וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה הרצוג עם מקורבו לשעבר של נתניהו?

1.5.2014 / 20:09

איזה פתרון יהיה ללבני ולפיד כשהמו"מ יקרוס? איך נתניהו זכה לשקט מול ועידת הליכוד? ומה לדליה איציק, לנשיאות ולעופר עיני? לכל שאלה תשובה, בטור השבועי של כתבנו הפוליטי

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מכריזים על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
מושב הקיץ יאפשר לשני המנהיגים לשרוד עוד? ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיד/יואב דודקביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ירה היום בצהריים את יריית הפתיחה של המאבקים הקואליציוניים למושב הקיץ. בהיעדר משא ומתן, מה שנשאר לו לעשות, זה לתחזק את המפלגה שלו, ואת זה הוא עושה במלוא הכוח: זה התחיל בהחלטה שלו לאמץ את הניסוח של יריב לוין להצעת חוק הלאום שהוא מבקש לקדם. על פי ההצעה, ייווצר מדרג בין זהותה היהודית של המדינה לבין אופייה הדמוקרטי. החוק נתקע מיד כשהוגש בגלל המחלוקת החריפה בה היה נתון בתוך הקואליציה, והחלטתו של נתניהו להתייצב לימין לפיד יכולה ללמד לאן פניו מועדות במושב הקרוב.

בפינה השמאלית, לבני ולפיד עובדים במרץ על ארסנל של חוקים אזרחיים. חוק הפונדקאות, ברית הזוגיות, תחבורה ציבורית בשבת ועוד שלל הצעות שקידומן מוטל בספק, אך ישמשו להם מחסה כשיישאלו מה הם מחפשים בקואליציה שלא מנהלת משא ומתן.

סיעת יחיד - לכל הטורים של עמרי נחמיאס

נתניהו, שמבין דבר אחד או שניים בפוליטיקה, יודע היטב שההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. במקום להתבצר במשך מושב שלם נגד חוקים שלא לטעמו (ועוד לא הזכרנו בכלל את "חוק ישראל היום"), הוא החליט לגלות יוזמה ועל הדרך לזכות בנקודות בימין על חשבונו של בנט. ואם הקואליציה תתפרק? באופן פרדוקסלי, דווקא היוזמה של נתניהו מהיום בצהריים תעזור לכל הסיעות להצדיק את המשך השותפות ביניהן. לבני תוכל להגיד שכעת תפקידה בקואליציה הוא למנוע חקיקה לאומנית, בנט יוכל להגיד שהוא שומר על נתניהו מימין, והעסק יוכל לשרוד עוד שנה-שנה וחצי.

נפתלי בנט בכניסה לישיבת הממשלה. יולי 2013. מרים צחי, מעריב
"יסמן" לנתניהו את הכיוון ימינה. נפתלי בנט/מעריב, מרים צחי

בנוסף, סיים היום נתניהו גם סכסוך ארוך ומתוקשר עם דני דנון. השניים סיכמו כי דנון יוכל, בהתאם לתפקידו כיו"ר ועידת הליכוד, לכנס את הוועידה שלוש פעמים בשנה. כבר בחודשיים הקרובים ייערך דיון ממנו כל כך חשש - על המשך השותפות עם ישראל ביתנו ועל עמדת הליכוד בנוגע לכינונה של מדינה פלסטינית. נראה שנתניהו החליט להפסיד קרב אחד, אבל לא את המערכה כולה. הפסד מביך בהצבעה חשאית מול דנון בוועידה היה הופך אותו לברווז צולע במפלגתו שלו. כעת, העימות ביניהם יירד מסדר היום המפלגתי ונתניהו יקבל קצת יותר שקט במפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דליה איציק מגייסת את עיני?

הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מאתמול, לפיה התיק נגד סילבן שלום לא ייסגר בינתיים, סוגרת איתה כמעט בוודאות את חלון ההזדמנויות של שלום להתמודד לתפקיד. ככל שהחקירה נמשכת, הולכים ופוחתים סיכויו של שר האנרגיה והמים להשיג את תמיכתם של חברי הכנסת, ובלוח הזמנים הקיים, יצטרך לקרות משהו מאוד בלתי צפוי כדי שנראה את שלום מודיע על התמודדות.

עם זאת, יציאתו המסתמנת מן המרוץ, הפיחה רוח חיים בהתמודדותם של מועמדים אחרים. דליה איציק, למשל, נראתה אתמול בבית קפה בתל אביב יחד עם יו"ר ההסתדרות עפר עיני. לדברי אדם שנכח במקום, השניים שוחחו על הנשיאות והעלו שמות של חברי כנסת. איציק אישרה כי נפגשה עם עיני, אך הכחישה כי הפגישה עסקה בנשיאות. "אני רואה אותו מדי פעם, נפגשתי בכלל עם מישהי אחרת ובמקרה הוא ראה אותי", אמרה. פגישתם של השניים, גם אם לא עסקה ישירות בנושא הנשיאות, מעניינת בעיקר על רקע היחסים הטובים שיש ליו"ר ההסתדרות עם מועמד אחר לנשיאות, בנימין בן אליעזר. גורמים בעבודה הרימו גבה על עצם קיומה של הפגישה והגדירו אותה "תמוהה". את תגובתו של עיני לא ניתן היה להשיג.

נתניהו "נזכר" לגנות

בשבוע האחרון אירעו כמה מקרים של פשעי שנאה בין היתר בפרדיס וביקנעם. נתניהו, שבדרך כלל מגלה רגישות מדהימה לפשעים על רקע גזעני כשהם מופנים כלפי יהודים, נזכר לגנות את האירועים רק כעבור 36 שעות. זה קרה רק אחרי שראש מועצת פרדיס, שהוא גם חבר מרכז ליכוד, הגיע לביתו של ראש הממשלה לפגישה שתוכננה מראש עם ראשי רשויות של הליכוד מהמגזר הלא יהודי.

הצ'ילבה ובוז'י

יו"ר העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיע אתמול למשרדיו של שעיה סגל, בעבר המקורב האולטימטיבי למשפחת נתניהו, הדובר והיועץ בעת משברים משפחתיים, והיום צ'ילבה מרה, שעל פי דיווחים בתקשורת אמור לצאת בקרוב עם ספר שיגלה פרטים עסיסיים על הדברים שעברו עליו בזמן שהותו במחיצת משפחת נתניהו. על פגישות מהסוג הזה, נהוג לומר, כמאמר הקלישאה, שחשיבותה בעצם קיומה. שני הצדדים אישרו את קיום הפגישה וסירבו להרחיב על תוכנה. בלשכת הרצוג הוסיפו כי שיתוף פעולה אסטרטגי בין השניים לא נמצא על הפרק ולא עלה בפגישתם אתמול.

חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג במסגד בפראדיס לאחר פעולת תג מחיר, אפריל 2014. שלומי גבאי
הפגישה החשאית של יו"ר העבודה. יצחק הרצוג/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully