וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: פגישה נוספת של צוותי המו"מ - ללא האמריקנים

13.4.2014 / 17:35

נציגי ישראל והפלסטינים נפגשו הערב בירושלים ודנו בעיסקה המתגבשת, שצפויה לכלול שחרור אסירים והקפאת בנייה חלקית בהתנחלויות. המתווך אינדיק טס לארה"ב וישוב אחרי חג הפסח

שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, עם בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת. יריחו, אוגוסט 2007. Emilio Morenatt, AP
הפעם בלי האמריקנים. לבני ועריקאת/AP, Emilio Morenatt

בדרך לעיסקה? צוותי המשא ומתן של ישראל והרשות הפלסטינית נפגשו הערב (ראשון) פעם נוספת בירושלים, אך באופן נדיר ללא נוכחותו של המתווך האמריקני, מרטין אינדיק. הצדדים דנו בעיסקה המתגבשת, אשר צפויה לכלול שחרור של מאות אסירים פלסטינים והקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות, תמורת הארכת השיחות והתחייבות פלסטינית לא לקדם מהלכים נוספים בזירה הבינלאומית.

הפגישה הערב נערכה ללא נוכחות אמריקנית, לאחר שאינדיק המריא בסוף השבוע שעבר לארצות הברית כדי לחגוג את חג הפסח יחד עם משפחתו. עם זאת, אינדיק צפוי לשוב לאזור בימים הקרובים כדי להמשיך במאמצי התיווך בין הצדדים. בעת שהותו בארצות הברית צפוי אינדיק לעדכן את בכירי הממשל בשיחות שנערכו בין ישראל לפלסטינים בשבוע הבא. גורם שמעורה בפרטי השיחות אמר לוואלה! חדשות כי במהלך ביקורו של אינדיק בארצו, יתקיימו גם דיונים בממשל בנושא לשחרורו של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד במסגרת העיסקה.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
בנט לערביי ישראל: בשחרור האסירים תהפכו לסוג ב'
אנחנו כבר אזרחים סוג ב' | אחמד טיבי
התנועה: "בנט מוכן להרוס הכול בשביל שני מנדטים"

מרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
ישוב בימים הקרובים. אינדיק/AP

ביום חמישי שעבר דווח במספר כלי תקשורת בישראל ובעולם הערבי על כך שעיסקה בין הצדדים נמצאת במרחק ימים ספורים, אולם גורמים מדיניים בישראל מיהרו לצנן את ההתלהבות, ואמרו כי בשיחות שנערכו בשבוע שעבר אמנם חלה התקדמות, אך לא הושגו הסכמות שיובילו לכדי חתימה על עיסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המטרה של קרי: למנוע קריסה של השיחות

נקודת המחלוקת העיקרית נותרה סוגיית ההתנחלויות. עם זאת, הסיכוי לעיסקה גבר לאחר שישראל ויתרה על דרישתה שהפלסטינים יבטלו לחלוטין את ההצטרפות ל-15 אמנות האו"ם, שאליהן הצטרפו לפני כשבועיים.

תאריך היעד שהוקצב מראש לשיחות, ה-29 באפריל, נמצא במרחק שבועיים בלבד. כאשר המשא ומתן יצא לדרך הצהיר שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כי המטרה היא להגיע עד לתאריך היעד הזה להסכם קבע בין הצדדים. בהמשך עבר קרי לדבר על הסכם מסגרת. כעת, נראה כי היעד האמריקני הרבה פחות שאפתני: עיסקה על הארכת השיחות עד לתאריך הזה, במטרה למנוע קריסה ומשבר של ממש.

(עדכון ראשון: 16:18)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully