וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאל את הקורבנות אם הם יהודים - ואז ירה"

לפרייזר גלן מילר, 73, החשוד ברצח שלושה בשני מוקדים של הקהילה היהודית בקנזס, היסטוריה עשירה של גזענות וחברות בקו קלוקס קלן. עם זאת, שניים מהנרצחים כלל אינם יהודים

צילום: רויטרס

כמה שעות לאחר שרצח שלושה בני אדם ביריות אמש בשני המרכזים היהודיים בקנזס שבארצות הברית, פרסמה המשטרה המקומית את שמו של החשוד: פרייזר גלן מילר, תושב אורורה שבמיזורי בן 73. על פי עיתונאי של רשת KCTV, שהיה עד ראייה למעצר, החשוד צעק "היטלר" בעת שהובל אזוק לניידת. הבוקר (שני) החלו להתפרסם פרטים ראשונים מעברו של מילר, שפעל גם בשם פרייזר גלן קרוס, המעידים על היסטוריה ארוכת שנים של פעילות עם גוון גזעני ואנטישמי.

על פי נתוני המרכז המשפטי לעניי הדרום, ארגון שמנהל מעקב אחר קבוצות גזעניות ברחבי ארה"ב, מילר נשר מבית הספר התיכון בעיר ספרינגפילד שבמיזורי והתגייס לצבא האמריקני. במהלך 20 שנות שירותו הוא נשלח פעמיים לוייטנאם ופעל ביחידות מיוחדות. בשנת 1979, בעקבות הצטרפותו לארגון הגזעני "קו קלוקס קלן", הוא שוחרר מהצבא.

קנזס: הרג שלושה במרכזים יהודיים וצעק "הייל היטלר"

החשוד בירי במרכז הקהילתי בקנזס-סיטי, ארצות הברית. רשת KSHB, אתר רשמי
"התקשורת היהודית הטעתה אותנו כל השנים". החשוד ברצח מובל למעצר/אתר רשמי, רשת KSHB

במרוצת השנים, פרסם מילר יותר מ-12 אלף פוסטים בפורום גזעני שססמתו היא "בלי יהודים, רק צדק". במהלך שנות ה-80 הוא נתבע על כך שהפעיל ארגון בלתי-חוקי ונהג להפחיד שחורים אפרו-אמריקנים. באתר המרכז המשפטי צוטט מילר כאומר: "אבותינו צדקו בכך שהיו גזענים והפלו את השחורים", וכן "התקשורת היהודית הטעתה אותנו כל השנים והאשימה אותנו בגזענות שהחלישה אותנו והפרידה בינינו כבני אדם".

ב-1984 הוא התמודד למשרת מושל קרוליינה הצפונית מטעם המפלגה הדמוקרטית והגיע למקום השמיני. ב-1986 הוא עבר למפלגה הרפובליקנית והתמודד לסנאט מטעם קרוליינה הצפונית והגיע למקום השלישי מתוך שלושה מועמדים. באותה שנה הוא נעצר על כך שהקים מחנה אימונים ולאחר ששוחרר בערבות נעלם והפך לפושע נמלט. בהמשך הוא נעצר וריצה שלוש שנות מאסר בגין עבירות נשק. ב-2006 הוא ניסה שוב את מזלו בקמפיין פוליטי, כשהתמודד לקונגרס במתמודד עצמאי.

מילר גם פרסם ספר בשם "אדם לבן מדבר" (A White Man Speaks Out) ובו הביע את עמדותיו הגזעניות. הוא תיאר תרחיש שמטרתו לגרום לקורא להודות בעמדתו כלפי מיעוטים: "אתה נמצא לבד בארון בביתך. יש כתפור אדום בוהר. אתה יכול ללחוץ על הכפתור הזה ובבת אחת כל הכושים והיהודים ושאר האנשים הצבעוניים נעלמים מיבשת צפון אמריקה וחוזרים למדינות המוצא שלהם. היית לוחץ עליו, נכון לבנבן? אתה רואה? אתה רואה? בניתוח הסופי אתה מסכים איתי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
וויליאם לואיס קורפורון ונכדו בן ה-14 ריט גריפין אנדרווד, שנרצחו ביריות מחוץ ךמרכז הקהילה היהודית בקנזס, אפריל 2014. CBS,
רייט גריפין בן ה-14 וסבו וויליאם קורפורן, שניים מבין שושת ההרוגים הלילה/CBS

הרב הרברט מנדל ממשטרת אוברלנד פארק, אמר כי הרוצח "שאל את הקורבנות אם הם יהודים בטרם ירה בהם". עם זאת, מחקירת האירוע עולה כי לפחות שניים מהנרצחים כלל אינם יהודים. השניים הם רייט גריפין, תלמיד תיכון בן 14, וסבו, ד"ר וויליאם קורפורן. שניהם היו חברים בכנסייה המתודיסטית המאוחדת. ההרוגה השלישית היא אישה, אך זהותה טרם נחשפה.

השלושה נורו למוות בשתי תקריות ירי בשני מרכזים של הקהילה היהודית בקנזס שבארצות הברית. ג'ון דאגלס, מפקד משטרת אוברלנד פארק שבקנזס סיטי, אמר כי שני הגברים נורו למוות במרכז הקהילה היהודית ואילו האישה נורתה ב"כפר שלום", מרכז דיור מוגן למבוגרים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הביע צער הלילה על מותם של שלושת הקורבנות. "מישל ואני מתפללים למען המשפחות והקרובים שאיבדו את יקיריהם ולמען כל מי שנפגע מהטרגדיה הזו", אמר אובמה במסר לאומה. "ביקשתי מאנשי הצוות שלי לשמור על קשר עם הרשויות המקומיות, ולספק את כל האמצעים הדרושים לחקירת המקרה". אובמה הוסיף כי הדיווחים המגיעים משם שוברי לב: "אני מוסר את תנחומיי למשפחות הקורבנות".

זירת ירי ביישוב אוברלנד פארק בקנזס, בה נורו ככל הנראה כמה בני אדם במרכז יהודי. טוויטר, אתר רשמי
זירת הירי באוברלנד פארק, אמש/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully