וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר מהכלא סרבן גיוס חרדי; "הבטיח להתגייס"

14.4.2014 / 1:10

החרדים הפגינו ואיימו לשתק את המדינה בשל מעצרו של אליהו כהן, תלמיד הישיבה שנכלא ל-20 ימים. לאחר ששוחרר, בצה"ל טוענים: "כהן חתם על התחייבות להתגייס לצה"ל"

צילום: יצחקי אביטן - חדשות 24

(מאות חרדים הפגינו ברחבי הארץ בשל מעצר סרבן גיוס)

אליהו כהן, תלמיד הישיבה שנעצר ביום שלישי שעבר ונשפט ל-20 ימי מאסר כיוון שהשתמט מגיוס לצה"ל על אף הצווים שקיבל, שוחרר אמש (ראשון) מכלא 4 - בתום ארבעה ימי מחבוש בלבד. בצה"ל הדגישו: "הוא חתם על התחייבות להתגייס".

עוד בוואלה! חדשות:
קנזס: שלושה הרוגים בשני אירועי ירי במרכזים יהודיים
הותר לפרסום: ”אנשי קבע סחרו בטילים של צה”ל”
מתכוננים לסדר: מפת הצפי לפקקים של המשטרה

כהן, הנמנה על תלמידיו של הרב שמואל אוירבך מירושלים האוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס, נעצר על ידי המשטרה בעקבות בדיקה שגרתית שבה התברר כי לא התייצב לצווים שקיבל מצה"ל. הוא הועבר לטיפול הצבא ונשפט בגין עבירה של היעדרות מן השרות שלא ברשות וריצה עונש מאסר. בימים האחרונים יצאו מאות חרדים להפגין בירושלים, בבני ברק ובאשדוד מתוך חשש שכהן יעביר את חג הפסח בכלא. גורמים בפלג של המנהיג החרדי הקיצוני שמואל אוירבך אף איימו כי ישתקו את המדינה בחג הפסח. "אם לתלמיד הישיבה לא יהיה חג, תהיה כאן חגיגה של ממש בכל רחבי המדינה", טענו.

מאות חרדים מפגינים בירושלים נגד מעצרו של חרדי שלא התגייס. אפריל 2014. אברמי צמח, חדשות 24
ההפגנה למען שחרורו בירושלים/חדשות 24, אברמי צמח

במקביל להפגות החרדים בימים האחרונים- שהפכו לעימותים עם כוחות המשטרה, פעלו אישי ציבור ורבנים, בהם חברי הכנסת משה גפני (דגל התורה), יעקב ליצמן ומאיר פרוש (יהדות התורה) והרב חיים דרוקמן, מול גורמים בכירים בצה"ל במטרה לשחרר את כהן. עורך דינו של תלמיד הישיבה, יאיר נחן, הגיש בשבוע שעבר בקשה להמתקת דינו וזו נענתה בשל הלחצים שהופעלו בנושא.

גורמים המזוהים עם הפלגים המרכזיים והמתונים יותר בעולם החרדי הדגישו כי אין קשר בין ההפגנות שאירעו בימים האחרונים לבין שחרורו של כהן. לטענתם, התערבותם הביאה לשחרור ולא ההפגנות של הפלג הקיצוני שכהן מזוהה עמו. בצה"ל אמרו בתגובה כי רק לאחר שכהן ועורכי דינו חתמו על התחייבות להתגייס לצה"ל הוחלט אתמול להקל בעונשו ולשחררו מבסיס הכליאה לקראת חג הפסח. "צה"ל ימשיך להוקיע ולשפוט בהתאם לחומרת הדין את אלה המבצעים עברות העדרות מן השרות", נכתב בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully