וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שנהרג בפיגוע פיתח את ”8200 של המשטרה”

16.4.2014 / 17:01

ראש אגף החקירות והמודיעין, מני יצחקי, השתתף בהלווייתו של ברוך מזרחי שנרצח בפיגוע הירי בחברון ותיאר את האבדה הגדולה. "הוא היה עמוד התווך במערך ליקוט המידע מהאוויר"

צילום: עומר מירון, הצלה איו"ש, יוסי אלי; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

באגף החקירות והמודיעין של המשטרה קיבלו בצער רב את ההודעה על מותו של סגן-ניצב ברוך מזרחי, שנרצח בפיגוע הירי בערב החג באזור חברון. "הירצחו של ברוך בהחלט משבש לנו את התכניות", תיאר ראש האגף, ניצב מני יצחקי, את האבדה הגדולה שספגה המשטרה בעקבות מותו של מזרחי, ששימש בשלוש השנים האחרונות ראש מדור סיגינט באגף.

הפיגוע בחברון - כותרות נוספות:
ברוך נרצח בדרך לסדר: "נפרדנו בתקווה שנתראה"
ברוך מזרחי הובא למנוחות: "איבדתי אותך בשריקת כדור"
אלמנתו תיארה: "ברוך קיבל כדור ואני תפסתי את ההגה וברחתי".

הלווייתו של סנ"צ ברוך מזרחי, שנהרג בפיגוע הירי באזור חברון בערב חג הפסח, 16 באפריל 2014. נועם מושקוביץ
המפכ"ל דנינו בהלווייתו של מזרחי, היום/נועם מושקוביץ

יצחקי, שנכח היום (רביעי) בהלווייתו של מזרחי, תיאר את תרומתו של הקצין, בן 47 במותו, לפיתוח תחום המחשוב המודיעיני במשטרה. לדבריו, מזרחי היה אחד האנשים המוכשרים בתחומו בכל הקשור למערך המחשוב בארגון. "הוא המתמחה בעיקר בכל הקשור לליקוט המידע מן האוויר ואפשר לנו להתייעל באפיקים נוספים", סיפר יצחקי. "הוא היה עמוד התווך במערך ליקוט מידע מן הסוג הזה".

חטיבת הסיגינט (ליקוט מידע באמצעות אותות) במשטרה היא חטיבה חדשה שנבנתה בהדרגה בשנים האחרונות. מדובר ביחידה שמתמחה בפיענוח מידע מודיעיני באמצעות המחשוב המתאים. לאחרונה, מונה ליחידה מפקד חדש בדרגת תת-ניצב, כחלק מהזרמת התקציב לפיתוח יחידה שביכולותיה תידמה ליחידה 8200 של צה"ל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הלווייתו של סנ"צ ברוך מזרחי, שנהרג בפיגוע הירי באזור חברון בערב חג הפסח, 16 באפריל 2014. נועם מושקוביץ
חלקת הקבר של מזרחי, היום/נועם מושקוביץ

לדברי קצינים בכירים במשטרה, מזרחי היה הקצין הראשון שהחל לבנות את היחידה החדשה, שמאפשרת למשטרה לפענח מידע מודיעיני מוכמן, תוך בניית מערך מודיעיני באמצעות המחשב ברחבי הארץ. השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', כבר הספיק להכריז כי בכוונת משרדו להשקיע כסף רב ביחידה החדשה על מנת להיאבק בצורה היעילה ביותר הן בארגוני טרור והן בארגוני פשיעה. כחלק מכך, הורחב השנה התחום מיחידה לחטיבה, בעת גיוסו של י', שהגיע – כמו מזרחי - מיחידה 8200 לשורות המשטרה.

"ילדינו יגדלו בברכת אהבת המדינה"

מזרחי, תושב מודיעין, הובא היום למנוחות בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי שבהר הרצל. "אהוב שלי, באופן לא ברור אני מספידה אותך", אמרה אשתו, הדסה, מעל קברו. "במקום שנזדקן יחד עם הילדים, איבדתי אותך בשריקת כדור. הילדים בוכים ושואלים מי ילמד אותם עכשיו יושר והתמדה, מי ייתן דוגמה אישית. אהוב שלי, ילדינו יגדלו בברכה אהבת המדינה והאדם. להתראות יקר שלי".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ספד לסנ"צ מזרחי ואמר: "ברוך היקר שלנו, החזרת נשמתך לבורא בערבו של חג החירות בו מתכנסות משפחות ישראל לחוג יחדיו בשמחה את חג חירותנו. אולם ברגע אחד, בפעולת טרור רצחנית, נהפכה השמחה ליגון והאחדות לפרידה כואבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully