וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין מחו: "רוצים להתפלל חופשי בהר הבית"

30.4.2014 / 0:04

בכנס בירושלים בהשתתפות חברי כנסת מהקואליציה, תקפו הפעילים את ההגבלות המושתות על יהודים במקום, שהוגדרו כ"אפליה הנוגדת את הדמוקרטיה". פייגלין: "חשים שהר הבית לא שלנו"

כנס ארגון ליב"ה למען חופש פולחן בהר הבית. יאיר אלטמן, מערכת וואלה!
"חופש דת ופולחן היא זכות שראוי שתהיה לכל בני הדתות בהר הבית". הכנס בירושלים, אמש/מערכת וואלה!, יאיר אלטמן

כ-300 בני אדם ושורת חברי כנסת מהליכוד ומהבית היהודי השתתפו אמש (שלישי) ב"כנס חירום" של תנועות הר הבית, שאורגן על ידי מיזם הליב"ה (המיזם למען חופש יהודי בהר הבית) בניהולו של פעיל הימין יהודה גליק. בכנס, שהתקיים במרכז בגין שבירושלים תחת הכותרת "פגיעה בחופש הפולחן בהר הבית", השתתפו, בין השאר, גם ח"כ משה פייגלין (הליכוד), וכמה מחברי מפלגת הבית היהודי, בהם חברי הכנסת מוטי יוגב, אורית סטרוק ושולי מועלם.

בכנס טענו אנשי מיזם הליב"ה כי חופש הפולחן, אחד מחוקי היסוד במדינת ישראל, אמור לאפשר לכל בעל דת להתפלל באופן חופשי במקומות הקדושים לו - בהם הר הבית שנמצא בשליטה ישראלית. אלא שבפועל, כך נטען, מי ששולט בהר הבית הוא הווקף הירדני, וכך נוצרת "אפליה על רקע דתי הנוגדת את חוקי היסוד הדמוקרטיים", כלשונם.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: עשרות ערבים תוקפים ילדים חרדים בהר הבית
מהומות בהר הבית: 24 נעצרו, שני שוטרים נפגעו קל
מתיחות בהר הבית: אלפי שוטרים הוצבו במתחם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמו אורחים בארץ כנען". משה פייגלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהר הבית מתקיים מאבק ארוך שנים בין תנועת הימין "נאמני הר הבית וארץ ישראל", שחבריה מעוניינים לאפשר כניסה חופשית למקום גם ליהודים, לבין אנשי הווקף, המתנגדים לכל שינוי בסטטוס קוו. שוטרי משטרת ישראל מרחיקים מאזור ההר אנשים לא מוסלמים שלא מגיעים בשעות המותרות, וכן אוסרים, כך לטענת הפעילים, על מנהגי תפילה, ביניהם השתחוות להר ואף מלמול שפתיים.

הנואמים ציינו כי בעוד שלמוסלמים קיימים 11 שערי כניסה להר, ליהודים ולתיירים קיים שער כניסה אחד. גם זמני הכניסה - ארבע שעות במשך חמישה ימים בשבוע ללא מוסלמים, לעומת 12 שעות במשך שבעה ימים בשבוע למוסלמים - יוצרים אפליה, לדבריהם. "אנו מאמינים כי חופש דת ופולחן זוהי זכות בסיסית שראוי שתהיה לכל בני הדתות בהר הבית", אמרו הערב שניים מהנואמים בכנס, טום ניסני, שמוביל את מאבק הסטודנטים בנושא ולינדה אולמרט, סגנית מנהל הליב"ה. "אנו חושבים שהזכות הזו כוללת גם את היהודים, במיוחד היות שמדובר במקום הקדוש ביותר בעולם לבני דת זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"מטרת המארגנים - שינוי קיצוני של הסטטוס קוו"

ח"כ פייגלין עלה לנאום, ותקף את המדיניות הנהוגה בהר הבית. "משום שאנו חשים שהר הבית לא שלנו אנו חשים ששום חלק ארץ כאן לא שלנו, ולכן המדינה היא לא שלנו", אמר, "כאילו היינו אורחים לרגע בארץ כנען והפלסטינים הם הם אדוני הארץ מאז ומעולם, כשהמצב בעצם הפוך".

מתנועת השמאל "עיר עמים" הירושלמית נמסר בתגובה להתבטאויות שנשמעו באירוע: "הכנס הוא חלק מקמפיין מתמשך שמטרתו להציג את פעילות התנועות היהודיות בהר כממוקדות להבטחת חופש הפולחן של יהודים ותו לא. כשהדברים מוצגים כך, ניתן לומר שנפגעת זכות יסודית זו באופן עקבי בשל תוקפנות של גורמים מוסלמים ואזלת יד מצד משטרת ישראל. עם זאת, לא אלה הם פני הדברים".

"מעקב רצוף אחר מעשיהם והתבטאויותיהם של פעילים מרכזיים בתנועות הר הבית חושף כי הטענות בדבר חופש התפילה מכסות למעשה על מטרות ויעדים שונים בתכלית, הנוגעים לרצון בשינוי קיצוני של הסטטוס קוו על הר הבית", הוסיפו בתנועה. "שינוי זה עלול להשליך על המצב הביטחוני והמדיני באזור כולו, בעיקר בתקופה רגישה זו. מיזם הליב"ה מוביל את האסטרטגיה הזו והיא זוכה לגיבוי של חברים בכירים בקואליציה, בהם הדוברים בכנס המתוכנן".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully