וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן וסוריה לא השתנו

בועז ביסמוט

13.4.2014 / 8:57

בסוף השבוע הגיעו מסוריה ידיעות, הן מצד המשטר והן מצד האופוזיציה, המאמתות כי בסוריה שוב השתמשו בנשק כימי. כל צד מטיל את האחריות על הצד האחר. העובדה שהמשטר הרצחני של אסד כבר עשה, יותר מ?15 פעם מאז תחילת מלחמת האזרחים, שימוש בנשק כימי מטיל בעיקר עליו את החשד. והעולם? האם הוא לתומו חשב כי מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, השיג עם הרוסים הסכם שמפרק את סוריה ממלאי הנשק הכימי שלה? בפועל, סוריה ממשיכה לטבוח בחסות הסכם.

נשיא סוריה בשאר אל-אסד מדבר עם ילדים בעת ביקורו בעיר עדרא, מרץ 2014. רויטרס
בפועל, סוריה ממשיכה לטבוח בחסות הסכם. בשאר אסד מבקר בעדרא, בחודש שעבר/רויטרס

בירושלים הזהירו בזמנו כי ההקלה בסנקציות בעקבות הסכם ז'נבה (נובמבר אשתקד) עלולה לתת לאיראנים יותר מדי אוויר לנשימה. דו"ח חדש חושף כי ההסכם העניק לאיראנים לא רק אוויר אלא גם נפט ויותר מכפי שתוכנן. איראן מייצאת היום כמות נפט גדולה בהרבה ממה שהותר לה. בוושינגטון מצהירים כי "איראן לא תפר את הבטחתה". אלא שהיא עושה את זה כבר. וזה עוד בסוגיית הנפט. תארו לכם מה יהיה כשהם ישקרו - והם ישקרו - בהסכם הגרעין. בפועל, איראן ממשיכה להתחזק ולאיים בחסות הסכם. בואו לא נהיה תמימים, איראן וסוריה לא באמת השתנו. נוח לעולם לחשוב שהמשטרים האפלים האלה מיישרים קו עם המערב. בפועל, המשטרים מתאימים עצמם למצב.

אם מישהו רוצה הוכחה עד כמה משטרים אלה חשים היום בטוחים בעולם חסר עמוד שדרה, הוא מוזמן לגלות את מי בחרו האיראנים למנות למשרת השגריר באו"ם - חמיד אבו?טאלבי, שהיה מעורב בהשתלטות על שגרירות ארה"ב בטהרן. אין גבול לזלזול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully