וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר לוד התעמת עם ערבים שירו אמש זיקוקים

28.4.2014 / 8:12

צעירים מחמולת אבו סרחאן ירו בערב יום הזיכרון לשואה זיקוקים על בתים בשכונת גני אביב. ראש העיר שהיה במקום ניסה להפסיק את הירי. שבעה נעצרו

ראש עיריית לוד יאיר רביבו מצא עצמו אמש (ראשון) בעימות עם עשרות צעירים מהמגזר הערבי בעיר, וזאת אחרי שניסה למנוע מהם לירות זיקוקים לעבר בתי שכונת גני אביב. ירי הזיקוקים בעיר הפך לתופעה מטרידה שהגיעה אתמול, ערב יום השואה, לשיאה. 7 תושבים מעורבים בירי נעצרו.

האירוע אמש החל כשרביבו, מלווה במנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, היה בדרכו לטקס יום השואה בשכונת גני אביב – אז החל מטח הזיקוקים ממתחם חמולת אבו סרחאן שלעבר בנייני המגורים בשכונת גני אביב. בשל חומרת האירוע, ובצלו של היום המיוחד, החליט ראש העיר להיכנס לתוך המתחם בו נורו הזיקוקים כדי לגרום ליורים להפסיק את מעשיהם, שהיוו סכנת חיים. מול רכבו החלו להתקהל עשרות צעירים בני החמולה, שביקשו – כך לטענתו, לפגוע בראש העיר ובמנכ"ל.

לאור המצב והעימות שהתפתח, הזעיק רביבו למקום את מפקד תחנת משטרת לוד סגן-ניצב צביקה חסיד, שהגיע למקום עם כוחות יס"מ מתוגברים. בסופו של דבר כאמור עצרו השוטרים שבעה בני חמולה.

האירוע הגיע לאחר סוף שבוע סוער בעיר במהלכו נורו מאות זיקוקים בכמה אזורים בעיר וגרמו לתסיסה גדולה במיוחד בקרב הציבור היהודי. "לא נאפשר לאף אחד להפר את השקט הבסיסי לו זכאים תושבי העיר, יהודים וערבים כאחד", אמר רביבו. "ירי זיקוקים בהתאם לחוק דורש רישיון וכרוך בנהלים רבים, בדיוק כפי שהעירייה פועלת לקראת יום העצמאות. בכוונתי למגר את התופעה הפסולה של יריות וזיקוקים במגזר הערבי".

אלווירה קוליכמן, תושבת גני אביב, סיפרה לוואלה! חדשות כי כבר שבוע סובלים בשכונה מיריות וזיקוקים. "היה להם חתונה ובמשך שבוע, כל ערב, הם ירו זיקוקים וירו באוויר. אתמול זה היה השיא בגלל ערב יום השואה, כולנו היינו בטקסים ופתאום שמענו פיצוצים נוראיים. זה החל בשעה חמש ורבע בצהריים כשבעצם הם שמו קופסה של עשרים וששה נפצים עם שעון מכוון, ולאחר מכן בשעה 19:15 החל מטח יריות מטורף. זה פשוט נורא, זה לא נותן לנו מנוחה. הילדים שלנו בפחד. ובכלל, קצת רגישות עם יום השואה, זה לומר 'אנחנו כאן ואנחנו נעשה את מה שאנחנו רוצים'. אין רגישות ליום השואה ובכלל לשעות הלילה, בוקר והצהריים."

עוד בוואלה! חדשות
אחרי 75 שנה: ניצול השואה גילה מחדש את משפחתו
ערב יום השואה: עשרות חרדים עשו על האש בירושלים
חשד ל"פגע וברח" בדרום: גופת צעיר אותרה לצד הכביש

לפניות לכתבת דנה ירקצי - danayark@walla.co.il

הזירה בלוד בה ירו זיקוקים לעבר בתי תושבים בערב יום השואה. אלווירה קוליכמן, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה הגיעה לזירה בה התעמת ראש העיר/מערכת וואלה! NEWS, אלווירה קוליכמן
משגר הזיקוקים. אלווירה קוליכמן, מערכת וואלה! NEWS
משגר הזיקוקים/מערכת וואלה! NEWS, אלווירה קוליכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully