וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת הבהרה לשגריר הירדני בעקבות מאמר אנטישמי

1.5.2014 / 19:15

וליד עוביידאת זומן לשיחה במשרד החוץ לאחר פרסום מאמר של שר החוץ הירדני לשעבר, שמתבסס על "מיין קמפף". במאמרו "השקר הציוני הגדול" קרא לפעול יחד עם הפלסטינים נגד ישראל

שר החוץ הירדני לשעבר, כמאל אבו-ג'אבר, 1991. AP
התבסס על ציטוט מספרו של היטלר. שר החוץ הירדני לשעבר, כמאל אבו-ג'אבר/AP

שוב מתיחות בין ירדן לישראל: שגריר ירדן בישראל, וליד עוביידאת, זומן הבוקר (חמישי) לשיחת הבהרה דחופה במשרד החוץ, בעקבות מאמר בעל אופי אנטישמי שפרסם שר החוץ הירדני לשעבר, כמאל אבו-ג'אבר. המאמר, שפורסם בעיתון בשפה האנגלית Jordan Times תחת הכותרת "השקר הציוני הגדול והמשימות העומדות בפנינו", מבוסס בחלקו על ציטוט מספרו של אדולף היטלר, "מיין קמפף". באמצעות הציטוט מסביר ג'אבר מדוע העולם משתף פעולה עם "השקר הציוני על פלסטין".

ג'אבר, שכיהן כשר החוץ הירדני בשנים 1993-1991 ועומד כיום בראש מכון מחקר בבירה עמאן, כתב במאמרו כי הציונות "גרמה לעשרות מיליונים ברחבי העולם הערבי להעדיף את המיתוס התלמודי ואת האינטרסים של הציונות, על פני האינטרסים של ארצותיהם". הוא הוסיף: "מרגע שהציונות חדרה לראשונה לעולם המערבי בעקבות הקונגרס הציוני הראשון ב-1897, לעולם הערבי-מוסלמי לא היה רגע אחד של מנוחה". ג'אבר סיים את מאמרו בקריאה לירדן ולפלסטינים לפעול יחדיו נגד ישראל.

עוד כתבות בוואלה! חדשות:
הרג השופט הירדני בגבול: נפתחה חקירת מצ”ח
הרג השופט הירדני: עוינות הרחוב תגבר על האינטרס הביטחוני?
ישראל התנצלה על הרג הירדני: "נקים צוות משותף"

בתגובה, העבירה שגרירות ישראל בעמאן מכתב חריף למשרד החוץ הירדני, וזימנה את השגריר הירדני עוביידאת לשיחת הבהרה עם ראש אגף המזרח התיכון במשרד החוץ. "העובדה שהמחבר ביסס את מאמרו על ציטוטים ממשנתו הגזענית של היטלר היא פוגענית - לא רק עבור יהודים, אלא עבור כל אדם שמאמין בערכים הבסיסיים של האנושות", נכתב באיגרת המחאה שנשלחה. "שגרירות ישראל מגנה בחריפות את מחבר המאמר ואת העיתון שפרסם את דבריו, וקוראת למשרד החוץ הירדני למנוע פרסום מאמרים דומים ולנקוט עמדה תקיפה בנושא".

יחסי ישראל-ירדן נקעו למתיחות בחודשים האחרונים על רקע תקרית הירי בשופט הירדני במעבר הגבול, כמו גם על רקע פעילות מוגברת של גורמי ימין בהר הבית. הפרלמנט הירדני קרא למלך עבדאללה לגרש את שגריר ישראל מהמדינה על רקע אירועים אלו. עם זאת, התיאום הביטחוני בין המדינות התהדק מאוד על רקע המלחמה בסוריה, ולפני כשלושה חודשים המלך עבדאללה אף אירח בארמונו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully