וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

חרדים אכלו באנדרטה לשואה: "לא ידענו שזה היום"

כמאה תלמידי ישיבה בני 15-12 מירושלים חגגו בקולניות ועשו "על האש" סמוך לאנדרטה לזכר השואה בבית שאן. המשטרה עיכבה את המורים האחראים. "זה מהלך שנובע משנאת חרדים", אמרו

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, עומר מירון, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום אירועי הזיכרון, היום)

אמש פורסם על קבוצת חרדים שהתעלמה מיום הזיכרון לשואה ולגבורה, ובחרה לעשות "על האש" בירושלים. כעת מתברר כי לא הייתה זו הקבוצה היחידה שביזתה את היום המיוחד. אתמול סמוך ל-22:00 התקבלה קריאה במשטרה על חגיגה קולנית בפארק הבנים בבית שאן – סמוך לאנדרטאות לזכר חללי צה"ל ולזכר קורבנות השואה.

שוטרי תחנת בית שאן שהגיעו למקום מצאו שם כמאה תלמידים חרדים מישיבת "אור אלחנן" בירושלים בגילאי חטיבת ביניים, כשהם שומעים מוזיקה ואוכלים "על האש". השוטרים עיכבו את שני האחראים, בהם מורה וגם אב הבית בישיבה, מאיר איתן, בני 26 ו-38, והורו לפזר משם את התלמידים. השניים הסבירו שהקבוצה הייתה אחרי טיול בפארק הירדן, ושהם בסך הכל חיפשו מקום לאכול ארוחת ערב. משטרת בית שאן פתחה בחקירה.

חרדים עושים על האש בגן השלושה בירושלים בערב יום השואה. משה דוד,
חרדים ב"על האש" אמש בירושלים/משה דוד

"יצאנו לטיול בצפון והוא התארך מעבר למתוכנן. היינו צריכים לקחת את הבחורים לאכול ועצרנו בפינה נידחת בבית שאן", אמר להגנתו אב הבית. "לא ידענו שזה יום השואה וכשהמשטרה הופיעה במקום אף הצענו להם לעזוב באופן מיידי. במקום זאת, הם ביקשו לעכב אותנו לחקירה והתנהגו אלינו בברוטליות", ציין. לדבריו, אחד השוטרים אף נתן סטירה לנער בן 14 "שחטאו היה שהצטלם על יד האנדרטה". "לא חיפשנו לפגוע ברגשותיו של אדם, אנחנו מכבדים את יום השואה כל השנה. אין לי ספק שהתנהלות המשטרה נבעה כתוצאה משנאת חרדים. נגיש תלונה במח"ש", הבטיח.

חיים תורג'מן, תושב בית שאן, סיפר לוואלה! חדשות על שאירע אמש בפארק. "ראינו שני אוטובוסים עם מלא אנשים. הם עשו 'על האש' ולידם היו שוטרים שנתנו להם דוחות. כואב הלב שזה מה שקורה בערב יום השואה. לשמחתי, אלה לא היו תושבי המקום אלא מבקרים מחוץ".

"אני מוקיע בסלידה ובשאט נפש את התנהגותם הנפסדת והפסולה של התלמידים מאזור ירושלים, שבחרו דווקא בערב יום השואה לחגוג בהתרסה מול האנדרטה לחללי צה"ל", אמר בתגובה לאירוע ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית, "צר לי מעומק הלב על התנהגות התלמידים ומלוויהם המעידה על אטימות והיעדר כל שיקול דעת".

חרדים עושים על האש בגן השלושה בירושלים בערב יום השואה. משה דוד,
חרדים עושים על האש בגן השלושה בירושלים בערב יום השואה/משה דוד

מקרה דומה היה כאמור אמש גם בירושלים. "יום השואה זה החג שלכם, לא שלנו", אמר אחד החרדים שהשתתפו בחגיגה של עשרות משפחות חרדיות בגן סאקר ובגן השלושה בבירה, "תשמור את השבת ואחרי זה נשמור את החגים שלכם".

"כשחילונים עושים על האש בשבת אתם לא מצלמים, כשמדובר בחרדים אז קל לכם להיטפל אלינו", אמר נער חרדי שהגיע גם הוא למקום. "זו ארוחת הערב שלי, מבחינתי זה יום רגיל", הוסיף. אחת הנשים מיהרה לטעון כי "גם אתם לא צמים ביום כיפור, אז מה הבעיה? אני לא צריכה לתת לכם דין וחשבון על שום דבר".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

109 תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

  • י

    ישראל

    14:48 30.04.14

    בלוח השנה החרדי לא מציינים ימים כמו יום השואה יום העצמאות וכל חג שלא מהמסורת.אבל מצד שני מצער לחשוב כי מזלזלים ביום השואה 
    כי בשואה ניספו גם כמה מיליוני חרדים ,כלומר יום עצוב לכל המגזרים בהחלט
  • מ

    משה אליה

    14:13 30.04.14

  • ר

    רקפת

    17:35 29.04.14

    אמרת חרדים - אמרת מושחתים
    אמרת חרדים - אמרת סוגדים לכסף
    אמרת חרדים - אמרת שונאי אדם
    אמרת חרדים - אמרת מרבים שנאה בעולם
    אמרת חרדים - אמרת המכה ה-11 אחרי 10 מכות מצרים.
    
    מה לעשות . . . הם לא מודעים לשום דבר זולת הם עצמם וכל הקשור לצרכיהם הממוניים.
  • מ

    מנחם

    04:37 29.04.14

    למה אתם רבים על שטויות בכול מקום יש את השוליים פעם ראית חרדי דוקר אנשים לא רק חילוני מה אתם מתחילים לערב כאן אוכלי חינם מהמיסים שלכם תיסתכלו כמה אחוזים ממכם מתגיסים לאומת האחוזים שלכם בארץ
  • ח

    חרדי בעבר

    01:13 29.04.14

    לא מלמדים אותם..די לשנאה הזאת כולם יהודים איפה הכבוד לשני מספיק יש לנו שונאים בכל העולם
  • ח

    חרדי בעבר

    01:13 29.04.14

    לא מלמדים אותם..די לשנאה הזאת כולם יהודים איפה הכבוד לשני מספיק יש לנו שונאים בכל העולם
  • ל

    למגיב 90 המטומטם

    23:06 28.04.14

    אתה יודע מה אחוז המשתמטים מצהל?!?! ואחוז הנשירה?!? אז מה אתה פותח את חור המציצה שלך יא חתיכת שונא חינם דפוק תחזור לחור המסריח שלך איפשהו בתל אביב חתיכת כלומניק
  • ע

    על חשבון החילונים

    22:58 28.04.14

  • .

    .

    22:46 28.04.14

    יש לי פיקניק כשר כל ימות השנה באיחוד האירופי.
  • ח

    חושבים !

    22:44 28.04.14

    מי שעצר את החוגגים זה מעשה 
    דיקטטורי מטונף של מישטרת 
    המחשבות המסריחה שמכריחה 
    אנשים איך לחשוב ! אין חוק המחייב 
    לחשוב כמו שאחרים חושבים, גם אם 
    הרוב חושבים בצורה אחת, זה לא נותן 
    לרוב את הזכות לדיקטטורה ולמשטרת 
    המחשבות.
  • א

    אלי

    22:19 28.04.14

  • ד

    דור שני לשואה

    22:05 28.04.14

  • ה

    היטלר צדק

    21:41 28.04.14

    היהודים שונאים אחד את השני
  • ח

    חרדי

    21:04 28.04.14

    לא שאני מסכים איתם אני חושב שצריך להתחשב באחרים ולא לגרום חילול ה? למרות שגם אני לא מכיר ביום השואה הזה...המדינה קבעה את יום השואה בחודש בעייתי מצד ההלכה אז אנחנו בחרנו תאריך אחר לזכור את השואה והוא עשרה בטבת יום הקדיש הכללי..ואנחנו בשונה ממכם עושים משהו מועיל למען המתים אנחנו קוראים תהילים מתפללים ולומדים לעילוי נשמתם (משגע אותי או יותר נכון קורע אותי מצחוק הפטתיות של דקת דומיה כאילו מה עשיתם בזה לנשמות זה לא עוזר..פסוק אחד בתהילים שווה יותר מכל העמידות דום במדינה)..זה שאתם בחרתם יום מסויים לזכור את השואה לא מחייב אותנו להצטרף..אבל יש טאקט וקידוש ה? אז כשאני בחוץ אני יכבד את החילונים ויעמוד בדקת דומיה ולא יצאתי לים למרות שזה היום היחיד שמתאפשר לי לפני שאני חוזר לישיבה. אז אני לא מסכים עם החבורות האלה שחגגו להם בפומבי אבל תפסיקו עם ההתרסה שלא אכפת לנו מהשואה..ואיך אמר מישהו- גאוה לחרדים שזה הפשעים שלהם ולא דקירות... ולמגיב 7 דפקת את עצמך לא אף אחד אחר!!!
  • ד

    דוד

    20:45 28.04.14

    וכן הרבה חילונים היום אוכלים בכיפור - אם אתה שואל -פעם זה היה כואב לי מאוד , כי ליפני 30 שנה זה אראה על בעיטה בקודשים--היום אסתכל על זה בכאב נורא אבל אחרת(הכוונה לדור הצעיר) כי זה מגיע מאי ידיעה - פשוט הפכו נוער רב לבור בדתו.
    באותה צורה תבין הם לא מיחסים לזה  ידיעה - אני בן לניצולי שואה שחיו יום יום את השואה -ניצולי אושוויץ וצעדת המוות. - וגם הורי (אימי ע"ה ואבי יחיה) לא יחסו ליום השואה שום משמעות --  הם שומרים את יום השנה על פי ההלכה היהודית כולל צום - אך ליום השואה אין משמעות --המדינה החליטה על יום -- במה זה מחייב אותם.
    ואכן עדין בפומבי לא צריך לעשות דברים שיכעיסו יהודים וגם לא ערבים . אך תבין הם לא בהכרח מודעים לזה בכלל.
    מכאן ועד לביטויים מזעזעים ואנטישמים -המרחק גדול אינך חושב כך.
    כל הביטויים הללו זה מה שהורי(למעשה אימי)סיפרו לנו --כך התחיל מנגנון ההשמדה. - יש להוקיע לחלוטין זאת - זה מה שיש לעשות !!!
  • מ

    מנגל בפארק, בכיפור!

    20:28 28.04.14

  • ד

    דוד

    20:00 28.04.14

    בשבילכם , אתם פשוט מנסים לייצר שינאה יומם ולילה.
    אני אדם חרדי בניי בישיבות , אנו שומרים את מורשת ומסורת אבותינו יום יום בשנה -מזכירים את נשמותיהם מספר פעמים בשנה. והולכים בדרכיהם.
    ישנו שבוע חופש אחד בפסח וכן בסוכות שבחור ישיבה יכול להינפש . הוא יוצא בפיקוח מחנכים ועוששים על האש , האם זה יום שאסור בצום ,האם בחוק החילוני כתוב שאסור לעשות בשר על אש (שבאופן אישי זה בכלל לא משהו) מה הבעיה שלכם בחיים..
    אין מילים מה להגיד לכם -לכו תסתכלו לאיפה החינוך הצביעותי הזה הביא את העם פה-רציחות על ימין ועל שמאל .(ובטח תגיע תגובה גם אצל החרדים זה כך -רק שהם מחביאים את הגופות)
    נמאס לקרוא את כל ההסתה הגועלית הזאת - והמלצה למשטרה לכו תתפסו רותחים -אתם די חלשים בזה (כפי שהוכח אין ספור פעמים)
  • ת

    תנו לאלוהים לטפל בהם

    19:58 28.04.14

    מכיוון שהחרדים (רובם), אינם תורמים דבר וחצי דבר למדינה ואף נהנים מכספי המיסים שמשלמים החילונים, שעושים צבא ועובדים לפרנסתם (רובם), אני מציע לנקוט צעדים משמעותיים:
    מכיוון שהם מאמינים שהם "טובים יותר" ושאלוהים משגיח עליהם, אני בטוח שלא תהיה להם שום בעיה, "להתנתק" משאר העם ומהמשאבים שלנו!
    דהיינו: חרדי שלא עושה צבא/שירות לאומי ואין לו "תירוץ טוב", כגון מצב רפואי או גיל או אחר, פשוט לא יקבל שום כספי מדינה (ביטוח לאומי, תקציבים וכיוצ"ב).
    אם היה אפשרי, הייתי רוצה גם לשים אותם בערים נפרדות (ממילא יש כבר כאלה - בני ברק, מאה שערים וכדומה) ועל הערים הללו היתה מכריזה מדינת ישראל כ"מוגנות על-ידי האל". כלומר, אם האויב יורה עליהם טילים או שמישהו נרצח שם או פושע משתולל, המדינה אינה מחויבת בשום-דרך להגן על התושבים בערים הללו! מכיוון שממילא אינם מכבדים את החוק במדינה ואינם תורמים למדינה ורק באים בטענות כל הזמן, צריך להפנות את כל הפרזיטים אל הבוס שלהם - אלוהים! למה הם לוקחים מאתנו, שיבקשו מאלוהים שייתן להם..
    זו הדרך היחידה לגרום לחרדים להבין, שאף-אחד לא משגיח עליהם כבר מזמן! ללא הצבא החילוני, הם לא היו קיימים. היה קורה להם בדיוק אותו אסון כמו בשואה, כי גם שם, אלוהים לא שעה לזעקותיהם ותחינותיהם!
  • ה

    הם פגע רע וחברה חולה

    19:50 28.04.14

  • ס

    סתם שתדעו

    19:33 28.04.14

  • ח

    חילוני

    19:15 28.04.14

    המורה צודק שהוא אומר שזה משנאת חרדים, אין לך מושג מורה יקר עד כמה אנחנו שונאים אתכם היום זבלים בני זבלים שתגיעו לגיהינום, הם לא ידעו שהיום יום השואה ?? מי ממן את הטיול משרד החינוך הדתות ???
  • א

    ארטור

    18:49 28.04.14

    היו בטיול ראו דשא ישבו לאכול . הצבועים והשונאים ממציאים מצוות וסיבות כדי לשנוא. הטימטום חוגג
  • ל

    לא שם

    18:49 28.04.14

    בא תראה את כל הנערי 15 עד 20 בפארק בפתח תקווה. ביום השואה עושים קריוקי ומתמסתלים. באלכוהול.  וצחוקים ביום השואה וחוץ ממה שהם עושים זאת כל סוף שבוע   וו שחקים כדורגל.  אז קודם  די חשנאת החרדים ובמיוחד לכפייה חילונית
  • ת

    תאיר

    18:45 28.04.14

    24 תנ"ך 24 חגיגה 24 מלחמה,והם ...עושים על האש עם תלתלים...
    והם עוד אומרים זאת לא המדינה שלנו...אם זאת לא המדינה שלכם תבנו את המדינה שלכם על אי בודד עם כול 600,000 האילו.
    תכבדו את האנשים שנוצלו ועשו את הכול כדאי לחיות למען עצמם ולמען משפחתם חברתם וגם בשביל העם היהודי,ולמען מדינת ישראל ...
    יאחח נראלי גם אחרי שהם יעשו את הכול...הכול ידלוף מהצד השני...אדם עושה הכול בעזרת עצמו ולא משמיים או מאדמה....אם תעמוד באמצע הנהר אבל הוא לא יעצור אלא רק באתני הטבע הקשיים.
  • א

    אזרח

    18:38 28.04.14

  • ת

    תבחנו את עצמכם קודם

    18:36 28.04.14

  • י

    יהודי אחד

    18:03 28.04.14

    אין בארץ שלנו מקום לשני עמים. מולדתם היא ברוקלין! זה שהם התגיירו לפני 300 שנה לא הפך אותם ליהודים. קוזקים/בני שבטים ברבארים הם היו ונשארו.
  • ר

    רושלמית

    15:27 28.04.14

    בפולין שלפני המלחמה חיו  3.5 מיליון יהודים. רובם הגדול היו חרדים או לפחות דתיים מאד. חלקם לא עזב את פולין כי אם חכה למשיח כפי שהרבנים הטיפו בזמנו. אין להשוות התנהגות בשבת כמו נסיעות להילולה ביום השואה. אנחנו מומחים בלשנוא ובלא לכבד זה את זה. לפעמים נדמה לי שהגויים למדו מאתנו לשנוא אותנו . אנא תכבדו את הזולת ונסו לחיות קצת בצניעות ובפחות שנאה זה חנוך טוב לדור הבא
  • .

    .

    14:49 28.04.14

    חלוקה של קנטונים כמו בשוויץ.
    זה מה שיהיה בסוף.
    אין דרך אחרת.
  • ל

    ליליאנה

    14:24 28.04.14

    הן ביום הזיכרון "לשואה ולגבורה"... 
    הן ביום הזיכרון "לחללי צה"ל"...
    הן בימים מיוחדים לעם היהודי: ימי צום למיניהם: צום גדליה, צום יום הכיפורים, צום י' בטבת, צום ט' באב וכו'.
    
    מי שרוצה להרגיש שמדינת ישראל דמוקרטית באמת... וחושב שזכותו המלאה לנהוג כפי רצונו... שיעשה זאת ב"דלת אמותיו" בלבד...
    ו/או במקום נידח באמת... שאזרחי ישראל האחרים - לא ייפגעו נפשית מהתנהגותו הנלוזה והבזויה... אם חשב לבזות אחד מן הימים המיוחדים של עם ישראל... לאוו דווקא חגים, כי אם ימי זיכרון למיניהם...!
    
    וכדי שגם "החרדים" יבינו, שהם אינם מוקצים חלילה וחס...
    וגם להם יש זכויות לכיבוד יום השבת וימי החג...
    (בחול המועד בד"כ מותר!)
    יש להחיל חוק כזה גם על ימים אלה... שלא יעשו חילוניים "על האש" בשבת ובחג במקומות ציבוריים...
    אלא אך ורק במקומות המרוחקים מעין האדם הדתי והמסורתי המכבד ימים אלה במיוחד...!
    
    לקרוא ל"יום השואה" יום חג... מראה על אטימות וסתימות...
    וחוסר ברגישות מולדת כמעט...
    ובוודאי כל האחריות על "המארגנים" האחראיים: מנהלים, מורים, רבנים וכו'. שהובילו את "האברכים" לחגיגת על האש... 
    דווקא בעיר המסורתית בית שאן, שאין זה ממנהג תושביה לנהוג כך... לא ביום שבת, לא ביום חג, ובוודאי לא בימי זיכרון... החשובים מאוד לעם היהודי-ציוני, המעוניין לכבד את זכר "הנספים" ו"החללים" בכל מערכה ומערכה, שחווה העם היהודי על בשרו... ולא פעם קיפד את חייו בטרם עת... גם "על קידוש השם"... וגם על המאבק ל"עצמאות המדינה היהודית והלאום היהודי"... בכל דור ודור...!
    
    ויודעים היטב "החרדים" את המשפט שהם עצמם משננים חזור ושנן:
    "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו... והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם"...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    אל לנו לפיכך, לכלות עצמנו על ידי "קרע" בעם היהודי במדינת היהודים... מעתה ואילך...!
    כי "חזק ונתחזק"... ולא נאפשר לאף גורם להחלישנו: לא זה מבחוץ, לא זה מבפנים, שנוהג כ"סרח עודף"  =  "סורר ומורד"..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    יהא זה אשר יהא: חילוני, מסורתי או דתי ואף דתי-חרדי ביותר...!
    
    ואני חשבתי שדווקא "החרדי"... חרד לגורל העם היהודי...!!!!!!!!!!!!!!
    אז, חשבתי...!
    
    להזכירכם, גם בבריכה בישוב "שאר ישוב" בגליל... שהיא חלק מאתר אנדרטה לזכר חללי צה"ל באסון המסוקים הידוע והנורא...
    גם שם - משפחה מטיילת בגליל ובגולן החליטה לאפשר לילדיה לשחות בבריכה, שאינה מיועדת לכך... מאותן סיבות ובאותם תירוצים של: "לא ידענו"...!
    גם כאן "הבושה והכלימה" הייתה על ראשי המשפחה... שלא חינכה כראוי את ילדיה הקטנים... וגורמת בכך לביזוי "אתרים מקודשים"... בדיוק כמו כל "המקומות הקדושים" לעם היהודי... אותם הם מרגישים צורך לקדש ולכבד... וחושבים שיש להם עליהם "בעלות" כזאת או אחרת!
    
    חומר למחשבה שניה ושלישית...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

התרעות פיקוד העורף

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully