וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים על איומי בנט: "רוצים לעזוב? שיעזבו"

11.4.2014 / 9:39

ח"כ אלעזר שטרן סירב להתרגש מאיומי יו"ר הבית היהודי לצאת מהקואליציה אם ישוחררו אסירים ישראלים, ובכירים בליכוד אמרו כי אלה איומי סרק. במפלגתו של בנט התייצבו מאחוריו

התקדמות מסוימת במשא ומתן עם הפלסטינים, במסגרתה נשקלת מחדש האפשרות לשחרר מאות אסירים שבהם גם ערבים-ישראלים, גררו איומים מצד יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לפרוש מהממשלה - ובמערכת הפוליטית לא נשארו הבוקר (שישי) אדישים.

בכירים בליכוד התייחסו לאיום, ואמרו: "אנחנו לא מחזיקים אף אחד בכוח בממשלה. מדובר בשיטת איומים ידועה של בנט לאיים איומי סרק שהוא יודע שלא יצאו לפועל. הכול התחיל כשבתחילת השיחות הוא התמקד בריסון הבנייה, ולכן הממשלה נאלצה בכלל לדון בשחרור אסירים".

עוד בנושא
בנט מאיים: "אם ישוחררו ערבים-ישראלים – נפרוש"
ארה"ב: "הפערים צומצמו, אך עוד לא נחתמה עסקה"

ועדת שקד: נמשכים הדיונים על גיוס תלמידי הישיבות. עומר מירון
"ישראל לא צריכה להתפרק מריבונותה בשביל המו"מ", שקד/עומר מירון

ח"כ עמר בר-לב (העבודה), הגיב גם הוא לאולטימטום של בנט: "הייתי מצפה מהתנועה ומיש עתיד להציב אולטימטום משלהן ולהכריז כי אם לא תוקפא באופן מיידי הבנייה מחוץ לגושים, ולא תושג פריצת דרך משמעותית בדרך להסכם בתוך כמה חודשים, הן יעזבו את הממשלה. אינני מסוגל לתאר את הציניות של ישיבתם של לבני ולפיד בממשלה תוך מתן חסות להמשך המשא ומתן כאמצעי הישרדות פוליטית של ראש הממשלה ושלהם עצמם. לצערי, האדם היחיד בממשלה שעומד על עקרונותיו הוא בנט, בעוד לבני ולפיד ממשיכים לשמש כעלה תאנה להמשך הקיפאון".

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) אמר: "בעייני, אין בזה שום איום. רוצים לעזוב - שיעזבו. לצערי הרב, מפלגת הבית היהודי לא תרמה כלל בכדי לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ההפך הוא הנכון, הם רק הזיקו, הן בהיבט הזהות היהודית של המדינה והן בצורך הדמוגרפי של שמירה על רוב יהודי".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ציינה כי "יש רק דבר אחד כרגע שהוא פחות אמין מאיומי הפרישה של בנט בגלל המשא ומתן - וזה המשא ומתן עצמו", תקפה גלאון. "טוב היו עושים חברי הקואליציה אם היו חוסכים מאזרחי ישראל את הקרקס הנודד הזה של איום פרישה, וקוראים לנו בשלב שבו הם יחליטו סוף סוף להתייחס ברצינות לעתיד המדינה".

שלא במפתיע, האיום של בנט זוכה לתמיכה במפלגתו. ח"כ איילת שקד כתבה הבוקר בדף הפייסבוק שלה: "ישראל נמצאת בנפילה חופשית. קודם אמרו שהפלסטינים לא חתמו על בקשות הצטרפות לאמנה, אחר כך שהם חתמו ולא הגישו, אחר כך שהם הגישו ויעצרו את זה. ועכשיו אומרים שזה כבר מאוחר מדי - הבקשות אושרו, ועדיין רוצים לשחרר מחבלים ישראלים. שחרור רוצחים ישראלים מהווה פגיעה בריבונות הישראלית. אלה בעלי תעודות זהות ישראליות כמוני וכמוכם. צריך לשים סוף לסחטנות הפלסטינית. רוצים מו"מ? תפאדל. ישראל לא צריכה להתפרק מריבונותה בשביל זה", כתבה שקד.

בנט פרסם אמש הודעה לפיה אם ממשלת ישראל תאשר שחרור אסירים ערבים-ישראלים, מפלגתו תפרוש מהממשלה. "העסקה המתגבשת, באם תכלול בתוכה שחרור רוצחים בעלי אזרחות ישראלית, היא פגיעה בריבונות הישראלית. לא רק זאת - אלא שהיא נעשית כאשר הפלסטינים לא משכו את בקשות הצטרפותם לאמנות הבינלאומיות", כתב בנט בהודעה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully