וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטו אחורה - ותראו שאפשר לפרגן

חזי שטרנליכט

1.5.2014 / 8:13

בשבוע הבא נחגוג את יום העצמאות ה?66. נכון, האופנה הלאומית של הישראלים קשורה בזכות החוקתית של כל בעל תעודת זהות כחולה לקטר, ודפדוף מהיר בפייסבוק מלמד עד כמה הספורט הלאומי הזה נפוץ. גם אני מממש את הזכות הזאת מדי פעם בפעם. הפכנו לאלופים במציאת בעיות ולמרבה הצער, חלק לא מבוטל מהן קיימות בפועל. ועדיין, רגע לפני שהולכים לנפנף מעל המנגל, כדאי שנזכור שאפשר לעצור ולהגיד תודה.

מדינה שקיימת כל כך מעט זמן יחסית הצליחה להתברג בצמרת המדינות בעולם בהיקף התוצר לנפש. סך התוצר לנפש ב?2013 עמד על 37 אלף דולר (לפי הבנק העולמי). אנחנו שכנים של יפן ושל הונג קונג בדירוג העולמי, בין 30 המדינות המתקדמות. קיבלנו את העצמאות מהמנדט הבריטי בערך באותה שנה כמו הודו, והיא במקום ה?140 בתוצר לנפש באותו דירוג. אני לא בא לקנטר, חלילה, אבל התקדמנו.

בכלל, המצב כל כך קשה, שלקראת חג הפסח ברחו מאות אלפי ישראלים לחו"ל. מדובר בגידול של עשרות אחוזים ביחס לשנה שעברה. התורים בנתב"ג היו ארוכים מדי וחייבים לעשות משהו בנידון. בשנה שעברה קנו הישראלים 212 אלף כלי רכב חדשים. פשוט כואב הלב.

נכון שיש לא מעט צרות ודאגות, מחלוקות ודעות שונות, שאפשר להיות מוטרדים מהן, אבל לא כדאי לעצור לרגע, לקחת נשימה עמוקה (לא ליד המנגל) ולפרגן קצת לעצמנו? להביט לאחור ולראות איזו דרך עברנו?

לייק לסבתא

הרי פעם בימי שלטון מפא"י היו צריכים לחכות כאן כמה שנים לקו טלפון של בזק. היום עוד רגע חברות הסלולר יחטפו אזרחים ולא ישחררו עד שלכל אחד מהם יהיו כמה מכשירים נוצצים בידיו. פעם דיברו על טלפון לכל פועל, היום זה סמארטפון לכל תינוק.

אז בואו ניתן לייק לעצמנו, לרגע אחד. על זה שהצלחנו להקים כאן כלכלה משגשגת. לייק להורים שלנו, לסבים ולסבתות, לאנשים שהלכו עשורים במדבר כדי שלכל אחד ואחת מאיתנו יהיו לפחות עשרה קניונים חדשים בסביבה שהם יכולים לבחור ביניהם. זמן להגיד תודה לכל מי שעזר לבנות את הכלכלה הלא מושלמת אבל גם די מוצלחת שלנו. להגיד תודה לכל מי שנלחמו ולמי ששילמו בחייהם כדי שילדינו יהיו חופשיים ויוכלו לשמוח ולצאת לכל החופשות שמארגנת להם מערכת החינוך הנדיבה שלנו.

בואו ניקח דברים בפרופורציה. 8.2 מיליון ישראלים, שרובם לא היו כאן ב?1948, כשהיו פה שני כבישים, פחות מחצי מיליון אזרחים וכמה מדינות ערב שפתחו במלחמה כדי לזרוק אותם לים. התקדמנו מאז, הגענו להישגים רבים, אפילו במפלס הקיטורים. אפשר ורצוי לעצור ולהגיד תודה על מה שיש. כי איזהו עשיר? השמח בחלקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully