וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה לארה"ב: הגיע הזמן שתשחררו

יוסי ביילין

23.4.2014 / 6:00

אז אם לא תביאו שלום, לפחות תנו לנו לבוא אליכם בלי ויזה. אתם כל הזמן מסבירים לנו עד כמה אנחנו בעלי ברית ושותפים לאותם ערכים, אז איך אתם מניחים לנו להישאר ברשימת המדינות שאזרחיהן צריכים לעמוד בתורים, בשמש הקופחת, ולהישאל אינסוף קלוץ קאשעס (שאלות בלתי רלוונטיות) כדי לקבל ויזת תייר לביקור בארה"ב, או כדי לקבל דחייה משום שאנחנו מרגלים?מועדים ובבחינת סיכון מיידי ומוחשי עבורכם?

למה אתם עושים לנו את זה? אתם יודעים שהמקום הקרוב ביותר לתל אביב, בקו ישיר, הוא ניו יורק. אז לא עושים דברים כאלה לשכנים. גם לקנדה הייתם עושים את זה? ובעניין מקסיקו - טוב, אנחנו לא מקסיקנים, בלי לפגוע באף אחד. איך אתם משווים?

בלי עלבונות

אתם רציניים בעניין הריגול? זה באמת מה שגורם לכם לענות אותנו? רק אל תזכירו עוד פעם את ג'ונתן פולארד. קודם כל, זה קרה לפני 30 שנה ועדיין לא היינו קרובים כל כך אליכם, ושנית - הוא לא היה אזרח ישראלי אלא אזרח אמריקני. אף אחד לא נתן לו ויזה. יש לו דרכון אמריקני, ואצלנו הפכו אותו אזרח ישראלי רק אחרי שנים רבות. אז זו בעיה שלכם. להבא תבצעו תחקירים ביטחוניים מוצלחים יותר, אבל אל תערבו אותנו ואל תגידו לנו שבגלל זה אנחנו צריכים לחטט, לפני כל נסיעה לאמריקה, במגירות כדי למצוא את הדרכון הישן ולנסוע עם שניהם, עם הדרכון החדש ועם הדרכון המרופט, שבו עדיין נמצאת הוויזה שלנו אליכם.

או שאנחנו חברים או שלא. אפשר לחשוב שמדובר בפקיסטנים או אפגניסטנים, שצריכים להוכיח מדוע אינם מנועי כניסה ולמה הם לא מחבלים, ולא בחברים הכי טובים שלכם, שאימצו את הסרטים שלכם ואת המזון המהיר המופלא שלכם ואת הסלנג שלכם, המבוסס, רובו ככולו, על איזשהו משחק בלתי ברור שבו השחקנים מעדיפים לחבוש קסדות כאילו הם נוסעים על אופנוע ונערמים זה על זה, כאילו באו להרביץ ולא לשחק. אפילו את האנגלית המצאנו מחדש, ואת האמרי?עברית אפשר לזהות מרחוק, וגם להבין אותה בניגוד לאמריקנית ההודית או הסינית, בלי להעליב.

מה בדיוק הייתם רוצים שנעשה כדי שנצטרף למדינות המועדפות שאזרחיהן פטורים מוויזה? שנאכל דלעת ביום ההודיה? שנתחפש בליל כל הקדושים? שנבתר את בשרו של תרנגול הודו בכריסטמס? מוכנים. מוכנים לכל דרישה הגיונית שתפטור אותנו מהסיפור המיותר הזה של הוויזה, בתנאי שלא תתחילו עוד פעם בעלבונות האלה בעניין הריגול. ובעניין הזה שאנחנו נשארים לפעמים טיפה אחרי המועד הרשום בוויזה - אין שום סיבה לכעוס עלינו בגלל זה. הרי אתם יודעים את הסיבה - פשוט לא הספקנו עוד לקנות הכל. אחרי ככלות הכל, מי תורם להגדלת הצמיחה שלכם יותר מאיתנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully