מבטיחה. ב?1989 הוציא את אלבום הבכורה שהוקדש לאביו, "אבא שלי" (כשמו של אחד הלהיטים באלבום). מלבד העניין התקשורתי שגרר אחריו, הוא הצליח גם לייצר את הלהיטים "מי המציא את המילה אהבה" ו"בלילות הקרים". כעבור שנתיים הוציא את אלבומו השני - "נשיקה ראשונה" - וגם הוא הצליח מאוד וזכה להשמעות רבות ברדיו. שנה לאחר מכן, במהלך שירותו הצבאי, הוציא אלבום אוסף בשם "עגלה זוהרת", ובו גם שני חידושים לשירים של אביו, "בעבר היו זמנים" ו"עיניך החומות".

אחרי ארבע שנות פעילות רצופות, שכללו הופעות בארץ ובארה"ב ואף גילויי הערצה כלפיו, הפסיק ארגוב להקליט חומרים חדשים. אלבומו הרביעי, "מתגעגע לאבא", יצא ב?1999 וכלל שמונה חידושים לשירי אביו, בהם הלהיטים "אלינור" ו"בדד", וגם חידוש לשיר "אבא שלי", הלהיט הגדול של ארגוב הצעיר מהאלבום הראשון.

האלבום זכה להצלחה מסחרית. ארבע שנים אחר כך הקליט ארגוב את אלבומו החמישי, "לא נולדתי מלך", שבו, לראשונה גם כתב והלחין חלק מהשירים. בפועל היה זה אלבומו האחרון. בשנת 2010 שב ושיחרר לא מעט סינגלים שהקליט בשיתופי פעולה עם אחרים.
אבל הדמיון של ארגוב לאביו לא מסתכם רק בכישורים המוסיקליים, אלא גם בהתמכרות לסמים הקשים. לאורך השנים, על רקע הניסיונות לטפח קריירה ראויה, סיפר הבן על ניסיונותיו הרבים להיגמל. ללא הועיל.

לפני שלושה חודשים שוחחנו לרגל צאת שיר חדש שלו לרדיו. בראיון, שמתפרסם כאן לראשונה, אמר ארגוב: "אני נקי כבר ארבעה חודשים, אבל בסיפור הזה אין שום דבר סופי ואין ביטוח. אני עושה הכל בשביל לשמור על מה שהשגתי הפעם ועל מה שהצליחו איתי במרכז הגמילה. הם עשו איתי עבודה טובה, ומה שנשאר זה לשמור על זה ולהמשיך קדימה. אני לא רוצה לסבול ואני לא רוצה למות. דברים מסתדרים לי עכשיו, אנשים עוטפים אותי בחום ובאהבה, ואני לא לבד. גם כשאני לבד טוב לי".

בזמן תהליך הגמילה במוסד בלוד סיפר ארגוב לתוכנית "אנשים" בסוף 2010. "זה חושך אחד גדול. לא אוכלים, לא שותים, חיים ממנה למנה ומרגע לרגע. סבל איום ונורא. ממש ייסורים. אני עושה פה מאבק של שנים, ויודע שאנשים שיסתכלו עלי בבית יגידו לעצמם: 'הנה הוא שוב מנסה להיגמל, ובסוף ימות כמו אבא שלו. אבל אני אמשיך לנסות כל החיים שלי, עד היום האחרון'.

"התרגלתי שיש סמים ויש פשע ויש זנות. התרגלתי שככה זה, עד שגדלתי והתחלתי ללכת לבתים של חברים, ואז הבנתי שזה לא ככה בכל בית. ההתנהגות הזאת חורנית וברברית. חשבתי שאני יותר חזק מזה, אבל זה תפס אותי. הרבה מכורים, אחרי שהם מאבדים כל כך הרבה ולא נשאר להם כלום והם מיואשים ונמצאים בתחתית, לא קל להם לקום. רוב המכורים באמת מאבדים תקווה, ואומרים 'חרב?נה חרבנה' עד הסוף.

"גם אני חיכיתי מתי אמות. מתי ייגמר כל הסבל והייסורים והזוועות. שיבשתי לעצמי את החיים, ונכנסתי יותר עמוק. לא ראיתי שום דרך לצאת מהמעגל. בימים הראשונים של הגמילה ראיתי את הכתבה עלי בטלוויזיה", סיפר לנו. "ישבתי בסלון מקופל ומצומרר, לא האמנתי למה שראיתי כי זה לא הייתי אני. איך זה קרה לי? איך השתלשלו הדברים? עוד שנייה הייתי שובר את הטלוויזיה או צועק על הבחור ההוא, 'מה עשית לי?' לא ידעתי מה לעשות עם עצמי באותו רגע, אבל המילים שרפי רשף שלח לי עודדו איתי".

מעידה נוספת נרשמה בפברואר אשתקד, אחרי כמעט שנתיים של ניקיון מוחלט. "אף פעם בחיים שלי לא הייתי נקי תקופה כל כך ארוכה", סיפר לנו. "זו תקופה יפה יפה, ובניקיון הזה הצלחתי לעשות הרבה. מוסיקה, תקשורת, ראיונות, והכרתי מישהי חדשה. ואז שוב נפלתי לסם. אני לא רוצה להיכנס לזה לעומק, אבל היו הרבה סיבות. אחת מהן היא משבר ענק, עם רגשות לא מוכרים בזוגיות שהיתה לי. אז פשוט נשברתי ולא עמדתי בזה".

בתקופה האומללה ההיא החל ארגוב לקבץ נדבות ברחובות תל אביב. לא מעט אנשים פגשו אותו שם. תחילה טען ארגוב שמדובר במתחזה, אולם בראיונות בהמשך הודה שביקש נדבות, ואף התנצל על כך. לפני כחודש נראה ברחוב אלנבי פינת טשרניחובסקי. אחד מעוברי האורח שנתקלו בו סיפר שארגוב הזדהה בפניו ואמר שהוא זקוק ל?100-50 שקל לאוכל. "עניתי שאין לי, והוא המשיך לקבץ נדבות אצל אחרים".

יש לי למה להתעורר בבוקר

את הסינגל האחרון שלו, "כל העולם", הוציא ארגוב עם המוסיקאי שחר אזרק בנובמבר האחרון, במהלך הגמילה. "שחר הגיע אלי למרכז הגמילה והציע לי את השיר. הוא ביקש ממני ללמוד אותו. שמעתי אותו, אהבתי מאוד, וסיכמנו שמקליטים. אז הייתי יוצא לאולפן לכמה שעות וחוזר למרכז הגמילה. "בינתיים התחלתי כבר ביקורי בית וחופשות, והיום אני לגמרי בבית וחזרתי להופיע, אני מתקדם מצוין. מגיע לי מזל טוב כי יצא שיר שלי עם שריף, 'אני איתך חבר'. סגרנו מעגל - כי בצעירותי הופעתי איתו המון". אולם שני השירים הללו לא זכו להצלחה, והקשר עם אזרק נותק לאחרונה. "גילי היה מאוד בעניין בהתחלה", אמר לנו אזרק השבוע, "אבל בשלב מסוים ניתק קשר ונעלם. אולי בגלל 'דה וויס'".

לתוכנית הריאליטי הגיע גילי ארגוב אחרי פנייה ממלהקי התוכנית. מדובר בדיל משתלם לכולם: זמר טוב ומוכר עם סיפור קורע לב, שעדיין מחפש את הפריצה הגדולה - בדיוק כמו שאוהבים בתוכניות מהסוג הזה. לא צריך הרבה דמיון כדי לשער איך תיראה תוכנית האודישן של ארגוב - שבה יספר שאינו רוצה לגמור כמו אביו, כשברקע מתנגן אחד הלהיטים של אביו, ועל המסך תמונות משותפות. המנטורים, כאמור, הסתובבו כולם; ייתכן שהכירו את הקול. בכל זאת, זה הדבר הכי קרוב למלך. מפלס ההתרגשות ירקיע שחקים כשארגוב יבחר דווקא בגפן - לכאורה, הבחירה הכי פחות צפויה. בשניות שאחרי, הפייסבוק יתמלא בסטטוסים בנושא.

גם ב"רשת" מודעים לסיכון הרב של משתתף מכור לסמים בתוכנית ריאליטי עתירת רייטינג. בזכיינית כבר הדיחו מתמודד מ"רוקדים עם כוכבים" לפני תחילת העונה הרביעית, לאחר שעלה חשד כי השתמש בסמים שבוע לפני תחילת הצילומים. שני נגמלים מסמים ששרדו את הריאליטי הם פרידה הכט ב"האח הגדול" ואבי לוי, שניצח ב"מאסטר שף". לוי עלה על דרך המלך בעקבות התוכנית והפך לשף מצליח.
בהפקה הצמידו לגילי ארגוב פסיכולוג, פסיכיאטר ואחראי מתמודדים, נוסף על הקשר ההדוק עם אמו, ברכה. ברכה מעדכנת את אחראי המתמודדים, יוסי שיר, על כל פנייה שמגיעה אליה בקשר לגילי.

"התוכנית נותנת לגילי המון כוח, והוא מאוד רוצה אותה", הסבירה לנו האם השבוע. בתגובה על סיפור המונית, אמרה: "יש אנשים חטטנים, שבכל הזדמנות רצים לספר לתקשורת. אני מקווה שהמקרה הזה לא יפריע לו, ושהוא יהיה חזק".
ארגוב כבר הפר את הסכמי הסודיות שעליהם חתם, כשהתראיין לתוכניתו של גיא פינס ללא אישור ההפקה. גם בנסיעה ההיא במונית סיפר את הפרטים הסודיים על האודישן. שתי הפרות בסיסיות שעלולות לגרור קנס של מאות אלפי שקלים, אם ההפקה תחליט להחמיר איתו. "הפחד הכי גדול שלי הוא לאבד את מה שבניתי עד עכשיו", אמר ארגוב לפינס. "אם חס וחלילה אחזור לשימוש בסמים, אני אתאבד".

כיצד יצליח ארגוב להשתלב בעומס הנפשי? בחזרות האינטנסיביות? בלוח הזמנים הצפוף? ובכלל, מה יעשה אם יודח? בראיון שאלנו אותו אם אינו חושש שהצלחה תביא אותו למקומות רעים. "אני כבר לא ילד", אמר ארגוב, "אני שנים בתעשייה. התבגרתי, טוב לי. יש לי בשביל מה לקום בבוקר - בשביל המעריצים שלי, שמעריפים עלי אהבה וחיכו לי כל כך הרבה שנים, וכל הזמן מבקשים עוד שיר ורוצים אותי בעוד הופעה. זה עושה לי כל כך טוב שיש לי למה להתעורר בבוקר. אני עובד על עוד מחרוזת חדשה, ויש למה לצפות, אני מבטיח. יש לי עבודה, אני מחושב ואני מתון".
המפגש, עוד לפני האודישן המדובר, התקיים בביתו שבראשון לציון, אבל נקטע פעמים אחדות בגלל מצבו. "אני לא חושב שאהיה כמו אבא שלי", אמר ארגוב. "יש מישהו שיכול להיות בדרגה שלו במוסיקה המזרחית? עם כל הכבוד לכולם, וגם לי שאני מקבל הרבה מאוד כבוד בזכות היצירה המוסיקלית שלי וגם בגלל שאני בן של מלך - חצי אחוז ממנו זה הרבה בשבילי. אני שורד יפה, אחרי כל מה שעברתי".

משמיעים אותך ברדיו?

"השמיעו, אבל לא כמו שציפיתי. היום אנחנו בתקופה אחרת. פחות קשה להצליח מאשר היה בזמנים של אבא שלי. אני רואה את כל הכישרונות הצעירים ב'כוכב נולד' וב'דה וויס', והם נהדרים. בעוד עשר?עשרים שנה הם יובילו את כל תעשיית הטלוויזיה והבידור. בגלל שאני הבן של המלך, אז קל לי יחסית, כי אני מקבל חשיפה ופניות. לא כמו שרציתי, אבל מקבל".

מה אתה חושב על המוסיקה המזרחית של ימינו?

"שכל הזמרים העתיקים חזרו, וזה יפה. חזר הטעם הישן של דקלון וחיים משה".

מה חשבת על פרשת אייל גולן?

"היה לי עצוב, כי זמר במעמד שלו - זה חבל ועצוב מאוד. אני שמח שזה נגמר לטובה, ושיחזור לעשייה ולמוסיקה כמה שיותר מהר".

איך זה שרוב התסבוכות קשורות לזמרים מהז'אנר הים?תיכוני?

"עזוב אותך מהשטויות, זה לא רק בז'אנר הזה. זה אצל כולם, לא קשור לשחור?לבן, אשכנזים או תימנים. אצל כולם יש את הפאשלות האלה. אצל כל אחד בתעשייה יש כתם, עולם הזוהר קשה וחשוך. חיי הלילה לא פשוטים, יש חשיפה לכל הברדק, והפיתויים גדולים. בתוך שנייה אתה בצרות, אתה אפילו לא מבין איך".

מה השאיפות שלך?

"איך שהדברים מתקדמים כרגע, אני רוצה שהכל ימשיך. אני שמח בחלקי ומשתדל לא להעמיס על עצמי יותר מדי. אני נלחם בעצמי ולא נענה לכל הצעה שמגיעה, כדי שלא יהיו מילים בלי עשייה ויצירה. אבל אני חייב להוכיח את עצמי, להשקיע יותר ולהקליט, ולהתקדם עוד צעד ועוד צעד. לאט לאט".

מ"רשת" נמסר בתגובה: "הפרטים המתוארים בכתבה זו אינם ידועים ומוכרים לנו. אנו נבדוק ונבחן אותם, נשוחח עם המתמודד ונקבל החלטות בהתאם להסכמי המשתתף בתוכנית ותקנונה".

אמו של ארגוב ביקשה שלא להגיב, ואילו את תגובתו של ארגוב לא היה ניתן להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully