וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני לא עם "דוד הנחלאווי"

אורי קידר

1.5.2014 / 15:16

כמו עדר שוורים נהרו עשרות אלפי בני אדם לעשות "לייק" בעמוד התמיכה בחייל הנח"ל, מבלי לדעת שהוא נענש כי הכה את מפקדו. גם הוא ככל הנראה לא יודע מה עומד מאחורי המהלך

כשעדר שוורים דוהר במורד הגבעה, כנראה שכדאי קודם לוודא שלא ייפגע באיש ורק לאחר מכן לפנות לשאלה מדוע העדר דהר מלכתחילה.

במשך היום דוהרים אנשים עם תגובותיהם במעלה ובמורד הפייסבוק בקריאת חוזרות ונשנות "גם אני עם דוד הנחלוואי". מדובר בחייל נח"ל אשר נראה במצלמה מכוון נשק אל פלסטיני, אשר לא ברור מה בדיוק קרה שם ומה בדיוק לא קרה שם. זה כלל לא העניין.

מה שקורה פה הוא רתיחה בסיר ופריצת מים מתוכו החוצה. רוצה לומר: זהו הגפרור שהצית את האש הגדולה ואני עוד לא יודע עד לאן היא תגיע.

מדובר ברצון של מספר לא ידוע של אנשים לשנות את מדיניות התגובה של צה"ל, כמו גם את מדיניות הפתיחה באש. אין לי מושג מה נכון ומה לא, ולכן לא אביע דעתי על דבר שטרם בדקתי, אבל חשוב לי לנסות ולהיות שקול יותר ולומר שנראה שהמאבק הזה הוא בכלל לא על החייל הספציפי הזה. הנחלוואי הוא רק טריגר לרצון לשנות מדיניות של צבא ההגנה לישראל. הוא פיון ולא המטרה, הוא רק סמל בדרך להשגתה.

לא טרומפלדור

למה חשוב להשמיע קול שקול? כי אותו חייל חשוד שנקט באלימות כלפי חיילים מהגדוד שלו, כמו גם נגד אחד המפקדים בגדוד. המעשים הללו, אם נכונים, הם חמורים בני חמורים ודורשים מענה משמעתי הולם.

אבל עדר השוורים לא מפסיק לרוץ, ומה יוצא מזה? חייל אשר חשוד בנקיטת אלימות כנגד חיילים אחרים וכנגד מפקד הופך לסמל למאבק, שייתכן והוא צודק, אבל, שוב נתפסנו עם הערכים במורד האסלה. כי הרי ברור לכל שזו ממש לא הדרך והוא ממש לא הסמל. הוא לא טרומפלדור - הוא חייל החשוד באלימות שמקומו אינו בין השורות של גדוד לוחם.

המאבק הוא מאבק שבהחלט לגיטימי לנהל. רק שהשימוש בחייל הזה כסמלו - נראה לי פסול. אגב, גם אם החייל עשה המעשים בהם הוא חשוד בעבר, סמל הוא בוודאי לא ראוי לשמש, אלא רק דוגמא רעה.

הכותב הוא סטודנט למשפטים באוניברסיטת תל אביב

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully