וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בוותיקן: שני אפיפיורים הוכרזו כקדושים

27.4.2014 / 12:41

פרנציסקוס הכריז על שניים מקודמיו - יוחנן ה-23 ויוחנן פאולוס השני - כקדושים, ובירך על שיירים מגופם. בטקס השתתף גם בנדיקטוס ה-16. הקהל יצא מגדרו: "צרודים מרוב שירה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בוותיקן נערך הבוקר (ראשון) טקס הכתרת קדושים חסר תקדים בממדיו. האפיפיור פרנציסקוס הכריז על שניים מהאפיפיורים הקודמים, יוחנן ה-23 ויוחנן פאולוס השני, כקדושים. כחלק מהטקס, הוא בירך על שיירים מגופם של הקדושים - דמו של יוחנן פאולוס, ופיסה שנותרה מעורו של יוחנן ה-23.

זו הפעם הראשונה ששני אפיפיורים מקודשים באותה העת. הטקס היה מרהיב במיוחד, מכיוון שהשתתף בו גם קודמו של האפיפיור הנוכחי, בנדיקטוס ה-16, שפרש מהכס הקדוש בשנה שעברה בסערה שטלטלה את העולם הקתולי.

כ-100 משלחות זרות באו לטקס, ועמן נמנו נסיכים ומנהיגים זרים. קהל המאמינים האדיר זרם לרומא כבר בסוף השבוע, ברכבות ובאוטובוסים מיוחדים שהוקצו לרגל המאורע. רבים בילו את הלילה בכיכר פטרוס הקדוש, כדי לתפוס מקום ממנו יוכלו לחזות בטקס.

טקס הכתרת הקדושים ברחבת הוותיקן – 27 באפריל 2014. רויטרס
חשמן נרגש ממתין לטקס, הבוקר בכיכר פטרוס הקדוש/רויטרס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טקס הכתרת הקדושים ברחבת הוותיקן – 27 באפריל 2014. AP
דיוקניהם של יוחנן פאולוס השני, מימין, ויוחנן ה-23/AP
טקס הכתרת הקדושים ברחבת הוותיקן – 27 באפריל 2014. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס

פרנציסקוס הקריא את נוסח הקאנוניזציה (ההקדשה) בלטינית, ואמר: "אנו מכריזים וקובעים כי יוחנן ה-23 ויוחנן פאולוס ה-2 הם קדושים, ואנו רושמים אותם לצד הקדושים האחרים. אנו מצווים להוקיר אותם על ידי הכנסייה כולה".

האפיפיור לשעבר בנדיקטוס, הממעט להיראות בציבור, ישב גם הוא בקהל החשמנים, שהתקהל מול מאות אלפי מאמינים נרגשים, שגדשו את כיכר פטרוס הקדוש ואת הרחובות הסמוכים לכניסה לוותיקן. בנדיקטוס, בן 87, נושא בתואר הרשמי "אפיפיור אמריטוס". דובר הוותיקן מסר כי "בנדיקטוס השתתף בחגיגה אך לא ניגש למזבח. כולנו שמחים שהוא כאן".

מסכי ענק הוצבו ברחובות הסמוכים לוותיקן, כדי לאפשר לתושבי רומא לצפות באירוע. אחד הצופים, אזרח פולין - ארץ הולדתו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני - אמר כי מדובר באירוע של פעם בחיים. "אנחנו כבר צרודים מרוב שירה", סיפר לכתב סוכנות הידיעות הצרפתית.

טקס הכתרת הקדושים ברחבת הוותיקן – 27 באפריל 2014. רויטרס
האפיפיור הקודם, בנדיקטוס ה-16, נתמך בעוזרים בהגיעו לוותיקן/רויטרס

תהליך ההקדשה אורך שנים רבות ומכיל כמה שלבים, שהמעבר ביניהם נעשה במשך שנים ארוכות. התהליך כולל ויכוחים סוערים בכנסיה, ודרש בעבר הוכחה לכך שהמועמד ביצע ניסים.

האפיפיור יוחנן פאולוס השני, שמת ב-2005 אחרי 26 שנים בכס הקדוש, היה האפיפיור הראשון זה מאות שנים שלא היה איטלקי. הוא זכה לזירוז בהליך ההקדשה שלו, והוכתר כקדוש אחרי תשע שנים בלבד. יוחנן ה-23, יליד איטליה, כיהן כאפיפיור בשנים 1963-1957. הוא ידוע כרפורמטור, שהקים את ועידת הוותיקן השנייה. קודם לכן, הציל אלפי יהודים מהשמדה כאשר שימש כשליח הכנסיה ביוון ובטורקיה.

הכנות לטקס הכתרת הקדושים ברחבת הוותיקן – 27 באפריל 2014. GettyImages
רבים בילו את הלילה בשקי שינה כדי לתפוס מקום טוב בכיכר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully