וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים אכלו באנדרטה לשואה: "לא ידענו שזה היום"

כמאה תלמידי ישיבה בני 15-12 מירושלים חגגו בקולניות ועשו "על האש" סמוך לאנדרטה לזכר השואה בבית שאן. המשטרה עיכבה את המורים האחראים. "זה מהלך שנובע משנאת חרדים", אמרו

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, עומר מירון, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום אירועי הזיכרון, היום)

אמש פורסם על קבוצת חרדים שהתעלמה מיום הזיכרון לשואה ולגבורה, ובחרה לעשות "על האש" בירושלים. כעת מתברר כי לא הייתה זו הקבוצה היחידה שביזתה את היום המיוחד. אתמול סמוך ל-22:00 התקבלה קריאה במשטרה על חגיגה קולנית בפארק הבנים בבית שאן – סמוך לאנדרטאות לזכר חללי צה"ל ולזכר קורבנות השואה.

שוטרי תחנת בית שאן שהגיעו למקום מצאו שם כמאה תלמידים חרדים מישיבת "אור אלחנן" בירושלים בגילאי חטיבת ביניים, כשהם שומעים מוזיקה ואוכלים "על האש". השוטרים עיכבו את שני האחראים, בהם מורה וגם אב הבית בישיבה, מאיר איתן, בני 26 ו-38, והורו לפזר משם את התלמידים. השניים הסבירו שהקבוצה הייתה אחרי טיול בפארק הירדן, ושהם בסך הכל חיפשו מקום לאכול ארוחת ערב. משטרת בית שאן פתחה בחקירה.

חרדים עושים על האש בגן השלושה בירושלים בערב יום השואה. משה דוד,
חרדים ב"על האש" אמש בירושלים/משה דוד

"יצאנו לטיול בצפון והוא התארך מעבר למתוכנן. היינו צריכים לקחת את הבחורים לאכול ועצרנו בפינה נידחת בבית שאן", אמר להגנתו אב הבית. "לא ידענו שזה יום השואה וכשהמשטרה הופיעה במקום אף הצענו להם לעזוב באופן מיידי. במקום זאת, הם ביקשו לעכב אותנו לחקירה והתנהגו אלינו בברוטליות", ציין. לדבריו, אחד השוטרים אף נתן סטירה לנער בן 14 "שחטאו היה שהצטלם על יד האנדרטה". "לא חיפשנו לפגוע ברגשותיו של אדם, אנחנו מכבדים את יום השואה כל השנה. אין לי ספק שהתנהלות המשטרה נבעה כתוצאה משנאת חרדים. נגיש תלונה במח"ש", הבטיח.

חיים תורג'מן, תושב בית שאן, סיפר לוואלה! חדשות על שאירע אמש בפארק. "ראינו שני אוטובוסים עם מלא אנשים. הם עשו 'על האש' ולידם היו שוטרים שנתנו להם דוחות. כואב הלב שזה מה שקורה בערב יום השואה. לשמחתי, אלה לא היו תושבי המקום אלא מבקרים מחוץ".

"אני מוקיע בסלידה ובשאט נפש את התנהגותם הנפסדת והפסולה של התלמידים מאזור ירושלים, שבחרו דווקא בערב יום השואה לחגוג בהתרסה מול האנדרטה לחללי צה"ל", אמר בתגובה לאירוע ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית, "צר לי מעומק הלב על התנהגות התלמידים ומלוויהם המעידה על אטימות והיעדר כל שיקול דעת".

חרדים עושים על האש בגן השלושה בירושלים בערב יום השואה. משה דוד,
חרדים עושים על האש בגן השלושה בירושלים בערב יום השואה/משה דוד

מקרה דומה היה כאמור אמש גם בירושלים. "יום השואה זה החג שלכם, לא שלנו", אמר אחד החרדים שהשתתפו בחגיגה של עשרות משפחות חרדיות בגן סאקר ובגן השלושה בבירה, "תשמור את השבת ואחרי זה נשמור את החגים שלכם".

"כשחילונים עושים על האש בשבת אתם לא מצלמים, כשמדובר בחרדים אז קל לכם להיטפל אלינו", אמר נער חרדי שהגיע גם הוא למקום. "זו ארוחת הערב שלי, מבחינתי זה יום רגיל", הוסיף. אחת הנשים מיהרה לטעון כי "גם אתם לא צמים ביום כיפור, אז מה הבעיה? אני לא צריכה לתת לכם דין וחשבון על שום דבר".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully