וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הדימיונית של אבו מאזן

ד"ר ראובן ברקו

23.4.2014 / 6:00

אבו מאזן שמע את הקלטת האחרונה של מנהיג אל?קאעדה, איימן א?זוואהירי, שבה הוא מגדירו כ"בוגד שמוכר את פלסטין", וקיבל רגליים קרות. אבל גם ללא הקלטת הבין הראיס מה מתכננים נגדו האיסלאמיסטים, ואיומיו "להחזיר את המפתחות" לישראל משקפים את אווירת הנכאים שבה נתונים עתה הוא ואנשיו בעקבות המשבר במשא ומתן. עד לאחרונה סברו אבו מאזן ואנשיו כי יוכלו לשלב נגד ישראל את לחצי האיחוד האירופי ולמנף אותם במוטיבציה האמריקנית לשלום. אשליית ההישגים "בבלאש" (בחינם, בערבית) קיבלה עידוד מצעקות הגעוואלד שעלו מקרב חוגי השמאל הישראלי, בחשש מפני "אינתיפאדה שלישית", "חרם", או "מדינה דו?לאומית". החרדה פן אבו מאזן, "שאין בלתו", יתפטר ויותיר את ישראל עם כאוס בשטחים הובילה את הפלשתינים להרגשה כי יהיה אפשר לסחוט עוד ויתורים בדרך ל"מדינה פלסטינית" דה?פקטו, בלא ויתורים מצידם שיצטיירו רע בזירה הפלסטינית, הערבית והאיסלאמית.

השיחות האחרונות הציבו את הפלסטינים בצומת החלטה שבו יכלו לקבל מדינה, אך נדרשו לסופיות הסכסוך ולהכרה בישראל כמדינה יהודית - הכרה שמשמעה כי לא תהיה זכות שיבה. רגע אמת הכרחי זה שיבש את האסטרטגיה הפלסטינית הנפתלת. משום שלא יכלו למכור "סופיות סכסוך" והכרה בישראל לחמאס, לג'יהאד האיסלאמי ולצאצאי הפליטים הנזעמים, החלו אבו מאזן ואנשיו לזגזג בטריקים ובתירוצים (שחרור אסירים, למשל) כדי לחמוק מהכרעה דרמטית זו.

כרוניקה של מוות ידוע מראש

בסיוע האמריקנים, מפנימים הפלסטינים בהדרגה כי ישראל לעולם לא תקלוט בתחומה את צאצאי הפליטים וטרמפיסטים אחרים החולמים לחסלה. העובדה כי ייאלצו לקלוט אותם רק בתחום מדינתם, אם תקום, הפכה עבורם לשיבוש קיומי.

לו שלטה המדינה הפלסטינית במעברי הירדן היה המצב מחמיר, שכן אז היתה פלסטין מוצפת בנחשולי אדם ובתנועות הטרור מעיראק, מסוריה ומלבנון. בתביעה לחלוקה מחודשת של המשאבים, ידרשו השבים לפלסטין נתח מהמולדת המשוחררת ויסתכסכו עם בעלי הקרקעות. לוחמי הג'יהאד מסוריה ישליטו את השריעה, תוך כדי הסתמכות על האוכלוסייה המקצינה והולכת. לאחר שמטריית הביטחון הישראלית של הראיס תוסר, יפקיעו האיסלאמיסטים את הרכוש שגנבו הפת"חוים ויתלו את אבו מאזן ואנשיו בכיכרות. אחר כך יכוננו אמירות איסלאמית מאוחדת עם עזה. בהמשך יריבו ארגוני הטרור ביניהם על השלטון, ובמקביל יבצעו המוג'אהדין טרור רצחני נגדנו ויגררו ענישה ישראלית הרסנית. לבסוף תואשם ישראל (כרגיל) באחריות לטבח הפנימי, ממש כמו בסברה ושתילה.

מתברר שהקמת מדינה פלסטינית לצידנו היא מרשם להרס פלסטיני מבית. בשל מגבלות ביטחון ושטח מחיה, ייאלצו מנהיגי הפלסטינים לסרב לשובם של צאצאי הפלסטינים מהפזורה. הם ייאלצו לנהל כלכלה של שקיפות ללא כספי ערב והמערב, יחויבו להפסיק את הגניבות ויצטרכו לשאת באחריות לאזרחיהם, בלי יכולת להאשים את "הכיבוש" במחדליהם. אבו מאזן אינו רוצה מדינה פלסטינית לצד ישראל אלא במקומה.

לכן החליט לפנות שוב לחמאס, שותפתו למטרה הסופית. מבחינתו, חזון הקמת המדינה הפלסטינית לצד ישראל הוא, כדברי הסופר גבריאל גארסיה מרקס המנוח, "כרוניקה של מוות ידוע מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully