וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון לא מצליחה לעצור את ה"מפגע הבודד"

15.4.2014 / 8:30

מחקירת האירוע בערב החג שבו נהרג קצין משטרה, עולה כי המחבל פעל על דעת עצמו ולא היה חלק מתשתית ארגוני הטרור. ההערכה היא שזהו עוד פרק ב"פיגועי האווירה" של השנה החולפת

צילום: ירח ראפ - סוכנות תצפית, עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

פיגוע הירי בחברון אתמול (שני), שבו נהרג קצין משטרה כבן 40, אשתו נפצעה באורח קשה וילד בן 9 נפצע באורח קל, התרחש על רקע אזהרותיו בשבוע שעבר של שר הביטחון, משה יעלון, מ"פיגועי אווירה" שאותם יבצעו בודדים, בין היתר בשל ההסתה של הרשות הפלסטינית נגד ישראל. אולם, גם הוא כנראה לא העריך כמה קרוב יתבצע פיגוע נגד אזרחי ישראל.

גורמי ביטחון מעריכים כי המחבל פעל בקור רוח וביצע ירי אוטומטי בנשקו, כשמרבית הפרטים בחקירת הפיגוע מצביעים על כך שמדובר במפגע בודד. כלומר, מפגע שלא עומדת מאחוריו תשתית ארגונית רחבה של ארגון טרור, אלא אדם שקם בבוקר והחליט על דעת עצמו לרצוח יהודים.


עוד בוואלה! חדשות
בערב החג: שני הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ
אובמה על הפיגוע בקנזס: נמשיך להילחם באנטישמיות
פרס פוליצר לעיתונים שחשפו את מסמכי סנודן

פיגוע ירי באזור תרקומיא, אפריל 2014. ירח ראפ, סוכנות תצפית, ספק 500
זירת האירוע, אמש/ספק 500, ירח ראפ, סוכנות תצפית

בשנה החולפת נהרגו האזרחים אביתר בורובסקי ושריה יאיא עופר והחיילים תומר חזן וגל קובי. למעט מותו של קובי, שנסיבות מותו מוגדרות עד היום כתעלומה, שאר הפיגועים הוגדרו כ"פיגועי אווירה", שלא תוכננו על ידי ארגוני הטרור המוכרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אין קצה חוט

התארגנויות מסוג זה מערימות קשיים על יכולות הסיכול של שירות הביטחון הכללי ושל צה"ל, שמכוונות לאתר תשתיות של ארגוני הטרור המוכרים, כדוגמת חמאס והג'יהאד האיסלאמי, ולאסוף עליהם מודיעין, ולא לעסוק בלכידתו של אדם בודד.

אף על פי שאלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, החליט לכתר את הכפר אידנא, הסמוך למקום הפיגוע, ולעבור מבית לבית בניסיון לאתר את המחבל, לכוחות הביטחון אין עדיין קצה חוט בכל הנוגע לזהות המפגע. במהלך הלילה סרקו כוחות גדולים את אזור התקרית, אך עד כה לא נעצרו חשודים בירי.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully