וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדמות פרטיות בבקעה מופקרות לעבריינים פלסטינים"

27.4.2014 / 20:15

זה 3 שנים בונים פלסטינים בשטח שהוקצה למושב משואה שבבקעת הירדן, אף שמדובר בבניה לא חוקית. במנהל האזרחי טרם החלו לפעול להריסת 35 המבנים והמדינה טרם העבירה תגובה לבג"ץ

תצ"א של בנייה בלתי חוקית על אדמת מושב משואה. אפריל 2014. תנועת רגבים, מערכת וואלה! NEWS
תצלום אוויר של מושב משואה/מערכת וואלה! NEWS, תנועת רגבים

ועדת המשנה לוועדת החוץ והביטחון התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון בנושא הבנייה הבלתי-חוקית של הפלסטינים בשטחי C, ובין היתר בבנייה הבלתי-חוקית במושב משואה שבבקעת הירדן. בדיון אמר מתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי לחברי הוועדה כי התופעה מוכרת והבטיח שנושא יטופל. גם נציגי פרקליטות המדינה ציינו שהבעיה נמצאת בטיפול.

לפני כשלוש שנים החלו כמה משפחות מהעיר הפלסטינית יטא שמדרום לחברון לבנות בתי מגורים בצמוד למושב משואה בשטח של 50 דונם שהוקצו למושב לשם בנייה. על פי תנועת רגבים, הפועלת נגד בנייה בלתי-חוקית של ערבים בישראל וביהודה ושומרון, מדובר באדמה פרטית של המושב. למרות זאת, המנהל האזרחי אינו פועל להריסת המבנים והמדינה טרם הגישה את תגובתה בנושא לבית המשפט.

הפלסטינים הגישו עד כה באמצעות באי כוחם שלוש עתירות לבג"ץ כדי למנוע את ההריסה. כמקובל, הוציא בית המשפט צו ביניים עד לקבלת תגובת המשיבים. בסופו של דבר העתירה הראשונית נדחתה ונמחקה. לאחר מכן הוגשה עתירה נוספת וגם היא נדחתה. במהלך הדיונים קבעו שלושת השופטים כי העותרים יוכלו לגשת לוועדה הרלוונטית בתוך 60 יום כדי לבקש היתרי בנייה עבור המבנים שבנו בניגוד לחוק. כמו כן, קבעו השופטים כי צו הביניים יתבטל בתוך 45 יום מרגע קבלת ההחלטה בוועדה.

"הגיע הזמן ששר הביטחון יתערב"

העותרים הגישו את הבקשה להיתרי בנייה, אך היא נדחתה וכמוה גם ערעורם לוועדה. לאחר דחיית הבקשות פנו הפלסטינים שוב בעתירה לבג"ץ במאי האחרון בבקשה להוציא צו ביניים חדש כדי למנוע את הריסת המבנים. באותו היום הוציא שופט בית המשפט העליון נעם סולברג החלטה שלפיה על המדינה להגיש את תגובתה לעתירה עד יוני 2013, ולא נתן צו ארעי בנושא. כבר באוגוסט 2013 נשלחה התרעה למנהל האזרחי על כך שלא הגיב לעתירה. עד היום לא התקבלה תגובת המדינה והמנהל האזרחי בנושא, אף הכבר הוקמו 35 מבנים במקום.

"שוב מתברר שבכל מה שקשור לפלסטינים, המנהל האזרחי לא רוצה לקיים את שמוטל עליו - לאכוף את החוק", נמסר בתגובה מתנועת רגבים. "אדמות פרטיות בבקעת הירדן מופקרות לעבריינים פלסטינים, וגם על שר הביטחון מוטלת האחריות. התוצאה הישירה של המנהל האזרחי לדיווחים הלא נכונים שהוא מעביר ולאי-מתן תגובות לבית המשפט היא התגברות העבריינות והמשך השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C. הגיע הזמן ששר הביטחון יתערב בנושא ויעצור את המחדל השלטוני בשטחי C".

לדברי בא כוחם של הפלסטינים עו"ד תאופיק ג'בארין, טענת המתנחלים היא לא נכונה. "מדובר בקרקעות שרובן פלסטיניות ובמיעוט קטן של אדמות מדינה. לא ניתן לטעון כי מדובר בקרקעות פרטיות של המושב", אמר. עוד הוסיף כי בעבר נקבע שהמושב עצמו בנה על אדמות פרטיות של פלסטינים בניגוד לחוק. "המנהל צריך להפסיק להכשיר כל בנייה בלתי חוקית של המתנחלים ולא להצר את צעדיהם של הפלסטינים להתפתחות נורמלית", אמר.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "באשר למבנים המצויים סמוך ליישוב משואה מתנהל הליך בבג"ץ, במסגרתו הוגשה עמדת המדינה. החלטת בית המשפט בנושא טרם ניתנה". למרות הטענה שעמדת המדינה הוגשה לבית המשפט, באתר בית המשפט העליון, שבו אמורים להופיע כל המסמכים הקשורים בתיק, לא נמצאת התגובה. גם בעמותת רגבים אומרים שלא קיבלו לידיהם את תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully